PDA

Bekijk Volledige Versie : Stalling



Dominic
04/10/2016, 10:32
Eind volgende maand moeten wij allemaal weer onze 924 in de winterslaap doen.
Nu vroeg ik mij af of jullie naar een oldtimerstalling gaan en wat jullie ervaringen ermee zijn. (per locatie)
Of leggen jullie er een zeil overheen op de parkeerplaats voor de deur?
Zelf ben ik nog aan het twijfelen, de stallingen zijn redelijk aan de prijs en hij staat niet in de weg, maar dan staat hij niet droog en warm...

jeroen Pauwels
04/10/2016, 11:54
In slaap doen? Die van mij blijft lekker rondrijden hoor! Ook in de winter. Behalve als er gestrooid is tgv winterse omstandigheden. Komt namelijk alleen buiten bij droog weer.

Ik huur wel een garage hier dicht bij huis dus ze slaapt nooit buiten. Wat zijn de prijzen in Nederland om een garage te huren?

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Pauwels

gerben1986
04/10/2016, 12:36
In slaap doen? Die van mij blijft lekker rondrijden hoor! Ook in de winter. Behalve als er gestrooid is tgv winterse omstandigheden. Komt namelijk alleen buiten bij droog weer.

Ik huur wel een garage hier dicht bij huis dus ze slaapt nooit buiten. Wat zijn de prijzen in Nederland om een garage te huren?

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Pauwels

Nadeel in nederland is dat je het volle pond aan wegenbelasting moet gaan betalen als je het jaar rond wilt rijden. Daarom gaan de meeste klassiekers van december t/m februari de stalling in.

Zelf heb ik een loods waar mijn oldtimers overwinteren (en eigenlijk altijd staan, dus ook het overzomeren gebeurd daar...)

Thijsch
04/10/2016, 17:03
Bij ons staan alle 30 plussers ook standaard binnen. Tijdens de winterstalling altijd een mooi moment om wat (uitgestelde) klusjes te doen. Ik denk dat je, voor een aparte garagebox gemiddeld zo'n 100 euro in Nederland betaalt. Hangt natuurlijk sterk af van je regio, ik zie ze hier in Utrecht ook voor 200,- voorbij komen.

Ronaldbm
04/10/2016, 18:09
Carport!

jimfrey944
04/10/2016, 20:22
thuis in de garage gezellig allemaal bij bij elkaar (:

RMP
05/10/2016, 14:52
Bij mijn huis gelukkig een 'garage', eentje van ver voor de oorlog maar hij staat in ieder geval droog, goed geventileerd en vorstvrij. Helaas te klein om ook nog iets aan de auto te doen, dus letterlijk gestald...

Berend72
05/10/2016, 15:27
Ik heb mijn 924 in een grote opslag vol met klassiekers staan. Moet je trouwens ergens op letten als je m voor een aantal maanden stil laat staan? Bijv. auto helemaal aftanken? Accu-polen loshalen?.... Of maakt dit niets uit?

jimfrey944
05/10/2016, 19:00
Beste is met de wielen van de grond ,accu op de druppel lader ,benzine zou ik zo weinig mogelijk in de tank doen zodat je als je weer gaat rijden een verse tank heb

harry
18/10/2016, 18:56
Ik zou de Tank Af Tanken. Waarom?

Als je de tank de hele winter leeg laat staan ontstaat er er in het lege gedeelte (bij vochtige stalling) ook vocht in de tank.
Dit vocht kan de veroorzaker zijn van corrosie problemen boven de benzine spiegel. Heb je de tank afgetankt, kan er onder de benzine geen corrosie plaats vinden.

harry
01/12/2016, 22:22
Hij staat al weer te wachten dat hij eruit mag��

14461

mbembe
03/12/2016, 17:11
@dominic: waar woon je, welke regio? Ik heb een garage bij mijn huis maar helaas kunnen daar nu nog geen 2 auto's in. Volgend jaar laat ik een stuk aanbouwen en staan ze beiden thuis. Nu heb ik ergens een container gehuurd en die container staat weer in een loods. Zeer schappelijke prijs, mss ook iets voor jou?
Of gewoon de stoute schoenen aantrekken en bij jou in de buurt bij bedrijven langs gaan die loodsen hebben. Door de crisis hebben velen ruimte over en kun je voor een leuke prijs je auto stallen. Zo ben ik ook aan deze gekomen

harry
03/12/2016, 18:01
In Twente

Driven
04/12/2016, 10:31
Dag forumleden, een beetje benzinestabilisator kan toch geen kwaad tijdens een wat langere stilstand..een natte gepekelde weg is een vloek voor mijn 924, veel gewoon staal gebruikt aan de dragende delen en giga veel laswerk zijn volgens mij gevoelig voor nieuwe roest. Ik heb de auto overigens wel in de ML staan, de holle delen en dorpels laten we maar zeggen. Als ik een Golf 5 op de brug heb en ik zie die fantastische bodemgroep met al dat aluminium, dat roest gewoon voor geen meter.....

