PDA

Bekijk Volledige Versie : NATIONALE SLEUTELDAG



harry
26/01/2017, 18:03
In overleg met Martin hebben wij besloten om de Nationale Porsche Sleuteldag op Zaterdag 29 april (onder voor behoud Martin) te organiseren. Aanvang: 09:00 uur te Steenwijk

U kent het wel van de vorige keren. Aanmelden, Type werkzaamheden, en wie sleutelt.

Martin kun jij de inschrijvingen bij houden? En de klussen.

Ook dit jaar is er weer een verplichte kleine bijdrage voor de inwendige mens 10 euries. Maar dan wel in de vorm van een barbecue. Er worden buiten bij goed weer tafels en stoelen geplaats. Vraag om vrouwelijk/mannelijk assistentie bij de handeling voor de barbecue. Vlees/Vis Salade Saté enz.…

Ook wilde we dit jaar de onderdelen ruilbeurs opzetten (eventueel kleine bijbetaling) met een gezellig kraampje voor de werkplaats.

Zijn er nog meer ideeën voor deze dag, laat het even weten.

Dus schrijf snel in vol=vol
PS Wie heeft een groet Barbecue op gas?

o.stijn.o
26/01/2017, 18:10
Ik probeer er eindelijk na al die jaren ook eens bij te zijn!! Is wel leuk dat het dit jaar doorgaat met het 10 jarig bestaan!

Ronaldbm
26/01/2017, 21:26
Top dat ie op de kalender staat dit jaar!! Alleen die datum.... ga je niet menen..... mijn vrouw is 11 mei uitgerekend voor onze derde (meisje dit keer :-)) dus betwijfel of ik er dan nog een dag tussenuit mag/kan. Ik Ga het topic volgen en ben er hopelijk ook bij!

Berend72
28/01/2017, 20:23
Super!!! Staat genoteerd! Ik heb nog aardig wat klusjes te doen, maar waar ik waarschijnlijk echt hulp bij nodig heb is het slot aan de bijrijderskant. Deze kan niet van buitenaf geopend worden.... Misschien heel simpel en vastgekoekt slot, maar ik kom er niet uit.... Mocht er een brug zijn misschien vervanging van de middendemper en remslangen achter...

MrCarmaniac
28/01/2017, 20:53
Ik kom misschien ook langs, heb verder niks aan mijn auto te doen maar lijkt me leuk om er een keer bij te zijn :)

harry
28/01/2017, 21:33
Ik kom misschien ook langs, heb verder niks aan mijn auto te doen maar lijkt me leuk om er een keer bij te zijn :)
Maar Berend, je auto is nooit af!

Thijsch
28/01/2017, 21:48
Om een beetje overzicht te bewaren in wie er aanwezig is en met welke werkzaamheden wil ik iedereen vragen om onderstaande indeling aan te houden bij het aanmelden:


Korte titel voor de werkzaamheden. >

Wat kom je doen? >

Heb je een brug nodig? >

Hoe lang denk je nodig te hebben? >

Heb je hulp/informatie nodig? >

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. >

In overleg met de organisatie zal ik de werkzaamheden weer bijhouden zodat de bruggen en sleutelhulp verdeeld kunnen worden. :)

Om het goede voorbeeld te geven;

Korte titel voor de werkzaamheden. > Remschoenen en remvloeistof vervangen

Wat kom je doen? > Gezelligheid en sleutelen!

Heb je een brug nodig? > Ja

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 1 tot 1.5u

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag!

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > n.v.t.

MrCarmaniac
29/01/2017, 01:57
Maar Berend, je auto is nooit af!

