PDA

Bekijk Volledige Versie : Porsche-fan



Rudolf
25/04/2008, 22:36
Hallo mensen,

Ik ben nu een aantal maanden in het bezit van een 924 2.0 uit 1979. Auto ziet er netjes uit; ken de voorgeschiedenis en weet dan ook dat voor mijn aankoop deze auto ruim 10 jaren heeft stilgestaan. Heb al een en ander aan de auto versleuteld/vernieuwd/e.d. Denk bv. aan accu, de bougiekabels, bougies, verdelerkap, rotor, benzinefilter, luchtfilter, oliefilter en olie, nieuwe radiatordop (oude doorgeroest!), startmotor, benzinepompen achterzijde (in en buiten de tank), brandstofniveaumeter (in de tank), etc. etc. De motor loopt nu weer (tank gereinigd en gespoeld en weer voorzien van vers sap); ben nu bezig met de remmen. Blokken voor vernieuwd (moet wel nog een nieuw montagesetje vinden) en ga morgen de achterremmen inspecteren en wellicht vernieuwen.

Mijn 924 is mocca-schwarz en voorzien van een net (met krijtstreepje) stoffen interieur. Het dashboard kent de wel bekende (weliswaar beperkte) scheuren.

Alles aan de auto werkt, dus ook de koplampen, de elektrische antenne en buitenspiegel, etc.

Heb redelijk wat documentatie via Internet kunnen achterhalen en ook de Haynes-manual gekocht.

Waar kan ik in de omgeving van Maastricht het best terecht voor onderdelen, kennis, e.d.?

Met groet,

Rudolf

Tom
26/04/2008, 12:07
Welkom, heb je ook foto's van je auto?

In Eijsden zit Wolfs, maar ik weet niet hoe hun reputatie en hun prijzen zijn.

q01z
27/04/2008, 21:51
welkom welkom!

klinkt alsof je al erg lekker bezig geweest bent :)

VonG
28/04/2008, 16:29
welkom en succes... Maastricht... dan zou ik een adres in Duitsland zoeken als ik jou was...

q01z
28/04/2008, 17:13
in maasstricht zit toch porsche wolfs?