PDA

Bekijk Volledige Versie : De witte 924 van Coen



Coen
13/05/2008, 10:55
Hoi allemaal!
Ten eerste zal ik vanmiddag wat foto's maken, want mijn ouders zijn weer thuis.
Ondertussen heb ik in de eerste 2 dagen dat ik hem had 1200 km gereden. Nu staat er al 1600 km bij.
Ik heb dus een aardig ideetje van wat er allemaal aan moet gebeuren nu.
Jammer genoeg heb ik gister mijn koppelingskabel gebroken toen ik 15 km van huis zat... Dat was dus op gevoel naar huis en wegrijden op de startmotor. :( 8)
Het lijstje:

- Koppelingskabel
- Wiellagers linksachter
- Kleppen stellen
- Remmen beter ontluchten
- Deurrubber bestuurders portier
- V-snaar piept af en toe
- Distributieriem is er voor de jaren aan toe (rubber ziet er nog goed uit en heeft maar 3000 km gelopen oid)
- Verder poetsen :D

Korter lijstje dan verwacht maar werk zat dus...

Tom
13/05/2008, 13:37
Dat valt zeker mee. Veel klussen die je goed zelf kunt doen.

M.B.H.
13/05/2008, 15:18
Dat valt zeker mee. Veel klussen die je goed zelf kunt doen.

Coen waar woon je ik zit in steen wijk ik heb event nog wel een kabel voor je liggen M.

groott
13/05/2008, 15:30
Nou ik geloof dat jij het beter getroffen hebt dan ik.
Bij mij moest er direct een nieuewe krukas in en nieuwe remkuppen achter. Hij rijdt nu als een tierelier maar er moet nog wel wat aan gebeuren.
Ik wens je veel succes en plezier met je wagen.

mvgr Johan

q01z
13/05/2008, 17:47
ey Coen!

plaats die foto's nou es joh, tis saai op me werk..

maaruhm, mooi dat je wat gevonden hebt :)

het zijn inderdaad allemaal kleine dingetjes..

enne, een witte.. das wel mooi! :D hebben wij ook :P

captainfrasca
13/05/2008, 19:36
Yup valt mee!! Enne wit ruleerd!!! :-D

Coen
14/05/2008, 16:01
Hier zijn ze dan eindelijk... :-D
Op de foto is hij wel nog mooier dan in het echt maar das altijd zo he :wink:
Zoals je ziet blijven de motorkap en achterklep wel heel mooi open staan op de gasveertjes. En zoals je ziet ben ik nog niet helemaal klaar met poetsen, maar hij was helemaal zoals die achterkant dus ik schiet al aardig op :D Ik heb ook maar een goede wax van Meguiars gehaald, in de hoop dat het wat langer zo blijft...

In de tussentijd heb ik al een koppelingskabel, wiellagersetje, klepdekselpakking en deurrubber besteld. Van het weekend ga ik beginnen met de kabel, en dan met de wiellagers. Ik zie wel of ik nog toekom aan het deurrubber en de kleppen stellen.

@ Martin: jij hebt veel onderdelen liggen hè? Heb je een soort handeltje oid? Misschien wel handig voor de volgende keer :idea:

Coen
14/05/2008, 16:03
Het blijft zonde van de deuk achterin en de boodschappendeukjes aan de zijkant... Gelukkig dat niemand het opvalt tot ik het laat zien

[attachment=0:wz8fsabm]6.JPG[/attachment:wz8fsabm]


[attachment=2:wz8fsabm]4.JPG[/attachment:wz8fsabm]

Zie ook de verschillende bekleding op de (elektrische) bestuurders stoel en de passagiers stoel :roll:

[attachment=1:wz8fsabm]5.JPG[/attachment:wz8fsabm]

Coen
14/05/2008, 16:11
[attachment=0:3texfs5v]7.JPG[/attachment:3texfs5v]
[attachment=1:3texfs5v]8.JPG[/attachment:3texfs5v]
[attachment=2:3texfs5v]9.JPG[/attachment:3texfs5v]

Coen
14/05/2008, 16:13
[attachment=2:1kv8x8j3]10.JPG[/attachment:1kv8x8j3]

Het valt nog alles mee met de scheuren in het dashboard

[attachment=1:1kv8x8j3]11.JPG[/attachment:1kv8x8j3]

Jammer van de banden van 1999

[attachment=0:1kv8x8j3]12.JPG[/attachment:1kv8x8j3]

Tom
14/05/2008, 16:18
Mooie auto! Die skirt onder de achterbumper staat 'm wel dik... die steenslagstickers voor de achterwielen en die reflectorstickers op de achterpanelen vind ik dan weer wat minder.