Tim hier maar dat maakt niet uit ��
Ja klopt, ik heb ook wel een paar dingetjes maar die doe ik meteen als ie uit de winterstalling komt ��
Wie weet wat er tegen die tijd op de planning staat ��

jimfrey944
30/01/2017, 23:08
Korte titel voor de werkzaamheden. > krukas lager, koppeling vervangen achterbrug revisie in en uitbouw voor onder spoiler verwijderen en compleet overspuiten van de auto

Wat kom je doen? >de bovenstaande klussen

Heb je een brug nodig? > Ja alle twee de hele dag

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 8 uurtjes

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag zo veel mogelijk hulp

Opmerking / als dit bovenste niet kan dan kom ik wel gewoon als sleutel slaaf de hele dag gebakjes oplappen

harry
01/02/2017, 00:36
Korte titel voor de werkzaamheden. > krukas lager, koppeling vervangen achterbrug revisie in en uitbouw voor onder spoiler verwijderen en compleet overspuiten van de auto

Wat kom je doen? >de bovenstaande klussen

Heb je een brug nodig? > Ja alle twee de hele dag

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 8 uurtjes

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag zo veel mogelijk hulp

Opmerking / als dit bovenste niet kan dan kom ik wel gewoon als sleutel slaaf de hele dag gebakjes oplappen

Dan maar de sleutel slaaf!

Berend72
01/02/2017, 09:28
haha, dat is nog s een forse klus :)

Inderdaad denk ik dat ik ook de hele dag wel kan vullen, maar gebruik van een brug is al super!

Korte titel voor de werkzaamheden. > vervanging remslang achter (en wat er verder bij komt kijken?) vervanging middenstuk uitlaat (niet noodzakelijk, maar als ie toch op de brug staat), portierslot bijrijderskant nakijken of gangbaar maken. Misschien evt. vervanging van de deurgrepen. En wat kleinere klusjes waar geen brug voor nodig is.

Wat kom je doen? >de bovenstaande klussen

Heb je een brug nodig? > Ja

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > als ik t zelf zou moeten doen zeker wel minimaal een halve dag :P , maar met technische hulp misschien een paar uurtjes? of waarschijnlijk zelfs korter.... ik kan t niet echt goed inschatten.

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag zo veel mogelijk hulp

Ronaldbm
01/02/2017, 13:45
Korte titel voor de werkzaamheden. > Noodzakelijk onderhoud!
Wat kom je doen? > Distributieriem vervangen, ontsteking op tijd zetten, bak-vloeistof vervangen. Indien het kan, carterpan pakking vervangen; kleine lek >> lijkt alleen bij draaiende motor dus wellicht te verhelpen met wat boutjes aandraaien?
Heb je een brug nodig? > Ja
Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 0.5 uur bak vloeistofvervangen en < 0.5 uur inspectie en boutje Carterpan. Indien pakking vervangen???
Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, meer dan graag! Heb deze klussen nog niet eerder gedaan. Bij Distri vervangen en timing (ontbreek ook de tools hiervoor), idem voor vervangen carterpan pakking, klus te groot denk ik voor de sleuteldag (Sub-frame los?) Even meekijken bij opsoren lekkage wel gewenst.
Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. >
- Alles indien ik er bij kan zijn, hoop het wel! Zie mijn eerdere post
- Vraag, wat heb ik nodig voor bakvloeistof en moet ik nog een plug/pakking hiervoor bestellen?
- Overige: help graag mee met de BBQ voorbereiding en burgers flippen! Heb alleen geen gas-BBQ
- Daar waar nodig help ik ook graag anderen mee (Deur topic Berend ben ik nu wel bekend mee)
- Heb altijd, naast genoemde klussen, nog wel wat kleine losse klusjes aan de wagen :-)

Ronaldbm
01/02/2017, 18:24
Aanvulling, Harry neem jij een benzinedruk meter mee? Dan zouden we m kunnen doormeten op de opkomende koude start problemen

gerben1986
02/02/2017, 22:58
Leuk idee om het weer te organiseren.
Ik doe mee (is ook op fietsafstand ;) ) ! (onder voorbehoud van een gepland weekendje weg met onze 'nieuwe' camper)

Korte titel voor de werkzaamheden. > Warme start, vervangen versnellingsbakolie en checken werking dashboardkastlampje

Wat kom je doen? > Met iemand naar de warme start kijken en kijken of we de olievulplug kunnen uitboren (die is doorgedraaid)

Heb je een brug nodig? > Ja.

