PDA

Bekijk Volledige Versie : Lees zelf maar even.....



groott
06/05/2008, 17:42
Dag Allemaal

Even voorstellen las ik.....
Aangenaam mijn naam is Johan en kom uit brabant en ook ik heb een Porsche 924 bouwjaar 1983 de gewone standard uitvoering (zonder turbo).
Gekocht van een kennis van een kennis ( die ook nog een automonteur is) die ik nu giganties probeer te ontwijken (moet van mijn vrouw)daar ik hem wel wat kan schi...... Laat maar....
Gekocht voor een appel en een ei zullen we maar zeggen...alhoewel....
Wagentje gehaald en direct gewassen en gepoetst tottie blonk als een spiegel.
Hij is helemaal orgineel ...zelf de deuken en bulten en krassen zitten nog in de eerste laklaag.
Wel mooie velgen. Weggebracht naar oldtimerparts voor een grote beurt en een APKaatje.Komttie zo doorheen zei de kennis van die kennis. Inderdaad wel door de apk na die grote beurt en daarmee begon de ellende.... Geloof het of niet maar de monteur begon met het verwijderen van de kleppendeksel..............AAAAHHHHHOEEEEEEEE ...jaiks... een nokkenas met een platte kant aan de nok...waardoor de klep niet geheel wordt geopend. Nog nooit gezien in de 25 jaar dat ik monteur ben zei de monteur die al 25 jaar aan alles werkt waar ook maar ietes van een VW op of aan zit. Remmentest...werken niet zoals het zou motte.
Kon ook niet want er waren geen werkende remcups meer aanwezig en die zijn toch wel handig voor als je eens wilt stoppen.
Ik heb maar niet verteld dat ik er al 170 mee heb gereden.
En zo waren er nog wel meer dingetjes..lekkende achterlichten BV...kapotte gasveren. Maar dat wist ik al. Daschebordverlichting die niet werkt.Hij heeft ons inmiddels al € 1650,00 gekost buiten de aanschaf.Verder een perfecte wagen. Leuk meer gereden...tot gisteren. Hij heeft een paar weken mogen rusten maar ik heb geen toestemming gegeven aan de accu om in te slapen.
Nieuwe accu erin....3x raden...nou ..nou ...wat denk je.. nu komen de koplampen niet meer omhoog.Hier of daar weer storing. Komen we zojuist thuis. Zet het contact uit...3X raden...nou. nou wat denk je...blijven de rechter achterlicht en stadslicht branden.
Ik heb de accupolen maar losgemaakt en wachten maar tot we de wagen kunnen brengen voor reparatie.Inmiddels heeft die wagen me almeer gekost dan hij waard is.

Iemand nog tips.........
Zijn er ook liefhebbers uit brabant ???

mvgr Johan

q01z
06/05/2008, 17:50
hoi Johan!

allereerst welkom!

dit is wel een zeer zure manier om te beginnen met een 924 :(

in een poging dit topic weer een positieve draai te geven, zijn er foto's van deze 924? :)


wat betrefd de verlichting, stond hij niet op parkeerlicht? dat is mij in het begin ook een paar keer overkomen :roll: alhoewel, als de koplampen dus ook niet meer omhoog willen en de verlichting daarna plots blijft branden, dan zit daar waarschijnlijk toch een sluiting.. al een poging gedaan om het knopje te demonteren om te kijken wat er dan gebeurd?

groott
06/05/2008, 17:58
Ja dat is inderdaad zuuuuurrrrrr en ik baal als een stekker.Ik was het spuugzat en ban naar oldtimerparts in etten-leur gegaan. Hij helpt mij altijd uitstekend.
Hij heeft de boel doorgemeten en had ook niet direct een antwoord. De wagen gaat volgende wwk maar naar hem toe en dat zien we wel wanneer hij er even tijd voor heeft. Hij heeft het erg druk momenteel en plant momenteel 3 a 4 weken vooruit.

Waar zit dat knoppie voor het parkeerlicht ???? ik kan het niet vinden.

Is scharredijke erg ver van roosendaal??

Ik heb helaas geen foto's.

mvgr Johan

q01z
06/05/2008, 18:23
scharendijke is in het bovenste puntje van zeeland..

voor het parkeerlicht is niet een appart knopje, maar als je contact uitstaat en je zet je licht weer aan, dan gaat hij daarop als het goed is..

Tom
06/05/2008, 18:33
Welkom!

Parkeerlicht gaat aan als je het contact uitzet terwijl de richtingaanwijzer nog aan is. Als je de rechter richtingaanwijzer aan had, blijft je rechter parkeerlicht branden. Zonet nog gezien bij het tanken...