Originele radio is kicken!

q01z
14/05/2008, 17:46
werkelijk niets op aan te merken..
gaaf! :D

mooi ook dat de targadakhoes er nog bij zit! :) (waren wij met onze 924 ook heel blij mee :D)

lekker veel foto's ook :)

Coen
14/05/2008, 18:40
Dank U... :D Die reflectorstickers vind ik ook nix.. Misschien dat ik die er nog wel af haal. Ik ben daar ook nog niet geweest met poetsen dus dat komt. Ik ben ook een beetje bang dat ik me lak sloop als ik ze eraf haal. :roll:
Die steenslagstickers vind ik niet mooi maar ook niet lelijk genoeg om ze eraf te halen :P Het went wel aardig snel :wink:
En de onderspoiler loopt helemaal door tot vlak na de achterwielen. Maar hij moet nog wel even voorzien worden van een nieuw rubbertje en nieuwe boutjes.

q01z
14/05/2008, 18:49
wat betrefd het verwijderen van de stickers..
reflectiestickers zijn het ergst om te verwijderen van een auto, meestal brokkelen ze helemaal en moet je ze mm voor mm pulleken!

je kan proberen met een goede fohn (dus eentje die te warm is voro je haar ;)) de sticker te verwarmen zodat de lijm zachter wordt..
verder wil een behangafstomer soms ook wel werken

mocht het nou echt heel lelijk zijn geworden met verwijderen kunnen we altijd nog een nieuw stickertje snijden ;)

Coen
14/05/2008, 20:27
Hmm... Dat van het weekend ook maar even proberen dan.. :wink:

M.B.H.
14/05/2008, 23:22
dit word weer een nette witte ziet er al een stuk beter uit Coen M. :D

Coen
14/05/2008, 23:25
Dank U zeer... :-D
Ik ben tot nu toe 9 uur bezig geweest en ik heb de auto tot aan de achterzijde van de deuren helemaal opgepoetst. Dat was een half blik commandant 4. Alle zwarte pitjes en boomsap-bende komt er wel uit, maar je moet geduld hebben... :wink:

M.B.H.
14/05/2008, 23:32
Dank U zeer... :-D
Ik ben tot nu toe 9 uur bezig geweest en ik heb de auto tot aan de achterzijde van de deuren helemaal opgepoetst. Dat was een half blik commandant 4. Alle zwarte pitjes en boomsap-bende komt er wel uit, maar je moet geduld hebben... :wink:

de aanhouder wint coen :wink:
en na de inspaning kun je pas echt genieten . :lol: M.

Coen
14/05/2008, 23:35
en na de inspaning kun je pas echt genieten
Wij begrijpen elkaar :wink:

RMP
16/05/2008, 23:24
Grappig, dat ik ook Coen heet en eveneens een witte 924 heb ;)

Coen
17/05/2008, 11:36
Das wel toevallig dan :wink:

Coen
17/05/2008, 11:55
Ik had gister vrij van school en ik kreeg mijn pakketje van Pimp My Porsche binnen, dus ik ben maar aan de slag gegaan.
Ik heb in 6 uurtjes mijn wiellagers linksachter en mijn koppelingskabel vervangen. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik 3 keer naar de plaatselijke gereedschapsboer op en neer geweest ben, omdat mijn vaders gereedschap min of meer onvindbaar is bij ons. :wink:

Gelukkig ben ik wel zo slim geweest om alvast wat voorwerk te doen voordat ik de spullen binnen had.
Ik had de koppelingskabel er uit en bijna alle aandrijfasbouten al los. Een van de aandrijfasbouten was namelijk al verruineerd dus dat kostte wat extra moeite.
Als iemand nog zo'n stersocket boutje over heeft, dan houd ik me aanbevolen. Er zit nu namelijk een inbusboutje in... :roll:

Deze auto's zijn in ieder geval wel heerlijk om aan te sleutelen, in vergelijk met motoren. Je kan ineens overal bij enzo... 8)
En vanwege het mooie weer was het sleutelen in de WRC-stijl: :wink:
[attachment=1:fpldx3d4]1.JPG[/attachment:fpldx3d4]

[attachment=0:fpldx3d4]2.JPG[/attachment:fpldx3d4]

Tom
17/05/2008, 23:48
Met een bierkrik! :) Mooi dat de klussen gelukt zijn, sleutelen aan een 924 is inderdaad best goed te doen.

M.B.H.
17/05/2008, 23:53
ik vindt dit toch wel stoer met zo'n P.tent M.

Coen
20/05/2008, 23:09
In de laatste paar dagen heeft mijn auto een koude start probleempje opgelopen.

Als ik de auto start slaat hij meteen aan, maar vervolgens zakt het toerental terug tot onder de 800 toeren, en valt hij uit.
Als je dan nog eens start en op gevoel een beetje gas er op houd om hem op 1100 toeren te houden, dan is het probleempje met een half minuutje al weer weg.
Dus het is in principe niets ernstigs, maar voordat het erger wordt wil ik er toch wel vanaf...

Als je probeer om meteen weg te rijden, gaat dat heel schokkig met om en om inhouden en ineens heel veel vermogen geven.

Ik zat zelf te denken aan een verstopt ventiel of klepje oid. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

automobilia
21/05/2008, 00:12
Ik zat zelf te denken aan een verstopt ventiel of klepje oid. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Het probleem duikt zomaar op? Of heb je wat aan je motor "gesleuteld" ?

Bert

M.B.H.
21/05/2008, 00:34
Dit is mogelijk de oorzaak de secundaire luchtschuif-koudestartklep blijft gesloten
als deze koud is moet je er makelijk doorheen kunnen blazen.
Als het b.metaal in deze klep warm word,
na dat deze dmv 12 v van stroom word voorzien
sluit de klep (dus zonder stroom klep gesloten ) dan is deze defekt
Succes M.

Coen
21/05/2008, 08:58
Het probleem duikt zomaar op? Of heb je wat aan je motor "gesleuteld" ?

