PDA

Bekijk Volledige Versie : Porsche 1978 in leven houden...



marcelporsche
26/09/2016, 22:28
Het begon 2 weken geleden toen ik me afvroeg waarom de radio het niet deed na aanschaf van de Porsche 1 week daarvoor.
En na een ritje in het donker zonder cockpitverlichting en met xenon koplampen waarmee ik vliegtuigen mee kon verblinden kwam de doorslag: het elektra moest grondig nagekeken worden.

In de middenconsole zaten 4 led's en 4 schakelaars waarvan ik alleen wist dat er 1 voor de koplampmotor was en 1 voor de brandstofpomp. En 2 schakelaars voor de ruitenwisser achter. Maar met de strosek achterklep heb ik dat niet nodig......
Verder een volle sluiting bij het aanzetten van de achterruitverwarming, die er ook niet meer op zit...

Inmiddels ben ik 2 weken verder en aardig op weg. Na het wegslopen van 1/2 kilo overbodig koperdraad, scotch blokjes, slecht aangeknepen amp-stekkertjes en veel speurwerk in elektraschema's , ben ik aardig op weg.

Door het verwijderen van niet originele draden en het herstellen van de originele draden, komen de echte storingen naar boven.
De cold-valve klep was ook aangesloten op een schakelaar, waardoor deze meer op een handchoke leek.....
De koplampmotor mist een draad vanaf de lichtschakelaar en zat ook op een schakelaar in de middenconsole.
Het interieurlampje had afgeknipte draden enz. enz.

Maar de verlichting werkt weer, de xenon is vervangen voor de halogeen, en tussendoor de km-teller ook maar gefixet , uiteraard was het witte kunststof tandwieltje gescheurd en ook het metalen tandwiel ernaast slipte door op de as.

Afgelopen zondagavond was ie weer redelijk rijvaardig....

Veel aanwijzingen heb ik hier al op het forum kunnen vinden...toppie...!!!

harry
27/09/2016, 06:28
Kan me voorstellen als een prusser er mee bezig is geweest.
Maar je hebt het toch maar netjes opgelost chapeau.

Berend72
27/09/2016, 11:56
Mijn radio doet t ook niet... Ik durf mijn vingers er niet aan te branden, misschien is t heel simpel en zit er een snoertje los of zekeringetje, maar heb geen idee hoe ik dit kan checken.

Daan_924
27/09/2016, 11:57
Alle vreemde bekabeling eruithalen is inderdaad het beste wat je kan doen.

@berend72: Radio uitschuiven uit het slot, en met een multimeter checken als je wel 12V hebt via de kabels, vooraleer je de radio zelf zou verdenken?

Ronaldbm
27/09/2016, 14:39
Nou Marcel, geen half werk. Lekkere puzzel moet dat geweest zijn. Leuk detail in je dashboard kastje: het schadeformulier......

@Berend, idd spanningszoeker er op. Indien geen 12V >> zekering danwel bedrading nalopen. Indien wel, kun je de radio even rechtstreeks op 12V testen (accu).

Berend72
27/09/2016, 16:02
Bedankt! Ga ik doen :)

marcelporsche
29/09/2016, 15:51
Gister begonnen met de fusebox... er waren 2 pennetjes afgebroken. Heel leuk ding trouwens, hier zal ik eens een leuke howto van maken..

Ronaldbm
29/09/2016, 21:20
Oeps.... ben benieuwd!