Hoe lang denk je nodig te hebben? > Geen idee

Heb je hulp/informatie nodig? >Ja, voor de warme start en iemand met kennis van uitboren

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. >
Kijken wat het warme-start-probleem is
Uitboren van de olievulplug van de versnellingsbak
Kijken waarom dashboardkastlampje niet brand

M.B.H.
02/02/2017, 23:01
Om een beetje overzicht te bewaren in wie er aanwezig is en met welke werkzaamheden wil ik iedereen vragen om onderstaande indeling aan te houden bij het aanmelden:



In overleg met de organisatie zal ik de werkzaamheden weer bijhouden zodat de bruggen en sleutelhulp verdeeld kunnen worden. :)

Om het goede voorbeeld te geven;

Korte titel voor de werkzaamheden. > Remschoenen en remvloeistof vervangen

Wat kom je doen? > Gezelligheid en sleutelen!

Heb je een brug nodig? > Ja

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 1 tot 1.5u

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag!

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > n.v.t. Helemaal goed Thijsch

M.B.H.
02/02/2017, 23:03
Korte titel voor de werkzaamheden. > krukas lager, koppeling vervangen achterbrug revisie in en uitbouw voor onder spoiler verwijderen en compleet overspuiten van de auto

Wat kom je doen? >de bovenstaande klussen

Heb je een brug nodig? > Ja alle twee de hele dag

Hoe lang werk denk je nodig te hebben? > 8 uurtjes

Heb je hulp/informatie nodig? > Ja, graag zo veel mogelijk hulp

Opmerking / als dit bovenste niet kan dan kom ik wel gewoon als sleutel slaaf de hele dag gebakjes oplappen Helemaal goed Jim.

wolter
03/02/2017, 22:24
laat ik ma zo zeggen als ik mij goed voel kom ik kijken hoef niet te sleutelen gewoon voor de gezeligheid

harry
06/02/2017, 10:06
Hoeveel deelnemers hebben we al?
Anders even een lijstje maken wie er komt. En wie er een klus heeft!

Thijsch
06/02/2017, 17:22
-Martin
-Harry
-o.stijn.o
-Ronald (ovb)
-Berend72
-MrCarmaniac
-Thijsch
-Jimfrey
-Gerben1986
-wolter (ovb)

Uitgebreide lijst met werkzaamheden komt op een later moment als er meer aanmeldingen zijn/dichter bij de datum zijn. :)

RMP
12/02/2017, 21:40
Top dat ie weer op de agenda staat, minder tof dat ik niet kan deze keer, weekje vakantie...

jimfrey944
13/02/2017, 22:05
10 man dat moet beter kunnen

jeroen Pauwels
14/02/2017, 13:08
Ik zou met heel veel plezier willen langs komen ... Maar dik 300km enkele rit lijkt mij net een beetje te ver. Komt er eens iets dichter bij de Belgische grens? Ik dat hier wel vraag naar is.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Pauwels

o.stijn.o
14/02/2017, 13:34
Denk ik ook zo over zoals jeroen...

jimfrey944
15/02/2017, 22:38
2 jaar terug hadden we ook een gast uit Belgie
je zou een hotelletje kunnen nemen en er een weekendje van kunnen maken
de Drendse hunnebeden zijn echt een bezienswaardighijd ;)

gerben1986
19/02/2017, 19:54
2 jaar terug hadden we ook een gast uit Belgie
je zou een hotelletje kunnen nemen en er een weekendje van kunnen maken
de Drendse hunnebeden zijn echt een bezienswaardighijd ;)
En vergeet niet dat Giethoorn ook op steenworp afstand ligt. Daar komen ze zelfs vanuit China hiernaar toe, dus vanuit België bekeken ligt het in de achtertuin ;)

!979-924Frank
20/02/2017, 20:35
In dat geval kom ik zeker! Ik Heb nog geen opgave voor een klus en hoop dat ik tzt met de 924 kan en mag rijden.

theo-winter
10/03/2017, 22:26
Ik vind dit een super initiatief, kan helaas niet zit dan in het buitenland. Ik zou er graag bij zijn ga morgen beginnen aan de 924 heb'm uit de stalling gehaald waar ik 'm na aankoop direct in heb geplaatst 6 weken geleden, reed 20 km best wel aardig, doe de lichten aan gelukkig bijna thuis, slaat alles af... en kreeg m niet meer lopend... Sleuteldag lijkt me nu al perfect al is het maar om jullie vragen te kunnen stellen. Afijn, volgend jaar beter! heel veel plezier! groeten Theo

