PDA

Bekijk Volledige Versie : 1984 Dark Red Metallic van Daan



Daan_924
10/08/2016, 11:32
Allesbehalve komkommertijd hier, heb namelijk sindskort een nieuwe 924 :)

Zolang je geen betere ziet, ga je ervan uit dat wat je hebt, de standaard is. Langs de andere kant, een perfecte auto van +30j zou eentje zijn die amper gereden heeft; plezierige auto kan het dan ook niet geweest zijn... Dus deze keer geen opknappertje of 10j stilstand (been there, done that), maar een goed onderhouden en rijklare auto.

Kleur Dark Red Metallic, Turbovelgen, zeer net interieur (betwijfel als dit origineel kan zijn?), elektrisch dak en kofferslot. Perfect is hij ook niet, want de bumper en rechtervoorvleugel zijn in een ander kleurtje, waarschijnlijk door een parkeerongelukje.

Uiteraard her en der wat kleinigheidjes te doen:
-de nieuwe kofferbakrubber moet nog op maat afgesneden worden, en dakbekleding tegen dit rubber weer netjes maken,
-antenne is geknikt,
-knopje van het klokje in de console draait dol, dus tijd is niet bij te stellen
-...

bovenstaande klusjes zijn er natuurlijk geen die mij van het rijden kunnen weerhouden (dat heb ik dan tóch gemist de voorbije jaren *), vorig weekend zelfs al een lokale oldtimermeeting meegepikt.

924erbij
10/08/2016, 20:46
Welkom hier Daan.
Mooie (klassieke) kleuren combi !

Daan_924
10/08/2016, 21:37
Vertoef hier al eventjes hoor :), de kleur is inderdaad een mooi diep rood/ bordeaux, in de zon wat helderder. Moest ik destijds een nieuwe moeten bestellen, zou zo dezelfde kleur nemen, zowel vanbinnen als vanbuiten!

gerben1986
10/08/2016, 22:15
Mooi auto!
Als je dat knopje in de klok induwt of aantrekt (ik ben het even vergeten) gaat het dan niet beter?

Ronaldbm
10/08/2016, 22:38
Mooi man! Knopje indrukken idd :-)

harry
11/08/2016, 14:20
Ja inderdaad Mooie kleur.*)

jimfrey944
11/08/2016, 22:15
Ziet er goed uit
kan fabriek af gerust zo geleverd zijn

Daan_924
02/10/2016, 14:21
Totnutoe alleen nog maar getankt, gewassen en gereden :) , en wat geeft onbekrachtigd sturen een heerlijk evenwicht en feedback tijdens het rijden...
2 weken terug een poging gedaan tot een ritje met open dak, maar kwam er pas nadien achter dat de motor moet afliggen (ter beveiliging) om het dak volledig te ontgrendelen, een goede reden voor een tweede ritje toen. Volledig targa werd ik niet van mijn sokken geblazen, maar met het dakje op een kier krijg je wel een aangenaam zuchtje binnenin.

Gisteren mijn eerste werkje gedaan: een nieuw klokje gemonteerd.
Het originele werkte nog wel, maar het knopje was losgeraakt en zodoende niet meer bij te draaien.
Tijdens het demonteren ook een nieuw ventilatiefrontje geplaatst, eentje waarbij beide pennetjes bovenop wél nog intact waren.
Het klokje werd gevoed met een extra kabel vanaf de zekeringkast, maar de originele kabel was nog ter plaatste (en gaf constant 12V) dus terug origineel gemaakt.
14364

Voor de onderste 2 schroefjes in het ventilatiefrontje heb ik wat zitten zoeken, een steeksleutel nr5 heb ik niet liggen, en een dopsleutel pastte er niet op wegens te dikwandig. Uiteindelijk een (dunwandig) kruisssleuteltje uit mijn modelbouwhobby opgeofferd:
14365

Tot slot nog een dummy-schakelaartje en een covertje rond de radiorand toegevoegd om alles compleet te maken:
14366

Daan_924
27/07/2017, 18:23
Net terug van een aangename rit. Bij thuiskomst (eindelijk) werk gemaakt van de kofferbakrubber. Deze zal een paar jaar geleden ooit vervangen geweest zijn, maar de dakbekleding zat er niet netjes onder, en beide uiteinden van de rubber hingen los en overlapten een 4-tal cm.

Ik dacht eerst het uiteinde van de rubber af te snijden, maar heb over de gehele omtrek van de kofferbak, de rubber wat kunnen doorschuiven/samendrukken en zo de nodige centimeters gewonnen, om waar de uiteinden samenkomen, even uit te komen.

jeroen Pauwels
27/07/2017, 22:36
Daan,

Dikken bak! Weet nog goed dat je hem met trots toonde, waarschijnlijk was ik de eerste =D Heel mooie auto in een mooi kleurtje! En wat een vet eighties interieurtje =D

Groeten,
Jeroen

o.stijn.o
28/07/2017, 11:34
Staat echt proper!

Daan_924
28/07/2017, 11:38
Is wel nog altijd zijn schoonste kant (voorvleugel aan de rechterkant moet nog eens herspoten worden). Heb al een spuiter op het oog, dus misschien deze zomer nog eens werk van maken.

Het blijven allemaal dezelfde 924, maar met een ander kleur, andere velgen en interieur wordt het toch telkens iets helemaal anders!

Daan_924
14/04/2018, 19:03
Vandaag met het droge weer, de 924 weer bovengehaald. De accu heb ik tijdens de winter wel eens bijgeladen, en de auto startte van de eerste maal.

Ik had de Porsche weggezet met een aanlopende remklauw, dus dit stond eerst op het lijstje. Een revisiekitje met nieuwe rubbers had ik al klaarliggen. Ik had al eens een remklauw uit demontage uiteen gehaald als voorbeeld, die was er erger aan toe (roest op zuiger, vastzittend ontluchtingsventiel, ...) dan diegene op mijn huidige wagen. Al bij al dus nog meegevallen voor een eerste keer ('deze (http://www.924board.org/viewtopic.php?t=21186)' gebruikt als tutorial...):

voor (hier zie je de boosdoener al = gescheurde stofhoes):
15438

na:
15439

De vervuiling op de remcilinder heb ik vlot kunnen wegnemen, gelukkig nog geen diepe putjes of roest... Daarna het remsysteem bijgevuld en ontlucht en een eerste rit gemaakt voor dit jaar.

Wat me opviel is dat de kruis-bladveer die tegen de remblokken en pinnen aanzit, eigenlijk wel heel dicht bij de rubber stofhoes komt, maar dat zal in ontwerp wel bekeken zijn veronderstel ik...

Verder denk ik dat ik bij een volgende keer de andere remklauw ook maar preventief voorzie van nieuw rubber nu ik toch nog een revisiesetje heb liggen, zal geen kwaad kunnen.