PDA

Bekijk Volledige Versie : Maten originele achterpaneelspeakers 924?



Tom
02/05/2008, 11:00
Toen ik afgelopen week de gordel verving, heb ik ook eens een blik op de speaker in het achterpaneel geworpen. Dat bleek een oeroude dual cone eenweg te zijn, circa 9x13 cm. Jammer, want in die maat is er niet veel te krijgen...
Kan iemand me de exacte maten inclusief inbouwdiepte geven? Dan kan ik eens gaan rondvragen of er nog een upgrade mogelijk is. Ik vermoed namelijk dat bij iets meer vermogen dan dit jaren-'90 cassetteradiootje levert, de conussen me om de oren gaan vliegen.

Space
02/05/2008, 23:56
Bij mij is achterin de maatvoering exact hetzelde als voorin (zogenaamd 5x7 inch). Alleen heb je achterin wel meer inbouwdiepte, dus de magneet mag wat groter zijn. Ik heb alles vervangen voor de Alpine SPS-460A die ook voorin passen (daar is het echt maar krap). Niet meer nieuw te krijgen, of je moet net als ik geluk hebben en 2 paar nieuwe in de uitverkoop vinden op eBay :-D.

Tom
03/05/2008, 10:37
Hmmm, bij mijn auto leken ze wel wat kleiner dan 5x7"...

Meneer aard
03/05/2008, 21:01
3x6 zijn ze toch? Achtering schijn jezelfs 6x9 kwijt te kunnen maar ja dan moet je de flex hanteren haha...Das nou ook zonde.

Tom
03/05/2008, 22:33
Dat dacht ik ook te zien, ja. Met de nieuwe radio klinken ze trouwens een stuk beter, ik vermoed dat een hoop van het rottige geluid het gevolg was van een overlijdende radio. Ik zal ze nog een keer demonteren en opmeten, voorlopig gaat het een paar streepjes omlaag op de prioriteitenlijst.

Space
04/05/2008, 09:07
Sorry, ik zat hierboven uit mn nek te kletsen, de maatvoering is 4x6 (inch).

Tom
04/05/2008, 09:57
OK, lijkt mee in de buurt te komen van wat ik gezien heb. Ik durfde alleen het achterpaneel niet verder omhoog te trekken omdat ik bang was dat de boel zou scheuren, dus ik kon niet goed bij de speaker.

Als ik dan toch het ruitje eruit moet halen, zet ik er links meteen een nieuwe in om van die rare krassen af te zijn...