Berend72
30/03/2017, 10:03
Ik ben ff aan t kijken wat ik precies nodig heb. Ik had aangegeven de handremkabel vervangen, maar nu zag ik eerder dat er dus blijkbaar 2 kabels zijn (binnen-en buiten?) en wat en waar kan ik deze bestellen? Mijn handrem spant wel aan, maar heb t idee dat er weinig rem in zit :P

Daarnaast kwam ik er achter dat mijn distributieriem 'ergens' dit jaar vervangen moet worden (om de 5 jaar toch). Misschien niet te redden op de klusdag dus oproep aan iemand die dit evt. op een later tijdstip tegen een forumprijs voor mij kan doen? Graag zou ik er dan ook bij aanwezig zijn om te kijken hoe dit precies gaat.

M.B.H.
31/03/2017, 19:22
Ik heb er 1 in bestelling staan en het zijn 2 kabels korte en een lange voor gemonteerd binnen buiten kabels.
Het is als alles vast zit een aardig klusje om ze te vervangen denk ook gelijk aan remschoenen set staat van de remtrommels ? Dit zie je pas als alles los licht
D riem is een klusje van een veel kortere duur

Berend72
31/03/2017, 20:25
Was ik maar een autodokter om te zeggen wat er precies mis is... tijdens de laatste controle bij Porsche Automotion in Rotterdam werd mij verteld dat de handremkabel vervangen moest worden omdat er corrosie op de metalen leiding zat (afkeurpunt APK)... Maar de handrem spant dus wel aan, lampje brand ook als deze niet volledig is ingeklapt, maar staat niet muurvast als ik de auto probeer te duwen...Misschien alleen die buitenleiding vervangen? Remkabel iets aanspannen? Geen idee.... Remmen zelf zijn volgens mij wel OK, moest vanmiddag met touren opeens vol in de ankers omdat een idioot opeens besloot af te slaan zonder richting aan te geven. Maar ik heb nog een nieuwe set remschoenen evt. Zal ik deze gewoon meenemen naar de sleuteldag? En die kabels voor de handrem, waar kan ik die bestellen? Als distributieriem vervangen een betere klus is voor de sleuteldag kan dat ook natuurlijk. Geen idee wat ik me precies verder kan voorstellen qua tijd en aantal klussen te doen per auto, maar tips en trucs leren zou al super zijn!

Berend72
02/04/2017, 20:19
Misschien moet ik toch afmelden voor de sleuteldag hoe graag ik ook wil komen. Ik verwacht medio april de sleutel voor mijn nieuwe woning en afhankelijk wanneer kan ik inschatten of het haalbaar gaat worden. Wanneer wordt de definitieve indeling gemaakt?

gerben1986
07/04/2017, 22:22
Om me alvast wat voor te bereiden voor de sleuteldag: wat is de beste manier om de versnellingsbakplug uit te boren? Of is het beter om dat probleem maar voor lief te nemen? De uitstroomplug is nog wel gangbaar, en bijvullen kan ook via de achteruitrijschakelaar.

Joran
11/04/2017, 09:11
ik zou mij ook graag willen aanmelden voor de sleuteldag aangezien mijn auto nu weer rijdt.

Korte titel voor de werkzaamheden. > als we er aan toe komen mijn kruiskoppelingen van mijn stuur inrichting nakijken

Wat kom je doen? > kijken en helpen

Heb je een brug nodig? > misschien

Hoe lang denk je nodig te hebben? > 1 uur

Heb je hulp/informatie nodig? > extra hulp of informatie kan nooit kwaad

Opmerking / Uitgebreide omschrijving van de werkzaamheden. > of we de speling op de kruiskoppelingen kunnen verhelpen

captainfrasca
11/04/2017, 12:55
Ik kom wel langs, wellicht met 924 maar dat is nog niet zeker. De achterremmen zitten vast en mijn spruitstuk moet nog gedaan worden.....