Nee het probleem duikt inderdaad zomaar op. Of het sloop er erg langzaam in. Maar omdat het zo over is valt het niet zo op.
Ik heb er ook niet echt last van, maar het hoort gewoon te werken. :wink:


Dit is mogelijk de oorzaak de secundaire luchtschuif-koudestartklep blijft gesloten

Ik zal het vanmiddag even checken :idea: Is er iemand die nog zo'n klep over heeft, als mijne idd stuk is? En wat zou dat moeten kosten?

iig Alvast bedankt voor de hulp :!:

Ik-rij-belastingvrij
21/05/2008, 15:40
Ik kan ook nog wel zo'n klep gebruiken :roll:
Hoef ik tenminste niet te expirimenteren met de oude :oops:

Coen
21/05/2008, 23:29
Hmm... jammer dat ik er net vorige week een heb laten gaan op eBay voor 20 euro inclusief verzendkosten. Maargoed: ik heb vandaag niet kunnen kijken hoe het met mijne gesteld is, dus dat staat voor morgenochtend op het programma. Zijn die klepjes evt. nog te reviseren? :idea:

Coen
22/05/2008, 17:21
Ik heb vanmorgen even de tijd gehad om te kijken. Ik neem aan dat ik wel de goede klep te pakken had? :roll:
[attachment=1:2whjadb4]1.JPG[/attachment:2whjadb4]
Ik zag dat de klep een schuifje met een hoekje er uit heeft zitten om de doorlaat te regelen. Met een koude motor en het contact aan stond deze schuif evengoed dicht...
[attachment=0:2whjadb4]2.JPG[/attachment:2whjadb4]
Ik kan wel gewoon er door blazen zonder al te veel moeite, maar ik neem aan dat dit dan de oorzaak is van het minder goed starten?
Ik zal even navragen wat de klep kost bij PSNH. Of weet iemand waar ik goede 2e hands kan krijgen :?:

Sjaak
22/05/2008, 20:21
Je hebt een PM 8)

M.B.H.
22/05/2008, 21:12
coen je hebt de goede klep en nee niet te reviseren
maar ik heb er hier wel een liggen die ik over heb M.

Ik-rij-belastingvrij
23/05/2008, 11:38
Die staat niet ver genoeg open inderdaad.
Ik heb mijne proberen verder open te zetten door het moertje los te draaien, het klepje wat verder open te houden met een schroevendraaier, en vervolgens het moertje aan te draaien.
Van 550 toeren ben ik naar 750 gegaan, verder lukt niet want dan zakt hij vanzelf weer dicht.
Ik ben dus ook aan een andere toe :roll:

Coen
24/05/2008, 15:32
Je hebt een PM

maar ik heb er hier wel een liggen die ik over heb
Sorry Martin maar Sjaak was eerder... Volgende keer heb je voorrang :wink:


Ik ben dus ook aan een andere toe :roll:
Martin heeft er nog een over... :wink:

Ik-rij-belastingvrij
24/05/2008, 22:31
Weet ik, ik heb al een PM van hem gehad :wink:

M.B.H.
24/05/2008, 23:31
[quote=Sjaak]Je hebt een PM

maar ik heb er hier wel een liggen die ik over heb
Sorry Martin maar Sjaak was eerder... Volgende keer heb je voorrang :wink:


Ik ben dus ook aan een andere toe :roll:
Martin heeft er nog een over... :wink:[/quote:6bz2ggzr]

Dat is niet erg coen , ik probeer alleen met onderdelen te helpen,
ik verzamel van alles een dubbel stel , 8)
maar ja ik heb van sommige onderdelen meer stuk's .
En van sommige nog geen dubbel stel , :cry:
dus ik blijf vezamelen. :lol: :lol:
en wil ik onderdelen die ik over heb ,
wel aan forumleden voor een redelijke prijs kwijt.
zo kan ik blijven Verzamelen :wink:

Coen
26/05/2008, 23:24
Ik zit me net even te bedenken he... Die klep was waarschijnlijk al stuk toen ik de auto kocht. Het lijkt me ineens zomaar logisch dat hij daar door ook niet lekker op toeren wil komen (4000+). Bij hogere toeren kan ik me voorstellen dat je een extra luchtklep open gooit om het mengsel goed te houden. Als hij dat niet doet kan dat ook mooi de afwezigheid van vermogen verzorgen. :grin:

Of is dit onzin... ? :roll:
Weet iemand of die klep open gezet wordt met hogere toeren?

M.B.H.
26/05/2008, 23:31
Ik zit me net even te bedenken he... Die klep was waarschijnlijk al stuk toen ik de auto kocht. Het lijkt me ineens zomaar logisch dat hij daar door ook niet lekker op toeren wil komen (4000+). Bij hogere toeren kan ik me voorstellen dat je een extra luchtklep open gooit om het mengsel goed te houden. Als hij dat niet doet kan dat ook mooi de afwezigheid van vermogen verzorgen. :grin:

Of is dit onzin... ? :roll:
Weet iemand of die klep open gezet wordt met hogere toeren?

die klep word niet open gegooid deze sluit af coen M.

Coen
28/05/2008, 18:42
Ik heb vandaag de nieuwe klep erop gezet. De auto start inderdaad beter. Alleen de eerste anderhalve minuut hou ik een gasrespons van niks. :roll: Ik zag trouwens dat deze klep wel een stuk verder openstaat maar nog steeds maar half open.