mbembe
04/12/2016, 11:31
Twente das niet in de buurt van waar ik woon :P
Dan zoals gezegd gewoon bij bedrijven in de buurt eens navraag doen. Er zijn veel petrol heads die je wel willen hebben als ze ruimte hebben. Succes!

Apox
04/12/2016, 11:32
Reactie op tank leeg laten lopen: die van mij heeft in een loods gestaan met een lege tank. Alle ijzeren brandstof onderdelen zitten vol roest langs binnenzijde.
Droog staan kan dus ook gevolgen hebben.
Natuurlijk kan wel zijn dat de mijne daar meer dan 1 jaar heeft gestaan.

harry
04/12/2016, 12:23
Gewoon aftanken is het beste.

jimfrey944
12/12/2016, 19:57
Van 3 maandjes in een droge ruimte met weinig benzine in de tank gaat hij echt niet roesten
Maar als je toch een volle tank wil zou ik er wel iets van benzine verbeter/houdbaar heid spul in gooien na 3 maanden is benzine tegenwoordig
Vergif voor je k-jet
Omdat ik niet veel rijd duurt het bij mij ook nog eens een tijd voor ik weer eens vers toe kan voegen
Vandaar dat ik hem weg zet met wijzig benzine in de tank

Sent from my iPhone using Forum Runner

Thijsch
12/12/2016, 21:35
Jimfrey dat ben ik niet met je eens. Moderne benzine heeft dusdanige kwaliteit dat het zeker 6 maanden z'n specificaties behoudt. Tank je een premium benzine (bijv. BP Ultimate, ron98) dan moet dat zeker 3 maanden overleven. :)

Zet die van mij ook elk jaar vol weg.

harry
13/12/2016, 07:50
Vergif voor je K-Jet? Rij er al 33 jaar in, nooit iets van gemerkt dat benzine slechter werd.
Ik zet hem iedere jaar barstensvol weg, geef de roest geen kans in mijn tank.

jimfrey944
13/12/2016, 14:30
De benzine veroudert tegenwoordig juist veel sneller begint al na een 3 tal weken
Er zit tegenwoordig bio brandstof bij deze bind zich snel met vocht waardoor er snel slijm ontstaat
Bij oude motoren en buitenboord motoren is dat gelijk funest
Mijn 924 rijd de eerste tank altijd beroerd
Als ik vers bij tank word het beter
De damp van de benzine verdrijft de zuurstof zodat de tank niet roest
Helemaal leeg is dus zeker niet goed
Maar 1:3 blijft er bij mij wel in
Blijft wel staan dat jullie gelijk hebben dat een volle tank met anti benzine verouderaar altijd beter is voor de tank
Maar of dat ook voor de motor geld
Zo heeft een ieder zijn ideeën
Ik heb een schone tank zonder roest
En hij woord bij mij al jaren weinig gebruikt
Maar als ik hem pak zit er wel verse brandstof in
;)

Sent from my iPhone using Forum Runner

harry
13/12/2016, 17:41
Heb hem afgedankt met 102 oktaan zonder lood. Dan mag er iets van de kracht verloren gaan bij het nieuwe seizoen,
in de benzine. In ieder geval geen vocht in de tank.
Iedereen zijn manier.:)

Berend72
13/12/2016, 20:37
Ik was afgelopen weekend even weer bij de stalling en bedacht me of ook niet de accupolen los moeten? Is dit verstandig of maakt het niets uit?

M.B.H.
13/12/2016, 23:35
Dat is goed anders trekt je klok de accu leeg en dat is zeer slecht voor je accu

jimfrey944
14/12/2016, 04:35
Gaat niet om Oktaan gehalte of kracht
Maar om slugs of slijmvorming die alles verstopt
Als je weer gaat rijden

Sent from my iPhone using Forum Runner

Ronaldbm
14/12/2016, 07:13
Mooi hoe iedereen zelf zn auto goed wegzet!