Ronaldbm
15/04/2017, 13:02
Mannen, moet mij helaas afmelden voor de sleuteldag. De vrouw is inmiddels hoog zwanger, en een hele dag alleen met de mannetjes wordt wat veel voor haar. Helaas.... en om nu een 6 en 2 jarige te laten rondbanjeren..,

Thijsch
18/04/2017, 14:10
Jammer maar zeker begrijpelijk Ronald. Laat je even weten wanneer de kleine spruit geboren is? ;)

Wat betreft de sleuteldag, ik zal komend weekend even het overzicht maken van alle werkzaamheden. Als ik het zo zie zijn we met een bescheiden clubje, maar er valt genoeg te sleutelen!

harry
19/04/2017, 00:26
Helaas, moet ik afzeggen met een te ondergaande operatie die week voor mijn hernia.
Ik heb dit al besproken met Martin.
Ondanks wens ik jullie allen veel plezier op de Sleuteldag.
Groet,
Harry

Ronaldbm
19/04/2017, 12:51
Dank je Thijs! Ja, laat het zeker weten als de jongste Porsche Fan zich laat zien :-)

Sterkte Harry met de operatie! Zal een gemis zijn denk ik op de sleuteldag.

gerben1986
19/04/2017, 21:58
Helaas, moet ik afzeggen met een te ondergaande operatie die week voor mijn hernia.
Ik heb dit al besproken met Martin.
Ondanks wens ik jullie allen veel plezier op de Sleuteldag.
Groet,
Harry
Jammer... En sterkte bij en na de operatie!

Jayke
21/04/2017, 10:21
Sterkte Harry!

Ik kom misschien wel even langs op de sleuteldag, maar ben dan net een paar dagen terug van een half jaar in het buitenland, dus moet even kijken hoe alles loopt.

M.B.H.
22/04/2017, 09:52
We kunnen kijken of uitboren is een optie maar het nadeel is metaal delen in de bak misschien warm maken door en of iets er in lassen .

M.B.H.
22/04/2017, 09:53
heb je al een overzicht gemaakt Thijsch ?

M.B.H.
22/04/2017, 10:01
Forummers we gaan ondanks de het jammerlijke feit dat Harry niet kan wel door met de sleutel dag.
Alleen de BBQ gaat niet door , we zullen de plaatselijke Snackbar weer blij maken met onze bestelling voor de inwendige mens .
Als er iemand de plaats van Harry ( dat is Natuurlijk niet mogelijk )in kan nemen voor begeleiding is dat welkom .

gerben1986
22/04/2017, 10:46
We kunnen kijken of uitboren is een optie maar het nadeel is metaal delen in de bak misschien warm maken door en of iets er in lassen .
Dat zou inderdaad mooi zijn, want uitboren wordt een hele klus. Plug is natuurlijk vrij groot (imbus 17).
Ik zal alvast versnellingsbakolie gaan aanschaffen.

Thijs: ik heb nog een extra klus: vervangen van de bekabeling van de startmotor. Tijd: 30 minuten gok ik.

Thijsch
22/04/2017, 11:03
Overzicht staat voor dit weekend op 't lijstje, verwacht dat alle inschrijvingen er nu ook wel zijn. Ik stuur 'm per mail naar je op Martin.

Gerben, staat genoteerd incl. brug (werkt wel zo prettig).

Harry beterschap gewenst!

Thijsch
23/04/2017, 12:16
Martin je hebt het overzicht op je mail. We zijn met ong. 10 man, en de lijst met werkzaamheden valt mee. Er staan een aantal mensen op misschien.

De ervaring leert echter dat met zoveel onderdelen op voorraad er altijd spontaan nieuwe werkzaamheden worden gevonden dus dat komt wel goed. :)

Frank, als je nog een klus hebt gevonden laat maar weten. Heb er zin an!

jimfrey944
23/04/2017, 14:12
Zijn er nog mensen die onderdelen mee namen
Als dat zo is kunnen we even een tafeltje neer zetten
Hoor het graag