Ik ben ook even gaan kijken hoe het zit met dat op toeren komen. In principe kan de motor gewoon tot zon 5000-5500 toeren komen. Ik heb ook even geprobeerd om hem door te trekken naar 5000 toeren in zijn 3. Dan voel je dat bij 3700-3800 toeren het vermogen afneemt. En bij die 4000+ toeren is er gewoon veel minder vermogen als bij, zeg, 3200 toeren. Ik heb mijn luchtfilter bekeken maar die kan nog wel een tijdje mee. Iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen. Injectors? Misschien dat hij de ontsteking niet lekker vervroegd?

Tom
28/05/2008, 23:57
Het klinkt inderdaad naar een ontsteking die niet helemaal lekker meeloopt... of een brandstofpomp met te weinig opbrengst.

Coen
30/05/2008, 09:21
Ik ben nog even verder wezen zoeken. Toen ik gister met een bijna lege tank thuis kwam en mijn auto uit zette, wilde hij niet meteen meer starten. Ik heb het nog eens geprobeerd maar zonder groot succes. Ik merkte ook dat mijn brandstofpomp een zwaar zoemend/ratelend geluid maakt. Als de auto stationair draait hoor je dit duidelijk boven het motorgeluid uit. Eerst dacht ik dat er iets in de achtertrein een beetje aanliep oid.

Toen ik ging tanken, ook weer met warme motor, wilde de auto wel meteen starten. Toen ik weg reed had de auto ineens veel meer vermogen, en liep met driekwart gas zo tot de 5000-5500 toeren op. :-D Ik heb een rondje van 20 kilometer gereden. Toen wilde de auto met warme start nog steeds mooi starten. Nog eens 10 kilometer later begon hij al weer lastig te doen.

Ik heb zo'n 10 keer achter elkaar geprobeerd te starten. Compleet willekeurig sloeg hij wel of niet aan. Ik hoor de pomp niet draaien als de auto niet aanslaat. En ik hoor de pomp wel draaien als ik de auto meteen uitzet als hij wel aanslaat.

Ik weet niet hoeveel geluid de pomp mag maken, maar dit lijkt me redelijk duidelijk. Ik zal ook het nog relais nog even opsporen en nakijken.
Het zou wel antwoord geven op het ruig lopen na koude start, slechte warme start, en weinig vermogen vooral bij toeren. :idea:

Als iemand nog een brandstofpomp over heeft, hou ik me aanbevolen. Martin misschien :?: :wink:

Tom
30/05/2008, 10:32
Geen gebruikte pomp monteren, ze kosten nieuw bij Bosch iets van 130 euro en met een gebruikte ben je misschien met een paar maanden weer de sjaak.

924turbo2
30/05/2008, 11:52
ik heb vergelijkbaren problemen gehad. Uieindelijk bleek de aarde van de benzine pompniet goed te zijn. Extra aarde draadje rechtreeks naar de pomp getrokken en alles was weer perfect.

M.B.H.
30/05/2008, 12:25
coen ik heb er op dit moment niet een over, :cry:
maar ik zou Ook eerst kijken of de massa goed is
en de druk meten die de pomp geeft,
en vergeet je brandstof filter ook niet ,
het brandstof pomp relai is de 2e van links Bovenste rij .
deze heeft 4 poten + 1kleine poot nr 433 906 059

succes M.

hammer_rites
30/05/2008, 17:24
Ik zal ook het nog relais nog even opsporen en nakijken.
Mocht je aan een nieuw relais toe zijn: Ik heb een bijna nieuwe te koop, met maar een paar draaiuren.

Coen
01/06/2008, 11:13
Ik ben gister weer even lekker bezig geweest. Mijn relais is in ieder geval wel goed. Ik ben er achter gekomen dat mijn koplamp relais wel slecht is. Daarom zit er waarschijnlijk die rare extra schakelaar in. Ik zou het niet erg vinden om daar vanaf te zijn. 8) Ik heb alleen niet gekeken of dat het zelfde relais is als het brandstofpomprelais. Dus als iemand nog wat handel zoekt, let me know :wink: . Ik zoek het koplamprelais en 2 schakelaartjes (1 handremschakelaar en 1 deurpost schakelaar voor de binnenverlichting).

Verder heb ik bijna alle kleine dingetjes in mijn interieur weer opgeknapt. Kaartenbakken opnieuw vast. Missende boutjes terug op hun plek enz. Ik heb ook even met mijn pa de bumper recht gehangen. Dan zie je wel dat hij ooit in zijn leven toch een tikje gehad heeft, maar dat heb ik allemaal weer netjes teruggeklopt. Niets ernstigs gelukkig. :grin:

Massa ga ik straks voor de zekerheid nog een keertje nakijken, maar gister zag het er niet slecht uit. Alleen ik weet bijna zeker dat die pomp niet goed is. Ik zal maandag Bosch even bellen.

M.B.H.
01/06/2008, 15:00
Ik ben gister weer even lekker bezig geweest. Mijn relais is in ieder geval wel goed. Ik ben er achter gekomen dat mijn koplamp relais wel slecht is. Daarom zit er waarschijnlijk die rare extra schakelaar in. Ik zou het niet erg vinden om daar vanaf te zijn. 8) Ik heb alleen niet gekeken of dat het zelfde relais is als het brandstofpomprelais. Dus als iemand nog wat handel zoekt, let me know :wink: . Ik zoek het koplamprelais en 2 schakelaartjes (1 handremschakelaar en 1 deurpost schakelaar voor de binnenverlichting).

