PDA

Bekijk Volledige Versie : gerattel bij achterwielen met 3000rpm



Sjaak
19/04/2008, 19:13
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van wat gerammel/gerattel bij mijn rechter achterwiel.. Nu dacht ik wiellager, maar ik vind het wel vreemd dat het bij 3000 toeren is, ongeacht de versnelling?

Iemand ideeen?

Groet Guus

Tom
19/04/2008, 20:10
Alleen als je rijdt of ook als je stilstaat?

LWB
19/04/2008, 20:27
geen hitteschild wat niet meer vast zit zoals het eigenlijk bedoeld is?

M.B.H.
19/04/2008, 22:37
er zit niet iets los in je midden demper M.

Sjaak
20/04/2008, 14:34
Volgens mij niet.. maar uitstappen onder het rijden om ff te kijken is ook niet echt een optie..

Ik heb echt het idee dat het bij het achterwiel zit. IK merk wel als ik de koppeling in druk dat het dan weg gaat.
Ik kan er mee rijden alleen moet de radio wat harder op de snelweg :)

M.B.H.
20/04/2008, 19:27
Volgens mij niet.. maar uitstappen onder het rijden om ff te kijken is ook niet echt een optie..

Ik heb echt het idee dat het bij het achterwiel zit. IK merk wel als ik de koppeling in druk dat het dan weg gaat.
Ik kan er mee rijden alleen moet de radio wat harder op de snelweg :)

je kan er ook eens aan schudden als de auto stil staat M. :idea:

gerben1986
20/04/2008, 19:38
Of stilstaand gas geven tot 3000 toeren. Maar als het echt achter wegkomt, heb je daar ook niets aan.
Behalve of het in de demper zit of loszittende hitteschilden, dat zou je dan wel kunnen horen.

Sjaak
21/04/2008, 19:29
Dat kan ik nog eens proberen...

Of met achterwielen van de grond zetten en rijden. En maar hopen dat ie blijft staan. :roll:

Heb echt het idee dat het van de aandrijflijn komt. Misschien die as naar het wiel? Heb afgelopen zaterdag al gekeken of er geen smeernippel zit maar kon zo snel niets vinden.

Maar ja.

Eerst maar eens de motor fixen anders doet ie sowieso niets.

M.B.H.
21/04/2008, 19:51
Dat kan ik nog eens proberen...

Of met achterwielen van de grond zetten en rijden. En maar hopen dat ie blijft staan. :roll:

Heb echt het idee dat het van de aandrijflijn komt. Misschien die as naar het wiel? Heb afgelopen zaterdag al gekeken of er geen smeernippel zit maar kon zo snel niets vinden.

Maar ja.

Eerst maar eens de motor fixen anders doet ie sowieso niets.

een smeernippel vindt je daar niet ,en veel speling ook niet als het goed is.M.

vincentvis
28/10/2009, 17:13
misschien stuurt dit jou een beetje in de richting waar je moet zijn. ik had daar namelijk ook last van als ik optrok rond de 3000rpm maar alleen als ik me koppeling intrapte.
ik dacht ook dat het van de achterkant afkwam nou trok ik gister op en baf....
niemeer rijden niks. brak het uiteinde van me transaxle de as die naar me achterwielen loop precies aan het einde van me as op dat ronde stuk zegmaar die plaat is los geslagen.. en doormidden gescheurt.

misschien dat dit jou in de goede richting helpt waar je het moet zoeken ik zou zeggen in je aandrijving maar waarom die dat geluid maakte weet ik nog niet want we hebben de auto nog niet op de brug gehad..

zodra ik meer weet wat bij mij het probleem is zal ik het effe op forum vermelde

Fantaman
28/10/2009, 17:56
...brak het uiteinde van me transaxle de as die naar me achterwielen loop precies aan het einde van me as op dat ronde stuk zegmaar die plaat is los geslagen.. en doormidden gescheurt...

het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld<kniP>

edit; antwoord gevonden

hij bedoelt het verbindings stuk tussen as van de transaxle en de as van de bak ;-)

vincentvis
30/10/2009, 15:39
precies maar dan niet voor bij de versnellingsbak maar achter bij de jaah hoe noem je het overbrenging op je achteras:P

Fantaman
30/10/2009, 15:56
uuh bedoel je de aandrijf assen naar je wielen???

M.B.H.
30/10/2009, 16:16
maak eens een foto;-)dan wordt het wel duidelijk
anders weet ik niet wat je nodig bent 8-)