!979-924Frank
23/04/2017, 14:18
Hallo Thijs,

Ik heb genoeg te doen. Ik ga deze week nog bezig om te voorkomen dat m'n kofferdeksel opspringt tijdens het rijden. Als dat lukt kan ik er mee naar Steenwijk.
Graag zou ik dan hele brandstof systeem eens na gaan, aangezien de auto nu heel slecht warm start en koud een laag stationair toerental draait.
Mocht er iemand met uit deuk vaardigheden zijn en een glijhamer houdt ik me ook aanbevolen. :) Het betreft een rijdende restauratie dus wees gewaarschuwd :)

leonsteyns
23/04/2017, 23:06
Indien mogelijk zou ik als rookie/adspirant-eigenaar wel alvast m'n eigen neus willen komen laten zien op deze sleuteldag, kan dat?
Helaas dus wel nog zonder een 924... Maar het andere vervoermiddel heeft toevalligerwijze ook een 2.0L inline4 met transaxle en een Nederlandse ontwerper... :')

Thijsch
24/04/2017, 07:21
Natuurlijk, je bent van harte welkom!

leonsteyns
24/04/2017, 11:26
Mooi! Dan tot zaterdag...

M.B.H.
24/04/2017, 22:27
Forummers jullie herkennen dit natuurlijk een motorblok van een 924 ,
alleen dit is mijn test motor hier kan ik van alles op en mee testen.
en ja hoor het is een draaiende motor buiten de auto.

Nu heb ik er een paar storingen ingebouwd voor zaterdag *) en aan de hand van het oplossen van die storingen.....
deze komen vaak voor na wat langere stilstand en voor de beginnende sleutelaar vaak het begin van PFFFFFF ik krijg hem niet goed aan het lopen.( met als gevolg aan het verkeerde beginnen te stellen en verstellen ) waar het nog slechter van word tot helemaal niet meer lopen van de motor en dan............Help Help nu zaterdag een kleine spoed cursus storingen voor de liefhebber

Vincenzo
24/04/2017, 22:41
Zeer mooie set up zeg, heb je dat motorbokje zelf gemaakt?

M.B.H.
24/04/2017, 23:06
Porsche heeft dat blok gemaakt ;) ja heb ik zelf een bok voor gemaakt en alles samen gebouwd.

Ronaldbm
25/04/2017, 07:47
Geweldig martin! Mooi idee, jammer dat ik er niet bij kan zijn....

Berend72
25/04/2017, 13:07
Wat fantastisch!!!! Nu had ik mijn aanwezigheid op misschien staan en ook al ben ik dit weekend over, het oude huis moet nog helemaal kaal en schoon opgeleverd worden voor maandag en er staat toch nog wat oude zooi... een uitdaging dus... ik hoop dat ik er bij kan zijn a.s. zaterdag maar kan dit pas vrijdag denk ik goed inschatten....

!979-924Frank
25/04/2017, 21:28
super!! doe me aan de LTS denken :)

captainfrasca
25/04/2017, 23:35
Wij zijn er bij, alleen zonder 924, die doet het nog niet.... Ik heb wel een cilinderkop waar de kleppen uit moeten, kan dat ook?

M.B.H.
26/04/2017, 19:19
Ja zeker wel en heb jij dat voorwiel alweer vrij ??

924turbo2
26/04/2017, 19:58
Erg gaaf, klasse!

Ronaldbm
27/04/2017, 20:19
Ha, misschien dat ik er alleen in de ochtend ben!

Berend72
28/04/2017, 16:06
ik moet helaas echt definitief afzeggen....Ik heb wat tegenslag met een kurken ondervloer in de woonkamer welke nog voor maandag eruit gehaald moet worden. Het huis zelf is verder helemaal leeg en schoon. Maar ik redt het dus niet. Heel erg jammer want ik had er heel graag erbij willen zijn!!!

Thijsch
28/04/2017, 22:21
Martin is jouw adres bij iedereen bekend?

M.B.H.
28/04/2017, 23:02
Martin is jouw adres bij iedereen bekend?
Volgens mij wel .pluggematen 3 in steenwijk industrieterrein grootverlaat

924turbo2
29/04/2017, 07:15
Veel plezier vandaag mannen, ben benieuwd naar de foto's!

Berend72
29/04/2017, 08:32
Inderdaad! Het is ook schitterend weer vandaag! Veel succes!

gerben1986
29/04/2017, 08:51
Ik stap over 5 minuten in de auto, dan hoop ik er net voor 9:00 te zijn ;)

M.B.H.
29/04/2017, 09:04
De koffie staat klaar

Thijsch
29/04/2017, 09:37
Ik ben er rond 11, moet even remvloeistof halen in Steenwijk.