Verder heb ik bijna alle kleine dingetjes in mijn interieur weer opgeknapt. Kaartenbakken opnieuw vast. Missende boutjes terug op hun plek enz. Ik heb ook even met mijn pa de bumper recht gehangen. Dan zie je wel dat hij ooit in zijn leven toch een tikje gehad heeft, maar dat heb ik allemaal weer netjes teruggeklopt. Niets ernstigs gelukkig. :grin:

Massa ga ik straks voor de zekerheid nog een keertje nakijken, maar gister zag het er niet slecht uit. Alleen ik weet bijna zeker dat die pomp niet goed is. Ik zal maandag Bosch even bellen.


Die onderdelen heb ik wel liggen coen :grin:
Je brandstof pomp relai is niet het zelfde als je hoofd licht relai :!:
M.

Coen
02/06/2008, 11:53
Je hebt PM... Toch nog eens onderdelen bij jou vandaan... :wink: :-D

Coen
22/06/2008, 16:25
Hehe... Eindelijk weer eens rustig tijd om de vorderingen te posten. (zijn er nogal wat :!: )

Eerst even een heel vaag inleidend verhaal :? ... Ik kom vorige week van school, en ik heb echt helemaal niets raars gemerkt aan mijn auto. Ik ga thuis even wat eten en 's avonds wil ik naar mijn vriendin. Toen ik in de auto wilde stappen zag ik dat ineens mijn bestuurdersstoel en eigenlijk de hele bestuurderskant gewoon bezaaid was met dopjes en schroefjes en bouten. Zegmaar echt een stuk of 15 kleine schroefjes en een stuk of wat bouten. Niet iets wat je mist als je op school in de auto stapt. :shock: Dus ik wist niet zo goed wat ik er van moest denken, maar er was nix weg uit de auto en ik merkte verder niets raars. De auto zat ook gewoon nog op slot, ik had alleen mijn dakje op een kier laten staan. Ik had wel het idee dat hij ineens wat minder goed startte, en de accu laadde ook niet bij. :( Toen ik 's avonds bij mijn vriendin weg reed bleek dat de lichtschakelaar die de vorige eigenaar er bij had gezet ook helemaal aan gort was. Pinning zat los en hij klikte niet meer. Dus ik op de stadsverlichting naar huis. Ik haal de volgende dag maar even een nieuw schakelaartje, maar toen kwam ik er achter dat er een van de draden was doorgebrand. Ik denk dat ze dus hebben geprobeerd om hem te hotwiren of zo. :evil: Hoewel ik dan niet snap waar die troep vandaan komt... Het komt zowiezo niet uit de Porsche...

Maargoed, nu had ik wel een mooi excuus om de elektra eens goed aan te pakken. Ik wilde alles weer meteen even netjes aanpakken. Dus die extra draden eruit en alles netjes terug in de orginele draadboom. :roll: Wel een hoop werk, maar als je wat goed wil hebben....

[attachment=2:2m2wcghi]3.JPG[/attachment:2m2wcghi]
Wat er in de laatste 2 weken gebeurt is...

Verbrande draden vervangen en nieuwe (goede kleuren) draden in de draadboom gelegd
Alle niet orginele draden weer verwijderd
Alle buitenverlichting (dim/groot/stadslicht en alle indicatoren) weer aan de gang gekregen via het orginele circuit
Binnenverlichting slaat weer aan op de beide deuren en de achterklep
Alle waarschuwingslampjes werken weer
Zekeringkast vervangen

[attachment=1:2m2wcghi]1.JPG[/attachment:2m2wcghi]
Claxon werkt weer altijd
Licht- en stuurschakelaar beiden schoongemaakt en opnieuw gebouwd
Interieurkaarten opnieuw (deze keer netjes) vastgezet
Meerdere rateltjes in het intereur verholpen
Vibraties uit de achterremmen verholpen
Bumper recht gemonteerd
Deurrubber bestuurderszijde vervangen
Zonneklep clipjes vervangen
Grote schoonmaak van buiten en binnen

Dus het begint op te schieten :wink: In feite werkt alle elektra weer behalve het lampje onder de motorkap en het lampje in de voltmeter. Daar is de fitting van weg... :|
Volgend weekend ga ik eindelijk mijn kleppen stellen en de distibutie en v-snaar vervangen. En de week daarna moet er nog even een grote beurt en een nieuwe brandstofpomp in. En dan is hij klaar voor de vakantie. 8)

Ik heb mijn oude zekeringkast even open gemaakt. Alle contacten gingen naar aarde, dus dat wilde ik wel eens zien... Maar die zekeringkast is wel heel gaaf gebouwd... :D :grin:

[attachment=0:2m2wcghi]2.JPG[/attachment:2m2wcghi]

Coen
22/06/2008, 16:27
[attachment=0:s9icncrb]3.JPG[/attachment:s9icncrb]

Coen
22/06/2008, 22:18
Het ziet er naar uit het toch een beetje tegenvalt... :roll:

Ik heb net mijn koppelingskabel weer gebroken. Ik vond al dat mijn koppeling te zwaar ging maar het plan was om daar wat aan te doen als ik terug kwam van vakantie... :(

Iemand een idee over waarom de koppeling zo zwaar zou gaan dat ik mijn kabeltjes blijf breken?

