PDA

Bekijk Volledige Versie : logo / embleem neus (924)



VonG
08/05/2008, 18:34
kom vandaag thuis is het logo / embleem van de neus gejat... zielige personen die dat doen... ook nog een klein krasje op de neus nu dus... waar kan ik een nieuw logo / embleem krijgen en heeft iemand tips voor de bevestiging? Ik heb bij Ferrari's weleens gezien dat er een constructie is (klitteband volgens mij) zodat je het logo er zelf af kan halen en op doen... of is lijmen iets?

LWB
08/05/2008, 18:48
Helaas zijn er altijd lui die niet met de poten van een ander zijn eigendom kunnen afblijven :?

Embleem is bij PimpMyPorsche wel te krijgen,weet alleen niet of het wel een originele is....
Kost bij Porsche en Euro of 70 dacht ik excl. bevestigingsmiddelen/rubber.
Op Ebay zijn ze ook genoeg te vinden.

Montage zou ik gewoon weer op de juiste manier doen...

VonG
08/05/2008, 19:10
ik denk erover om een sticker embleem te doen nu tot ik een garage heb ofzo... anders is het ding er over twee maanden ofzo weer af en iedere twee maanden 35 tot 70 euro extra is best veel... dat rijd ik liever op aan benzine dan dat ik het uitgeef aan het resultaat van dit soort trieste acties...

Tom
08/05/2008, 19:19
40 euro voor een nieuwe, dacht ik. Inderdaad triest, en ik wacht erop tot het bij mij ook gebeurt. :? Die sticker is wel een goed plan, en je kunt inderdaad een sterke magneet achter je nieuwe embleem zetten voor meetings.

VonG
08/05/2008, 21:17
40 euro voor een nieuwe, dacht ik. Inderdaad triest, en ik wacht erop tot het bij mij ook gebeurt. :? Die sticker is wel een goed plan, en je kunt inderdaad een sterke magneet achter je nieuwe embleem zetten voor meetings.


ja zoiets... ik denk dat ik een nieuwe koop met andere bevestiging (911 bevestiging s hijnt anders te zijn) maar die er nog niet opzet... eerst een sticker en dan als ik een garage heb deze er weer op... jammer dat dit moet...

Porschediddy
30/05/2008, 21:15
Ik ga ook eens een nieuw embleem kopen, mijn ziet er na 24 jaar niet meer echt fris uit. Ik heb alleen wat schrik om het te vervangen, schrik om de lak te beschadigen.. Kan iemand een goeie manier zeggen om zo'n embleem te vervangen??

Tom
30/05/2008, 23:10
Volgens mij zitten er onderop twee moertjes achter het plaatwerk.

M.B.H.
30/05/2008, 23:55
Volgens mij zitten er onderop twee moertjes achter het plaatwerk.

nee nee nee tom :oops:
In de neus zitten twee gaatjes :lol:
en daar gaan de twee pennetjes die aan het embleem zitten door heen :shock:
op die twee pennetjes word een veerborgringgetje met enige kracht opgeschoven. :-D
Klaar is klara ..... :mrgreen:
M.

VonG
31/05/2008, 16:35
precies daarom gaat dat ding er zo makkelijk af... ik ga er nu een op laten zetten met die schroeven (911 constructie)... hopelijk is dat minder diefstal gevoelig...

hammer_rites
31/05/2008, 23:12
precies daarom gaat dat ding er zo makkelijk af... ik ga er nu een op laten zetten met die schroeven (911 constructie)... hopelijk is dat minder diefstal gevoelig...
Dan eindig je niet alleen met een gestolen embleem, maar ook nog eens met een zwaar beschadigd paneel.

Als je auto buiten staat zal je embleem gestolen worden. Gebruik een sticker totdat je 'em verkoopt.

Porschediddy
07/06/2008, 18:00
Ik vraag me af of die emblemen, die je redelijk veel ziet op duitse Ebay, wel van goeie kwaliteit zijn, laat staan origineel. Ik heb zo'n 'originele' sleutelhanger gekocht online, leder met het logo erop. Heb die nu een goed jaar in gebruik en het leder is al bijna helemaal doorgescheurd en de goudkleur van het embleem is al witter geworden.. dat kan toch niet

VonG
07/06/2008, 20:25
embleem via de dealer is wel origineel :)

en hammer rites doet mij twijfelen... ach misschien gaat het nieuwe embleem dan wel in de kast tot er een garage is...

Porschediddy
11/09/2008, 10:40
Ok,nu heb ik dus een nieuw embleem gekocht, het oude probleemloos kunnen verwijderen, maaaaaaaar...die rubber.. moet het embleem er helemaal in passen of hoe zit dat? Want ik krijg het er totaal niet in, en heb schrik dat de rubber gaat scheuren.