Al mijn gereedschap vergeten, handig ;)

leonsteyns
29/04/2017, 10:03
Onverwachts andere prioriteiten, dus het gaat 'em helaas niet worden vandaag...
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
In elk geval dan wel met 924: gisteren aan het lopen gekregen en de dorpel rechts uitgeslepen.

Veel plezier vandaag!

Ronaldbm
29/04/2017, 19:56
Mannen, nogmaals dank voor een prachtige ochtend en stukje middag. Super die sleutelhulp, uitleg en spierkracht :-)
Heb genoten vandaag, en weer veel geleerd.
Mooie rit gehad vandaag tevens. Loopt super.

Dan nog even wat mooie beelden van vandaag. Ben ook benieuwd naar de video's Jim!

14911149121491314914
Check up vandaag voor de komende APK. Remleidingen opgeschuurd & speling wiellager verholpen

14915149161491714918
Dé testopstelling...gevolgd door een speedcursus storing zoeken. En...hoe werkt die benzinedruk/warme start eigenlijk...

14919
Kleppen stellen! En op tijd zetten....(en iets met een nokkenas die 180 graden verkeerd staat.)

1492014921
Uitlaat die té sportief klonk

1492214923

Kijk, dat is thuiskomen.....Hulpje stond al te trappelen om hem weer netjes weg te zetten!

Mooie dag mannen!

!979-924Frank
29/04/2017, 20:06
Voor mij ook een geslaagde dag zo. Veel geleerd en gezien. top! NB Thijs waar bleef je? *)

wolter
29/04/2017, 20:35
ik vond het ook leuk hoop volgedekeer ook met de 924 tezijn

captainfrasca
29/04/2017, 20:59
Ik heb het helaas niet kunnen redden. Volgende keer beter :(

M.B.H.
29/04/2017, 21:19
Forummers het was een gezellige dag en produktief , geweldig
En leuke plaatjes Ronald , ik ben ook benieuwd naar het film materiaal.

jimfrey944
29/04/2017, 21:20
Lekker gesleuteld vandaag
En ook ik heb vandaag weer wat geleerd
Filmpjes moeten nog geedit worden
Als ik tijd heb ;)

M.B.H.
29/04/2017, 21:22
Ik heb het helaas niet kunnen redden. Volgende keer beter :(Volgende keer beter je hebt wel wat gemist,
Maar daar zijn opnamen van gemaakt dusssss mischien kun je daar ook nog wat mee.

Ronaldbm
29/04/2017, 22:28
Voor hen die er niet bij konden zijn, jammer! Hopelijk volgende keer idd!! @jim, geen probleem. We laten ze gewoon nog even in spanning ;-)

Thijsch
29/04/2017, 23:05
Was zeker geslaagd en erg gezellig! En de terugreis was een heel veel verschil qua uitlaatgeluid dan de heenreis. ;)

Jim ik heb denk ik Martin's bougiesleutel bij jou achterin gelegd. En Frank, ik moest er op een gegeven moment af en toen zat er een auto tussen. Had nog ff geseind maar dat heb je denk ik niet gezien. 't Was een fraai gezicht in de achteruitkijkspiegel!

Ronaldbm
30/04/2017, 08:11
Gelukt dus Thijs, mooi!

Martin, zat nog even te denken over de kabel naar de startmotor/dynamo. Wat is het handigst als ik die ga omleggen. Daar alles loshalen, of aan het andere eind loshalen en dan opnieuw trekken?

gerben1986
30/04/2017, 11:44
Gelukt dus Thijs, mooi!

Martin, zat nog even te denken over de kabel naar de startmotor/dynamo. Wat is het handigst als ik die ga omleggen. Daar alles loshalen, of aan het andere eind loshalen en dan opnieuw trekken?
Handig is die kabel nooit weet ik sinds gisteren uit ervaring ;)
Maar bovenin bij de stekker is gemakkelijker dan de aansluiting bij de dynamo/startmotor.