LWB
22/06/2008, 22:54
zwaar gaan van de koppeling ligt vaak aan de ouderdom/slijtage of aan de kabel zelf.

Tom
23/06/2008, 12:20
Is de hevel op de bak wel gangbaar? Verder kan een versleten koppeling en/of drukgroep veel verschil maken.

Steven van der Steen
23/06/2008, 12:36
Wat ook bij een 924 wil helpen: Schroef onder het koppelinghuis het metalen plaatje eraf.
Met een lampje kun je er in kijken. met perslucht schoonblazen, en met remmenreiniger de geleidebus van het druklager schoonmaken. Droogblazen en smeren met WD40! succes!

M.B.H.
23/06/2008, 14:26
En niet te vergeten is je koppeling wel goed afgesteld M.

Dude-lange
23/06/2008, 14:30
En kijk ook eens naar de busjes waar de koppelingsarm inzit, deze kan ook vuil zijn.

Coen
25/06/2008, 17:08
Ok ik zal eens kijken of ik wat kan vinden wat niet goed zit.

Als dat niet helpt dan heb ik een tijdelijke plan B ( :idea: ) tot na de vakantie. Ik heb vanmiddag een uurtje een nieuw vorkje staan draaien/frezen. Hij past op de kabel en deze breekt in ieder geval niet.
Dan kan ik na de vakantie altijd nog een koppelingrevisie doen.

[attachment=0:1fpj1c8l]1.JPG[/attachment:1fpj1c8l]

Het is alleen wel te zien dat het in een uurtje gedaan is :wink:

Coen
26/06/2008, 20:20
Ik heb vanmiddag even naar mijn koppeling gekeken. Bleek dat alleen die onderste stelmoer los gerateld was. Dus de mantel was van de steun af gegleden. :-D Dat viel dus weer mee. Voor de zekerheid heb ik ook nog even het plaatje los gehaald en schoongemaakt/gesmeerd zoals Steven zei. En nu gaat de koppeling in ieder geval een stuk soepeler. En ik heb mijn oude kabel alsnog als reserve :).

Weet iemand trouwens of deze (link (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=260254514648&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=016//url)) ook op mijn gewone 2 liter 924je past. De verkoper wist het niet. :roll: Zou wel weer een stuk schelen qua kostprijs.

Tom
27/06/2008, 09:49
Hij ziet er in ieder geval identiek uit aan het exemplaar wat onder mijn auto hangt.

Coen
27/06/2008, 10:36
Volgens de verkoper is het een brandstofpomp voor een 924s. Dat zou misschien een wat hoger volumedebiet leveren vanwege de vergrote cilinderinhoud? Maar het lijkt me dat dit gewoon af te regelen moet zijn in het injectiesysteem...

Maargoed, laat ik maar geen pomp kopen als ik niet zeker weet dat het goed gaat.
Ik zie mezelf nu al weken worstelen met de afstelling, en dan steeds achter mijn oren krabben van waarom hij rijk blijft staan. :wink:

Coen
27/06/2008, 10:39
Of weet iemand misschien waar ik de passende Bosch nummers zou kunnen vinden? Dan is het wel weer uit te zoeken... :idea:

LWB
27/06/2008, 12:17
Of weet iemand misschien waar ik de passende Bosch nummers zou kunnen vinden? Dan is het wel weer uit te zoeken... :idea:

http://ecat-online.bosch.de/toc/nl/0000 ... ramesetJsp (http://ecat-online.bosch.de/toc/nl/0000PzEvIXmRLTp62tZTmFH2v3P:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp)

Coen
27/06/2008, 23:49
Hartelijk bedankt... Goed dat ik het even navroeg, want ik moet inderdaad een andere hebben. :roll:

Coen
02/07/2008, 19:51
De nieuwe pomp is gister besteld. Ik hoop echt dat hij op tijd binnen is, want woensdag gaan we naar Barcelona... En vandaag op de snelweg wilde hij echt niet harder als 125 op de teller :oops: Ik had al eerder een pomp besteld maar later bleek dat de verkoper de goede niet in huis had. Dat zou 2 tot 4 weken levertijd zijn :roll:

Ik heb ook mijn distributieriem, spanrol en v-snaar vervangen. Het is meteen eng stil in de auto :wink:

Morgen nog even een grote beurt bij elkaar fietsen. Voor bougiekabels moet je toch die koperkern kabels hebben (http://link.marktplaats.nl/176933304" target="_blank" target="_blank)?

Heb ik van het weekend nog een lekker klusje, en dan kan is hij er wel klaar voor. :-D

gerben1986
04/07/2008, 09:58
Volgens mij komt het met de brandstofpomp niet erg nauwkeurig.
Die van mij was ook niet al te goed meer, hij begon tijdens het rijden te stotteren, toen heb ik er één van een 944 ( € 75,- ) ondergedaan en het is opgelost!
Waarschijnlijk regelt het injectiesysteem zelf wel hoeveel brandstof de pomp door gaat sturen.