Tom
11/09/2008, 10:45
Bij mij zit-ie zonder rubber gemonteerd, dat kun je nauurlijk ook weer doen...

LWB
11/09/2008, 18:14
Ok,nu heb ik dus een nieuw embleem gekocht, het oude probleemloos kunnen verwijderen, maaaaaaaar...die rubber.. moet het embleem er helemaal in passen of hoe zit dat? Want ik krijg het er totaal niet in, en heb schrik dat de rubber gaat scheuren.


als ik op de foto kijk(ben te lui om naar de garage te lopen) valt ie er iets in....

q01z
11/09/2008, 18:31
offtopic: wow! zonde van die kras naast je logo man!
die zat er nog niet op de laatste meeting toch? :shock:

LWB
11/09/2008, 18:45
offtopic: wow! zonde van die kras naast je logo man!
die zat er nog niet op de laatste meeting toch? :shock:


krijg zowat een hartaanval van die paintsjop joh! :mrgreen:

Porschediddy
11/09/2008, 21:49
Ja, het is gelukt :grin: Een beetje lijm opgedaan, en een uur aan liggen prullen, maar ben blij dat ie er op staat. Het originele embleem dat er op zat zag er uit alsof het bijna antiek was.. nu glanst er tenminste trots een nieuw embleem op de snuit! 8)

Tom
11/09/2008, 21:51
Ik hoop dat niemand je er vanaf helpt.

q01z
11/09/2008, 21:52
Ik hoop dat niemand je er vanaf helpt.

daar duimen wij allen voor..

Bearpaw
23/09/2009, 07:53
Ok,nu heb ik dus een nieuw embleem gekocht, het oude probleemloos kunnen verwijderen, maaaaaaaar...die rubber.. moet het embleem er helemaal in passen of hoe zit dat? Want ik krijg het er totaal niet in, en heb schrik dat de rubber gaat scheuren.

Ik heb gehoort das je het rubber opwarmt met een " blowdryer" dan is het geen enkel probleem om het rubber erop te zetten.

Nu wij over het onderwerp embleem vervangen hebben, heeft iemand tips hoe je bij de schroeven komt die aan de achterkant zitten.Dit ziet er bij mijn auto hopenloos uit. (graag met foto´s)

Duncan
23/09/2009, 08:03
Ehh, er zitten geen schroeven in. Het embleem zit gewoon in twee plastic busjes gedrukt in het paneel. Je kunt het er zo vanaf trekken. Dat heeft voor en nadelen...

Je kunt het rubber ook even in een kopje heet water leggen. Wordt het ook soepel en kun je het zo om het embleem leggen.

P924Austria
23/09/2009, 08:20
Hoi !

Ik heb nog wel een paar emblemen liggen, gebruikt en nieuw !

Bij interesse gaarne een PB ok ?

Raymond

Hendrik
23/09/2009, 14:03
Laatste reactie : 11-Sep-2008, 21:52

Bearpaw
23/09/2009, 20:57
Ehh, er zitten geen schroeven in. Het embleem zit gewoon in twee plastic busjes gedrukt in het paneel. Je kunt het er zo vanaf trekken. Dat heeft voor en nadelen...

Je kunt het rubber ook even in een kopje heet water leggen. Wordt het ook soepel en kun je het zo om het embleem leggen.

Nu heb ik deze avond het embleem los gekregen, het was vast gelijmt :p en geen gaatjes in de plaat. Het nieuwe embleem toch ook maar even vast lijmen geloof ik ;-)

Duncan
23/09/2009, 21:04
Is het mogelijk dat je neuspaneel opnieuw gespoten is en ze de gaatjes dicht gemaakt hebben?
Is je embleem op de pakking geplakt en toen de pakking op het paneel?

Bearpaw
23/09/2009, 21:10
Is het mogelijk dat je neuspaneel opnieuw gespoten is en ze de gaatjes dicht gemaakt hebben?
Is je embleem op de pakking geplakt en toen de pakking op het paneel?
Ja dat ziet er zo uit, veel plakband was er aanwezig , ik wacht toch nog wel even om het nieuwe embleem erop te zetten.

Joran
25/08/2014, 11:10
mijn 924 1980 heeft geen embleem nu heb ik hier een nieuwe liggen,
weet iemand hoe ik die nieuwe monteer moet ik dan een kop lamp uit bouwen of een paneel weg halen?

gerben1986
25/08/2014, 12:29
Je zou via de grille er kunnen komen. Helaas zijn mijn handen te groot om dat voor elkaar te krijgen ;)

jimfrey944
25/08/2014, 13:08
Als je de bumper er af haalt zit daar een gaatje
Zelf heb ik hem los op de neus zitten
Door een pootje van de badge iets te verbuigen
En hem zo in de rubbers te klemmen