Tja, beetje minder dat je vanalles moet vervangen terwijl je was beloofd dat de auto in orde was. Mijn ervaring is dat de gemiddelde monteur niet zo perfectionistisch is als het op zijn eigen auto aankomt. Maar bij een auto van 25 jaar oud kun je verwachten dat er het een en ander mankeert, ik heb er ook voor gebudgetteerd toen ik mijn auto kocht. Je hebt pech dat je alles moet uitbesteden, veel mensen hier sleutelen zelf zodat de kosten in de hand te houden zijn. De onderdelen voor de 924 zijn over het algemeen niet extreem duur.

Lekkende achterlichten: zie mijn project-topic, nieuwe achterlichtenkit erin leggen kun je ook als sleutel-leek. Nokkenas versleten: oliepijpje afgebroken? Dashboardverlichting: zekering, dimmer stuk?

q01z
06/05/2008, 18:34
dankje voor de verbetering vh parkeerlicht tom :D
ik was al naar mn auto gelopen om te controleren of ik wel gelijk had :roll:

Tom
06/05/2008, 19:35
Oh ja, dan vraag ik ook nog even om foto's van de 924... :grin:

LWB
06/05/2008, 19:59
Welkom hier,mindere manier om te beginnen met de 924. :oops:
Slijtage nokkenas door een afgebroken smeerleiding onder het kleppendeksel misschien?
Electraproblemen zijn niet geheel onbekend bij lang stilstaan. Massapunten/zekeringen relais grondig schoonmaken en eventueel opruwen kan een oplossing zijn.

Succes ermee..

groott
07/05/2008, 13:09
Hartelijk dank voor de wijze woorden. Ik ben niet helemaal A-techinische en kan een aantal dingen ook zelf maar het probleem zit erin dat ik 190 lang ben ook niet bepaald aan de magere kant. Met dit gegeven is het niet erg gemakkelijk om FF onder dat dachebordje te kruipen als je begrijpt wat ik bedoel.
Komt nog eens bij dat ik me enigsinds bedondert voel door die betrefende KENNIS die automomteur is. Je zou van zo iemand beter verwachten....toch...of ben ik nou gek.
Maar het komt allemaal goed is mij verteld. Over de rekening hebben we het nog niet gehad maar dat overleven we wel weer denk ik dan maar.
De achterlichten lekken niet meer gelukkig. Dichtgemaakt met tochtstriprubber.
Radio zit er ook weer in en werkt naar behoren. motorisch niks mis mee volgens Oldtimerparts. Je zou hem alleen een moeten overspuiten zei men daar....maarja ...dan istie niet meer origineel en dat windt ik toch ook wel weer mooi.

Ik heb een PORSCHE... en dat is toch wel leuk om te vertellen...en dan vervolgens de vraag....Wat voor type heb je dan....als ik dan zeg een 924 uit 83...hebben ze ineens geeen belangstelling meer. Hoe is jullie ervaring ????

Zijn er ook wel eens meetings in de omgeving van Brabant ???
mvgr johan

Tom
07/05/2008, 13:16
De meetings waren tot nog toe centraal in het land, rondom Utrecht (maar met zo'n fijne auto is het toch lekker om een stukje te rijden?). Een leuk voorstel voor een goede meetinglocatie wordt altijd op prijs gesteld...

Tja, de 924 wordt nog steeds door het publiek gezien als een derderangs Porsche. Zie het positief: daardoor zijn ze nog te betalen en kun je zelfs voor weinig een sloper erbij halen als je iets nodig hebt. Bovendien worden ze minder gejat. Maar kijk naar de 914 en 928, die dat probleem ook hadden tot een paar jaar geleden. Zie nu maar eens voor weinig een goede 914 te vinden, de prijzen daarvan zijn omhoog geschoten en de 928 zit ook best in de lift. Het is dus te verwachten dat binnen nu en een paar jaar de prijzen van goede 924s volgen. Het is tenslotte een kwestie van tijd tot de kenners ook weten hoe fijn een 924 rijdt.

VonG
07/05/2008, 21:44
welkom en succes met alles!

groott
09/05/2008, 10:42
Dag Samen

Ik heb het probleem met het parkeerlicht nog eens bekeken en ben bedonderd door mijn eigen auto.Gisteren geparkeerd zo rond een uur of 7 en toen brander er niet eentje echt niet eeeennnnn lampje. Rond 12.00 uur toch nog maar eens gekeken (3/4X) of ze echt allemaal uit waren en dat waren ze. Vanmorgen om 10.00 moesten wij weg en wat denk je....nou ....nou 3X raden...het rechter parkeerlicht voor en achter branden.

