PDA

Bekijk Volledige Versie : [Voorstellen] Arthur623



Arthur623
21/12/2016, 16:55
Stel je voor
Hello!

hierbij wil ik mezelf even kort voorstellen. Arthur, 33 jaar en uit de omgeving van Rotterdam. Vroeger, toen ik 19 was, gereden in een Surinam red mettalic 944, de GG-BX-12. Nu als tweede auto naast mijn diesel die ik voor woon-werk gebruik een 924 gekocht als hobby auto. Ik heb iets met oldtimers/bijzondere voertuigen want heb ook twee motoren uit de jaren 70 en mijn vriendin rijdt rond in een Rover 820.

Het is een grijze uit 1981 met waarschijnlijk 145.000 op de teller. in '96 geïmporteerd. De vorige eigenaar was de eerste Nederlandse eigenaar. Heeft nog een apk tot medio 2018.

De auto is verder erg verwaarloosd en een tijd geschorst geweest. Verdient een hoop liefde en aandacht, vooral optisch, maar dat is juist de reden dat ik hem gekocht heb. Zo mist hij simpelweg een hoop onderdelen (antenne, diverse knoppen op het dashboard, binnenspiegel, stoelhendel rugleuning, logo motorkap, etc.). als iemand deze dingen heeft liggen, hoor ik dat graag. Sommige dingen heb ik misschien al gevonden via marktplaats of 924-944-onderdelen.nl maar wie weet.

Maar ook technisch moet er wel wat gebeuren; kleppen stellen (ze ratelen behoorlijk, erg vervelend op de snelweg), thermostaat vervangen (kachel werkt niet, het was gisteravond erg koud toen ik hem naar huis reed) en de distributie mag wel worden ververst.

Dit naast regulier onderhoud zoals een grote beurt van A tot Z en nieuwe voorbanden. Ook de bestuurdersstoel moet (uiteraard) gerepareerd worden. Dit moet te doen zijn met naald en draad want de scheurtjes zitten alleen op de stof op de naden en niet in het leer.

Ook zit er nu een niet origineel houten stuur in, deze wil ik wel vervangen voor een echt stuur.

Voor wat betreft het kleppen stellen en distributie vervangen: is er een forumlid bij wie ik zou kunnen langsrijden en die mij dit, onder zijn deskundige begeleiding en tegen betaling, zelf kan laten doen? Wil deze twee klussen het graag leren, meestal probeer ik alles zelf via trial en error maar dat lijkt me in dit geval niet zo handig. Ben prima bereid er een eindje voor te rijden op een zondag.

Hieronder als het goed is een foto :)

14517

Hendrik
21/12/2016, 17:09
Hey Arthur623, bedankt voor het voorstellen! Veel plezier

harry
21/12/2016, 18:42
Welkom Arthur.
Mooie kleur. Misschien kun voor al je klusjes eens met Martin uit Steenwijk praten.
suc6

Driven
21/12/2016, 19:46
Welkom Arthur623 op dit forum!

Thijsch
21/12/2016, 21:27
Welkom Arthur. Kennis genoeg hier dus met je werkzaamhedenmoet het wel goed komen. Hoop dat je niet in de milieuzone woont. ;)

Peter-Alexander
21/12/2016, 22:48
He idd die had ik zaterdag bekeken. Mooi dat je die gaat redden. Is een leuke auto om te zien.

M.B.H.
21/12/2016, 23:25
Welkom hier en veel 924 plezier toegewenst

Berend72
22/12/2016, 09:45
Welkom Arthur! Ik heb aantal maanden geleden een sloop-Porsche met hulp van forumleden compleet gedemonteerd en zal ongetwijfeld wel onderdelen hebben die je nodig hebt. Daarnaast werk ik in Rotterdam dus voor kleine knopjes e.d. wat per pakketpost duur te versturen is gewoon afspreken bij CS :)

Arthur623
22/12/2016, 20:54
Welkom Arthur! Ik heb aantal maanden geleden een sloop-Porsche met hulp van forumleden compleet gedemonteerd en zal ongetwijfeld wel onderdelen hebben die je nodig hebt. Daarnaast werk ik in Rotterdam dus voor kleine knopjes e.d. wat per pakketpost duur te versturen is gewoon afspreken bij CS :)

Je hebt pb berend :)

Arthur623
23/12/2016, 08:38
Heb even wat fotootjes gemaakt van de missende onderdelen etc. Kan iemand aangeven wat ik precies mis / wat er te zien is.

Loshangend stekkertje in motorruimte; hoort bij het lampje. Is dit origineel en waar hoort deze normaal te zijn aangesloten?
14525
Foto van loshangende aansluiting bij gasveer motorkap. Is dit origineel?
14524
Missend interieurlampje neem ik aan?
14523
Missende knop helemaal linksboven naast aansteker (niet echt goed te zien) is denk ik van mistlamp?
Waar is het gat voor linksboven de pook?
De vier knopjes onderaan. Nummer 1 mist, waar is deze voor. Nummer is niet meer leesbaar waar deze voor dient. Nummer 3 is dummieknop. Nummer 4 ook niet meer leesbaar. Kan iemand aangeven waar welk knopje voor dient.
14522

Dank!

