PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 | kofferbakraam



Marty
13/05/2016, 19:58
De beugel van het achterraam (kofferbak) met de locking pin loopt enigszins aan op de carrosserie en het lijkt erop dat ik
maar weinig ruimte aan de scharnierzijde heb om te stellen.

Daarnaast viel mij op dat naast de trimlijst kleine putjes in het raam zitten. Zie foto.
Deze putjes zijn productie gerelateerd, maar ik vroeg mij af of deze niet onder de trimlijst moeten
vallen zodat je ze niet ziet.

Kan iemand mij meer vertellen over de passing van het raam?

In de onderdelenlijst viel mij tevens op dat er buiten een linker en een rechter twee versies zijn van deze beugel.
Zijn de versies uitwisselbaar of is dit een 924/944 issue?

jimfrey944
13/05/2016, 20:24
Er twee spoilers een grote en een kleine
De grote is idd voor de 944 en de kleine 924
de lijst is waarschijnlijk los gelaten
En word door de gasveren van de ramen uit de sponning gedrukt
Als je het raam dicht doet
Je kan de opnieuw kitten maar minder werk is om een goed gebruikt exemplaar te plaatsen

Puntjes in het glas horen niet onder die lijst

Marty
13/05/2016, 20:58
Het gaat niet om de spoilers, maar om de beugels waar de slotpinnen inzitten, daar is eveneens een 944 versie van, maar past die ook op een 924.

Het verhaal van het raam, frame en gasveren is mij bekend, maar heb geen lekkage klachten.
Mijn klachten zitten hem in het afstellen.

Jimfrey, dus die puntjes in het glas mogen wel zichtbaar zijn?
Wat is bij jou de afstand van de puntjes in het glas tot de lijst?

jimfrey944
13/05/2016, 21:25
O ja die zijn er zelfs in 4 of 5 uitvoeringen
Met of zonder spoiler 924 of 944 hebben andere beugels
Het is alleen de vorm van het rubber

Driven
29/05/2016, 13:46
Heb zelf recent een nieuw (tweedehands) achterraam gemonteerd, moest alles uit de kast halen om het project tot een redelijk succes te brengen. Heb zelfs conische pin seats uit de States besteld, (http://only944.com/partscatalog/only/hatchpinseats/) en nieuwe sluitpinnen van Ebay uit Engeland. Vooral de nieuwe Hatch Pin Seats doen hun werk uitstekend! Het slot kan alleen maar correct werken als de sluitpinnen perfect gecentreerd worden bij het sluiten van de klep.