Kan iemand dit verklaren ????? ikke nie meer snappe.
Heeft er iemand tovallig nog een werkplaats handboek waar hij of zij niets meer meedoet??

Locatie ....

Bij de "Mecdrek" in meerkerk. makkelijk adres voor omdat het naast de snelweg ligd.

Tom
09/05/2008, 15:42
Daar is alleen de koffie niet te zuipen.

ReMo
09/05/2008, 16:16
Ik vertel niemand dat ik een Porsche heb. Ik beleef er veel plezier aan en wat anderen ervan vinden maakt mij echt niet uit.
Dat is ook de reden dat ik op dit forum zit en nergens anders. Toen ik nog niet hier zat plaatste ik wel eens wat vragen op problemcar.nl. Ook daar plaatste ik een keer een probleem en onstond er een kinderachtige discussie over het feit dat een 924 geen echte Posche zou zijn. Maar het staat er toch duidelijk op, logo op de neus, op de deurpanelen, achterop en op het stuur. Ook op het kenteken staat overduidelijk PORSCHE. Dat de 911 rijders nog 911 kunnen rijden hebben zij toch te danken aan de 924, 944 en 928. Daardoor heeft Porsche een moeilijke periode kunnen overleven. Overigen zijn de nieuwere boxer motoren tegenwoordig ook watergekoeld. :twisted:

Toen ik mijn 924 net had kreeg ik ook het gevoel dat ik belazerd was. Slecht starten bij koude motor, uitlaat viel er een week later onderuit en zo nog een paar dingen. Nu heb ik hem 8 maanden en begin me er echt aan te hechten. Bedenk wel de auto is bijna 30 jaar oud. De meeste auto's uit die periode zijn reeds verdwenen.

Wat betreft die electrische problemen. Ik zou eerst alle massa punten langslopen. Schoonmaken, opschuren enz. enz.. Dat kan vaak al veel problemen verhelpen.

Ik heb wel een manual op CD. Deze kun je ook via torrent downloaden of bijv. met Emule. Mocht het niet lukken wil ik je wel een kopie toe sturen. Gratis en voor niets, maar dan verwacht ik wel dat je foto's plaatst van je 924. Geen gekke deal toch?

:P

groott
09/05/2008, 16:35
Ik heb ook niet gezegd dat je ""DAAR"" koffie moet gaan drinken.
Is er iets in de buurt misschien???zo bekend ben ik daar dus ook weer niet OF zelf meenemen.

Iemand die iets beters weet....????

Goeie deal die CD. Daar ga ik voor.
Ik ben mijn accutje voor de camera al aan het laden.

Wat die parkeerlichten betrefd....Ik heb het zekeringtje er uit gehaald. Kon want hij was gelukkig niet van de radio "en" die lampies.

mvgr Johan

Martijn
10/05/2008, 14:42
toen ik elektrische problemen had (hele rare) waren het mn massapunten, controleer die dus even (zal wel gezegd zijn al...)

groott
10/05/2008, 19:04
Dat ga ik ook zeker eens doen. Bedankt voor de tip.

ReMo
10/05/2008, 19:50
Is de batterij van je camera al opgeladen? Een ieder wacht vol spanning op de foto's. En je weet dan komt er ook een CD met de manual. :roll:

groott
11/05/2008, 08:49
Ja sorry ze komen eraan. ik moest me eerst nog even door de handleiding van de camera heen worstelen.
Hoe krijg ik de foto's op deze site of wil je ze op je prive e-mailadres????
Doe de Cd zovast maar op de post.

mvgr Johan

ReMo
12/05/2008, 08:16
Doe mij even een PB met je adres gegevens dan zal ik hem versturen. Foto's kun je gewoon in dit forum plaatsen als bijlagen onderaan het bericht dat je plaatst. Dan kan iedereen ze zien.

ReMo
12/05/2008, 21:30
Hier zijn ze dan de foto's van de 924

captainfrasca
12/05/2008, 21:32
Fraaie auto!!

Je moet alleen ff je koplampies goed afstellen :wink:

M.B.H.
12/05/2008, 21:35
sorry ik heb het even gemist van wie is deze schoonheid M. :o

groott
13/05/2008, 07:57
Hallo...aangenaam..Johan. Die is van mij. :-D
Zoals al eens is gezegd..van veraf prachtig maar van dichtbij...
Koplampmechanisme werkt momenteel niet naar behoren en moet worden gerepareerd.
Wagen rijdt als een tierelier alhoewel men vindt dat hij wat teveel lawaai maakt.
Kan bijna niet want de uitlaat is van (bijna)voor tot achter helamaal nieuw en orgineel.
Was een rip uit mijn lijf. Het lawaai???!!! komt waarschijnlijk door het K en N luchtfilter.
Deze zou bedoelt zijn voor een rallywagen werd mij verteld. Ik vindt het prima zo.
Met alle gebreken vindt ik het toch een fijn bakkie om in te rijden en je kweekt ook nog spierballen met deze stuurbekrachteging......