Ronaldbm
23/12/2016, 10:32
Hi, allereerst welkom hier!
Even een schot zonder in mijn auto te kijken (maar neem aan dat je eea ook in de manuals kunt vinden)
- Stekker verlichting motorkop, draad loopt via stekker onderlangs je ruitenwisser motor. Kun je even los halen en meteen al die bladertroep weghalen :-)
- Is de stekker van de kofferbak verlichting. Hoort in de gasveer, Op de foto zie je bij de 'kogel' het bevestigingspunt. Let even op of eea nog goed werkt, als er niet originele gasveren zijn gebruikt wil dit de boel wel eens in de war schoppen.
- Tussen je zonnekleppen hoort gewoon de binnenverlichting (wat is daar gebeurd???) Is het een targa? Let even op dat de micro-switch nog aangesloten is en daar niet is doorverbonden om dit te faken. Uitleg targa: https://community.924forum.nl/showthread.php?t=36242&highlight=werking+targa%27
- Liggende gat links boven de pook: Daar hoort de open/dicht switch van de targa te zitten
- Knopjes onder de pook, de eerste is bij mij voor de el. verstelbare buitenspiegels (keuze links/rechts). Rest weet ik niet uit mijn hoofd, maar meen dat daar ook de achterruitenwisser en koplampsproeier bediening zit?

Succes!

Met groet,
Ronald

Arthur623
23/12/2016, 11:14
Thanks Ronald!

En de knop links van sigarettenaansteker? Mistlampen volgens mij?

@targa: deze is bij vanaf nu volledig manueel, want zelfs het motortje ontbreekt. Prima, vind ik niet zo erg.

Arthur623
23/12/2016, 15:04
Thanks Ronald!

Heb inderdaad een targa maar deze is vanaf nu volledig handmatig heb ik besloten. Alles ontbreekt qua electra, zelfs het motortje.

De ontbrekende schakelaar links van de aansteker is voor de mistlampen neem ik aan? Gek feitje; als ik nu mijn koplampen aan zet gaan ook de mistlampen voor aan. Dat is volgens mij niet de bedoeling:)

Heb inmiddels al een stuurtje, logo en binnenspiegel gescoord. Lijstje wordt al korter.

Ronaldbm
23/12/2016, 16:40
Graag gedaan! Motor targa zit overigens in de kofferbak, zijwand bestuurder. Of is die echt weg?

Heb overigens op internet nog een how to gezien hoe je van de targa ook een echte hand/zwengel bediend exemplaar kunt maken. Maar origineel is ook mooi, ligt de bekabeling er nog wel?

Knop mistlamp klopt dacht ik (ga nu twijfelen met de achterruit verwarming, of zat die naast het stuur?) zou die eerst inbouwen, en dan kijken of de mistlsmpen nog steeds mee gaan!

Peter-Alexander
23/12/2016, 19:24
De beste man vertelde mij dat het een handmatig dakje was :) dat kan natuurlijk ook nog.

Peter-Alexander
23/12/2016, 19:28
Heb je hier wat aan?
https://community.924forum.nl/images/imported/2016/12/porsche924extra04719dbe82-1.jpg

http://www.porsche944.dk/inst_bog1/instruks.htm

Daan_924
23/12/2016, 19:43
Ik dacht dat hetgeen jij mistlampen noemt vooraan, gewoon de standlichten in de bumper zijn, en zowel branden in stand 1) standlichten, alsook blijven branden in stand 2) koplampen.

Peter-Alexander
23/12/2016, 19:51
Mistlamp geeft wel wat meer licht als de stadslichten. Zitten wel in dezelfde unit idd.

jimfrey944
23/12/2016, 21:22
81 er heeft nog geen electriche targa
Dat gat hoord een balansknop in van de radio

fcam
23/12/2016, 22:30
De lampen verwarring duikt weer op. Daan heeft volgens mij gelijk; met de lichtschakelaar links van het stuur op stand 1 branden de stadslichten in de bumper, stand 2 laat de kappen klappen en geeft dimlicht. Grootlicht seinen bij alleen stadslicht gebeurt in deze units. Heb je dimlicht, dus de kappen omhoog, dan gaan deze feller branden.
Het mistlicht achter gaat branden met de schakelaar in de middenconsole.

Ronaldbm
24/12/2016, 07:59
Kijk, dat is mooi jimfrey, wist ik niet! Weer helder. En de lampen blijft een dingetje. Altijd lastig in te schatten wat een ander ziet.

Kai924
30/12/2016, 10:48
Welkom hier!