Coen
06/07/2008, 12:23
Hmm.... najah ik heb al een nieuwe besteld. Hopelijk is hij morgen binnen. Afgelopen week werd het trouwens wel steeds slechter met hem. Hij haalt zeg maar geen 120 meer.. :(

Gister reed ik even naar vink automaterialen om spullen voor een grote beurt te halen. Ik rij heen, en hij is gewoon langzaam vanwege te kort benzine, maar ik wil terug, en hij doet ineens bijna niets meer. Alles boven stationair houdt hij enorm in. Hij ploft af en toe wel in de inlaat. En ik zou niet weten waarom dat nou zou kunnen. :? Je zou denken dat de timing dan te vroeg staat.

Voor het inhouden denk ik nog steeds aan te kort benzine. Als je tank leegraakt dan daalt de druk natuurlijk ook. Dus ik heb er thuis nog 15 liter benzine bij gegooid maar dat had ook weinig effect. Ik zet in ieder geval straks even een nieuw brandstoffilter en een nieuw setje bougies erin. Misschien heeft dat wel zin. En ik hoop dat het opgelost is als mijn nieuwe pomp er in zit.

Heeft iemand hier nog een ander idee van wat het zou kunnen zijn? Behalve de brandstofpomp dan...

FROST
06/07/2008, 13:49
hé joh! Wat een problemen alweer met de 924 :? Sterkte ermee!! Bij die van mij hebben ze van de week geprobeerd mijn voorbumper eraf te jatten! Ondertussen is de schade herstelt, maar het voelt toch niet fijn te weten dat mensen je nix gunnen :(

M.B.H.
06/07/2008, 21:40
Hmm.... najah ik heb al een nieuwe besteld. Hopelijk is hij morgen binnen. Afgelopen week werd het trouwens wel steeds slechter met hem. Hij haalt zeg maar geen 120 meer.. :(

Gister reed ik even naar vink automaterialen om spullen voor een grote beurt te halen. Ik rij heen, en hij is gewoon langzaam vanwege te kort benzine, maar ik wil terug, en hij doet ineens bijna niets meer. Alles boven stationair houdt hij enorm in. Hij ploft af en toe wel in de inlaat. En ik zou niet weten waarom dat nou zou kunnen. :? Je zou denken dat de timing dan te vroeg staat.

Voor het inhouden denk ik nog steeds aan te kort benzine. Als je tank leegraakt dan daalt de druk natuurlijk ook. Dus ik heb er thuis nog 15 liter benzine bij gegooid maar dat had ook weinig effect. Ik zet in ieder geval straks even een nieuw brandstoffilter en een nieuw setje bougies erin. Misschien heeft dat wel zin. En ik hoop dat het opgelost is als mijn nieuwe pomp er in zit.

Heeft iemand hier nog een ander idee van wat het zou kunnen zijn? Behalve de brandstofpomp dan...

hoe reageerd hij op het nieuwe brandstof filter coen? M.

Coen
06/07/2008, 22:53
hoe reageerd hij op het nieuwe brandstof filter coen? M.

Uhh.... Ik heb het brandstoffilter vandaag wel vervangen maar ik heb het nog niet kunnen proberen. Ik wilde namelijk meteen de bougies even doen, maar omdat er van die goedkope plastic kappen op de bougies zaten waren ze vast gesmolten. :roll: Als het goed is krijg ik overmorgen mijn nieuwe kabels, dus heb ik het meteen maar los lopen peuteren. Ik heb er van de week namelijk geen tijd meer voor. Jammer is dat hij nu natuurlijk even niets meer doet... :oops: Achteraf niet de handigste volgorde...

Bougies waren trouwens droog en zwart, dus hij staat te rijk. Beetje vreemd misschien, maar bij lage toeren krijgt hij natuurlijk wel genoeg brandstof. Aangezien hij, sinds ik hem heb, geen hoge toeren heeft gezien, kan het dus best toch een brandstoftekort zijn. Dus ik kan meteen aan het afstellen... :idea:

Het ziet er naar uit dat de vakantie een dagje vertraagd gaat worden... :wink: :(

Coen
06/07/2008, 22:56
hé joh! Wat een problemen alweer met de 924 :? Sterkte ermee!! Bij die van mij hebben ze van de week geprobeerd mijn voorbumper eraf te jatten! Ondertussen is de schade herstelt, maar het voelt toch niet fijn te weten dat mensen je nix gunnen :(

Jah irritant is dat hè. Ik had vanmorgen ook een stel krassen langs de neus en een lekke voorband. :evil: Normaal is het niet zo'n slechte buurt hier, maar er komt natuurlijk niemand (industrieterrein). Het zal het nieuwe groepje hangjongeren wel zijn. Ik hoop van harte dat ik ze een keer betrap...

Coen
08/07/2008, 13:06
hoe reageerd hij op het nieuwe brandstof filter coen? M.
Ik heb het gisteravond even geprobeerd. Hij had wel even moeite met wakker worden, maar daarna zonder moeite het hele toerenbereik weer te pakken. :-D Warme start ook weer top... Dus ik denk dat het inderdaad brandstofdruk was. Ik ben benieuwd wat de nieuwe pomp zal doen. Of zou het nog iets ander kunnen zijn :?:

M.B.H.
08/07/2008, 13:19
hoe reageerd hij op het nieuwe brandstof filter coen? M.
Ik heb het gisteravond even geprobeerd. Hij had wel even moeite met wakker worden, maar daarna zonder moeite het hele toerenbereik weer te pakken. :-D Warme start ook weer top... Dus ik denk dat het inderdaad brandstofdruk was. Ik ben benieuwd wat de nieuwe pomp zal doen. Of zou het nog iets ander kunnen zijn :?:

ik denk het niet brandstof filter is vaak de oorzaak M.