Dank voor de hulp bij het plaatsen van de foto's ReMo.

ReMo
13/05/2008, 08:24
Graag gedaan. Foto's van leden zijn altijd leuk. Is dat luchtfilter een inlegfilter of open filter? Zelf vind ik dat wel gaaf een beetje sportieve brom.

CD gaat vanddag de deur uit overigens.

groott
13/05/2008, 09:09
Graag gedaan. Foto's van leden zijn altijd leuk. Is dat luchtfilter een inlegfilter of open filter? Zelf vind ik dat wel gaaf een beetje sportieve brom.

CD gaat vanddag de deur uit overigens.


Is een inlegfilter waarbij die lange tuit er niet meer ophoeft.
verder heb ik er eerlijk gezegd (nog) weinig verstand van. :?
Ik ben wel toe aan een nieuwe bezemsteel om de motorkap open te houden. :grin:

ReMo
13/05/2008, 09:22
Dan zou ik die luchtpijp er toch weer opzetten. Denk dat dat veel scheelt. (Als je hem nog hebt natuurlijk).

groott
13/05/2008, 12:04
Jammer maar helaas. Die zat er niet op toen ik hem kocht.
Zou het kunnen dat hij daardoor naar benzine ruikt in de wagen ???
Dit is meestal het geval met deze warmte.

ReMo
13/05/2008, 12:16
Dat denk ik niet. Als hij naar verse benzine ruikt kan dat veel oorzaken hebben. Probeer eers een te ontdekken waar hij ruikt. Dat merk je meestal niet als je in de auto zit en rijdt. Want het kan de tankdop zijn t/m een injector die niet goed afdicht en alles daar tussen.

groott
13/05/2008, 12:21
Ik zal eens kijken morgenvroeg.Je ruikt het meestal als je net instapt. Na 5 minuten ruik je het niet meer. Hij start ook een beetje moeilijk. Hij loopt op 3 poten en als je gas geeft is het over.Dit heeft hij alleen als je hem net start en dat de rest van de dag...startje en lopen als een tierelier.

Tom
13/05/2008, 12:33
Ik zou het CO eens laten afstellen. Bij mij stond het op 3,2%, heb het op 1,3 laten zetten en nu is de3 benzinestank weg. Als bonus loopt-ie zuiniger.

Bij een koude start wordt er meer brandstof ingespoten, lijkt me logisch dat-ie dan meer stinkt. Maar het kan inderdaad ook een lek(je) zijn.

ReMo
13/05/2008, 12:34
Ik zou dan toch denken aan een kleine lekkage in het laatst gedeelte, of een lekkende injector. De injectors zitten geklemt in rubber ringen. Deze worden hard en zijn gemakkelijk te vervangen. Als je de injectors los haalt zou ik ze gelijk reinigen.
Dat kun je zelf doen in een bakje remolie. Nog beter ultrasone laten reinigen. Ik betaalde daar 20 euro voor.

groott
13/05/2008, 12:43
Hij is onlangs APK gekeurd met daarbij een grote beurt en toen zijn ook die ringen vervangen en hij rijdt inderdaad nu een stuk zuiniger. De CO is toen ook afgesteld naar 3.Ik denk dat er een rubberdop ontbreekt in het schutbord. Iets anders krijg ik momenteel niet verzonnen. Ik ga toch nog maar eens kijken waar hij nu precies ruikt. Hier zegd men dat de brandstofleiding het zou kunnen zijn??? Ik betwijfel dit.

ReMo
13/05/2008, 12:55
Een lekke brandstof leinding zou wel een APK afkeurpunt moeten zijn. Maar je weet niet of dat tijdens de APK al het geval was. De leiding komt de motorruimte in en gaat dan eerst naar de inductor. Ik zou vanaf dat punt eerst gaan zoeken. Kan me voorstellen dat als hij stilstaat er wat gaat lekken. Als hij dan loopt stopt dat lekken door de stroming in de leiding.

automobilia
14/05/2008, 22:54
Een lekke brandstof leinding zou wel een APK afkeurpunt moeten zijn. Maar je weet niet of dat tijdens de APK al het geval was.

Een lekkende brandstof leiding is zo wie zo een afkeur punt ! Ook als men ziet ( de keurmeester) dat dit er aan zit te komen wordt je er al opgewezen! (vaak ook al afkeur)

Bert