Ronaldbm
30/04/2017, 11:48
Dat wordt dus een leuk werkje zonder brug, hahaha!

M.B.H.
01/05/2017, 08:14
Wie heeft mijn Bogie dopsleutel 21 mm toevallig mee genomen ik ben hem kwijt.
kijk allen even bij je gereedschap of hij daar bij zit .

Ronaldbm
01/05/2017, 11:11
Is dat niet de sleutel waar Thijs het over had?

M.B.H.
01/05/2017, 12:30
Is dat niet de sleutel waar Thijs het over had?
ja nee het is een lange dop 21 mm en Thijs had het over die met veer van Jim

gerben1986
01/05/2017, 13:06
ja nee het is een lange dop 21 mm en Thijs had het over die met veer van Jim

Ik ga vanavond even voor je kijken, maar denk niet dat ik hem heb...

!979-924Frank
01/05/2017, 18:47
Dop al gevonden? ik heb hem in ieder geval niet.

gerben1986
01/05/2017, 20:59
Helaas, ik heb hem ook niet...

Ronaldbm
01/05/2017, 21:21
Ook niet bij mij, heb de kist ook niet open gehad....

Ronaldbm
02/05/2017, 22:56
Is de sleutel al bovenwater?

M.B.H.
03/05/2017, 00:29
Is de sleutel al bovenwater?
Nee nog niet.

harry
03/05/2017, 10:44
Allen nog erg bedankt voor de mooie kaart.
Mooie foto's zag erg gezellig uit.

Ronaldbm
05/05/2017, 12:56
Vervelend Martin! Die sleutel moet toch ergens zijn.
Harry, top! Hoe gaat het nu?

harry
06/05/2017, 08:40
Ben in ieder geval van de pijn verlost, en voel me stukken beter.
Zal er in ieder geval bij zijn bij de volgende meeting.

Ronaldbm
06/05/2017, 20:35
Fijn Harry, beterschap!

M.B.H.
07/05/2017, 09:29
Ben in ieder geval van de pijn verlost, en voel me stukken beter.
Zal er in ieder geval bij zijn bij de volgende meeting.
Dat is fijn Harry om te horen , En doe maar een beetje rustig aan .
als je moet sleutelen aan de P dan weet je waar een brug staat .

Ronaldbm
16/04/2018, 14:47
Martin, even een vraagje voor dit jaar...Zit er wellicht weer een sleuteldag in de pijplijn?
Zou leuk zijn!

M.B.H.
16/04/2018, 19:23
Ik denk het wel maar dan aan het eind van het jaar oktober november

Ronaldbm
17/04/2018, 07:51
Zou leuk zijn!

M.B.H.
10/09/2018, 09:35
Na een zeer drukke Periode weer meer tijd voor mijn en Jullie Hobby !!!!!
Zijn er lief hebbers voor een sleuteldag op zaterdag 27-10 of 3-11
ik Moet dit nog met Jim en Harry overleggen of die ook van de Partij kunnen willen Zijn.

Ronaldbm
10/09/2018, 11:24
Hi Martin, top! Nu al zin in! 27 okt gaat denk ik niet lukken, maar 3 nov zeer zeker wel! Met groet, Ronald

Thijsch
10/09/2018, 22:29
Beide zijn mogelijk! Ik moet nog even de jaarlijkse oliewissel doen, mooie gelegenheid. :)

jimfrey944
12/09/2018, 21:38
Ik kan nu ook nog bijde dagen

Ronaldbm
14/09/2018, 22:18
Kom op mannen! Kan mij niet voorstellen dat hier geen animo voor is!

yampor
15/09/2018, 17:51
Helaas is mijn 924 nog niet rijdend, volgend jaar ben ik heel graag van de partij!

jimfrey944
15/09/2018, 18:01
Misschien even een nieuw topic starten met de nieuwe datum en gegevens deze word wel erg lang ;)

M.B.H.
17/09/2018, 13:17
Goed idee Jim
Mij lijkt het beste om zowel 27 Okt. als 3 Nov. dat eerst open te houden.
ik ben eerst 4 weken van af nu niet online . dus als jij dat wilt doen graag .
ik vind wel dat we minimaal met 8 personen moeten zijn.