PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 | doffe rode lak



MatsDePauw
16/01/2017, 20:53
AS zaterdag ga ik (als het goed is) m'n eerste auto ophalen die verder (denk ik) in goede staat is, maar er is zoals altijd wel iets. de eigenaar voor degene van wie ik de auto ga kopen heeft de auto met de neus in de zon laten staan waardoor precies de motorkap bumper en de L/R fender (Nederlandse woord wil me even niet te binnen schieten) een beetje roze geworden zijn. dit is op zich niet zo'n groot probleem maar staat wel leuk als de hele auto dezelfde kleur heeft toch? :)
mijn vraag is nu, wat is de beste/goedkopere oplossing hiervoor? het maar zo laten, nieuwe onderdelen er op of wrappen?

MrCarmaniac
16/01/2017, 21:27
Polijsten is het goedkoopst maar dan moet je hem wel regelmatig in de wax zetten anders komt het terug. Of WD40 eroverheen smeren :P

Ronaldbm
17/01/2017, 06:51
Wat bij mijn rode hielp is polijsten, megguiar ultimate compound, wax. Was een proces van herhalen, maar de glans komt zeker terug op je spatbord (fender)!

ptol
17/01/2017, 09:50
Een pot Commandant 4 kopen en gewoon met de hand polijsten totdat het weer mooi rood is. Daarna met een beschermende wax poetsen.

Ronaldbm
17/01/2017, 11:40
Die gebruik ik ook! Eventueel met machine doen, wel voorzichtig!

ptol
17/01/2017, 17:24
Die gebruik ik ook! Eventueel met machine doen, wel voorzichtig!

Precies, je zit er zo doorheen dan.