PDA

Bekijk Volledige Versie : Nummer 4



icepo
14/09/2016, 13:43
Zo het kan verkeren.
Na een tijdje 944's te hebben gehad zijn we nu aardig opweg met 924's.
924S die is weg maar we hebben nog 2 924 turbo's, de carrera gt en er komt nog een broertje bij.
Het is opnieuw een two tone turbo maar nu in grijs rood, mijn grijs blauwe is origineel ook die kleurencombinatie.
Dus ik overweeg wel om mijn grijs blauwe te gaan verkopen en opzoek te gaan naar een mivervablauwe in 1 kleur.
En eentje met een pascha interieur daar kijk ik ook wel stiekem naar of een opvallend kleur is ook altijd leuk.
En een 924NA in een gekke kleur is ook altijd leuk, schotse ruit qua interieur of andere ruitjes.
zolang het maar een beetje niet grijs of zwart is(dat kan wel maar ik wil graag een beetje kleur).
Een grijze zou wel mooi passen als ik er een ruitjes interieur in ga droppen. En dan een striping langs de zijkant "Porsche" waarbij de letters gewoon de carrosserie zijn en de contouren in schotse ruit. Onlangs gezien op een 930 turbo en echt wel knap. En idealiter dan ook lollipops.


Nu het is nog een mondelinge verkoop maar heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.
Foto's volgen nog wel

Daan_924
17/09/2016, 16:09
Wordt een mooie familie alles bijeen, hoe is trouwens de reis naar huis met de grijs-blauwe geweest, herinner mij te lezen dat die niet echt 'bij de deur' te koop stond?

icepo
21/09/2016, 10:33
Vliegtuig naar Stockholm genomen.
Verscheen na 10 minuten wachten de auto met de eigenaar.
Effe gebabbeld, de auto nog es goed bekeken, koffie gedronken en over auto's zitten praten.
Dan rond 12u de neus richting Denemarken gedraaid.

Even via de snelweg en dan een mooi stukje weg langs een meer genomen.
Wat een rust in het verkeer, iedereen houdt netjes afstand.
De eerste dorpen moest ik weer even zoeken naar de eerste versnelling en niemand die zich druk maakte.
Na even aan sight seeing gedaan te hebben lekker doorgereden.
In Denemarken een hotel gezocht 's avonds laat en dan de Ferry naar Duitsland 's morgens vroeg.

In Duitsland aangekomen had ik vertrouwen in de auto, ik had al de remmen en de ophanging getest.
De motortemperatuur bleef mooi, olie zag er goed uit.
Blok was netjes droog.
Dus het was tijd om even te gaan kijken of we in een hoger tempo door Duitsland konden gaan rijden.
Eerst even een half uur tussen de 140 à 150 gaan rijden. Even stilgezet alles nagekeken en het zag er goed uit.
Dan het tempo hoger gelegd en 170-180 gaan rijden gedurende een paar uren.
Pakte heel goed op, netjes laten nadraaien toen ik stopte.
Het was een gok dat is zeker maar mechanisch vertrouw ik die auto echt wel.
Het was een 2700km uit mun hoofd en daar heb ik echt volop van genoten.

Nu wat mij betreft is het zeker niet mijn laatste avontuur richting Zweden.
Stiekem kijk ik wel es om een polestar daar te gaan halen of een andere transaxle of een oude volvo 340...



Heel erg druk op de zaak dus na die rit naar huis staat die eigenlijk stil.
Moet er dringend weer es naartoe, maar ook nog een trackauto gekocht dus effe te veel auto's voor de beperkte tijd.
Zowat in volledig Europa staan wel auto's waar ik iets voor voel maar het ontbreekt me effe aan de tijd om erachter te gaan.
Net een autoaanhanger gekocht dus dat zal wel iets makkelijker worden om een auto te gaan halen.
Ik sluit niet uit dat ik dit ook wel es voor iemand anders wil gaan doen.

Die swiss special die hier een tijd terug werd aangeboden daar voel ik ook wel wat voor.