Coen
08/07/2008, 18:29
Hmm das mooi... :grin: Net even een rondje gereden en even afgetankt. Het is ineens een Porsche, in plaats van een golfkarretje. :wink: Ik heb er zo wel weer vertrouwen in :!:

M.B.H.
08/07/2008, 23:31
Volgens de verkoper is het een brandstofpomp voor een 924s. Dat zou misschien een wat hoger volumedebiet leveren vanwege de vergrote cilinderinhoud? Maar het lijkt me dat dit gewoon af te regelen moet zijn in het injectiesysteem...

Maargoed, laat ik maar geen pomp kopen als ik niet zeker weet dat het goed gaat.
Ik zie mezelf nu al weken worstelen met de afstelling, en dan steeds achter mijn oren krabben van waarom hij rijk blijft staan. :wink:

die pomp kan je er onder hangen dat is geen probleem want een S loopt ook goed met een pomp onder een 924 Tje vandaan Hoor M.

Coen
09/07/2008, 17:04
Ik ben naar Barcelona... Voor de rest, ook fijne vakantie... :!: Hoop dat ie het uithoudt

M.B.H.
09/07/2008, 23:00
Ik ben naar Barcelona... Voor de rest, ook fijne vakantie... :!: Hoop dat ie het uithoudt

veel plezier en een fijne vakantie. M. :-D

q01z
09/07/2008, 23:09
fijne vakantie!
en maak wat mooie foto's daar ;)

Tom
09/07/2008, 23:13
Dat kan niet echt moeilijk worden... genoeg te zien daar.

Coen
04/08/2008, 13:53
Hij heeft het gehouden.... :-D Hoewel de terugweg een avontuur was maargoed... :oops:

Op de heenweg 3 uur stilstaand en langzaamrijdend in parijs gehad, en verder ging het soepel. 6 uur 's morgens weggegaan, en om 12 uur 's avonds zat ik met een mijn vriendin, een vriend, en zijn vriendin aan een biertje in le Racou. Dat ligt bij Argeles-sur-mer, net boven de Pyreneeën. Daar een dagje gebleven en daarna door naar Barcelona.

We hebben een camping 50 km boven Barcelona genomen. Het hoofdweggetje van de camping was ooit wel verhard geweest maar dat was echt afgelopen. En het liep zo steil dat de meeste mensen hun auto boven lieten brengen. Maar daar heb ik hem probleemloos boven gekregen. :grin:

We hebben de verjaardag van mijn meisje nog gevierd in Barcelona. Dus dat was alvast een gezellig begin van de vakantie.

Op de terugweg is de auto alleen VEEL te heet geworden. Er stond file en nergens een afrit of vluchtstrook, dus ook geen mogelijkheid om te stoppen. De volgende dag startte hij nogal moeilijk, en hij loopt net wel of net niet rond 400 toeren stationair. Dat zal wel weer kostbaar worden... :(

Maarrr..... Heen en weer; daar 2 weken probleemloos alle bergweggetjes afgescheurd... Dus ik ben blij. :-D

Foto's zullen binnenkort volgen. (Hoop ik, want ik had geen digitaal mee)

LWB
04/08/2008, 23:34
te heet is minder...

onderzoek dan ook waarom die te heet is geworden,hoort niet te gebeuren ook al is het 35 graden....

succes ermee..

M.B.H.
04/08/2008, 23:38
Welkom terug coen.
Fijn te horen dat het redelijk tot goed is ge gaan in je vakantie :grin:
M.

Coen
10/08/2008, 22:38
Welkom terug coen.
Fijn te horen dat het redelijk tot goed is ge gaan in je vakantie :grin:
M.

Ja bedankt. Het is inderdaad wel lekker, vooral gezien de hoeveelheid mensen die me voor gek verklaarden om met de Porsche te gaan.


te heet is minder...

onderzoek dan ook waarom die te heet is geworden,hoort niet te gebeuren ook al is het 35 graden....

succes ermee..

En het grote euvel is ook al opgespoord. De moer die de distibuteur vast houdt was los gerammeld. Dus die zat gewoon los. En dan blijft hij lekker vervroegen omdat het een vacuum advance is. Dus wordt hij veel te heet. En uiteindelijk is hij zo veel voor gaan lopen dat de auto voor geen meter meer loopt.

Gelukkig geen gaten in zuigers enzovoorts. Maar ik zal van de week evengoed even de compressie testen, als het lukt. Want de starter is nu compleet overleden denk ik. Hij kreeg het blok bijna niet meer rond, maar nu hoor ik hem niet eens meer. Ik heb het vermoeden dat het aan de bedrading ligt. Gesmolten door de hitte oid. Want toen ik probeerde te starten had ik ook een keer dat de toerenteller compleet in de stress schoot.

Jammer dat ik de hele vakantie 40 uur per week werk. Dus het werk aan de Porsche schiet niet echt op. En 1 September moet hij weer gekeurd zijn...

q01z
10/08/2008, 22:46
ey Coen!

welkom terug.. wel super dat je met je Porsche op vakantie bent geweest :) hoeveel km heb je gereden?

te heet worden is altijd rot :( maar met een beetje geluk issie niet stuk stuk zeg maar..

Coen
14/08/2008, 12:38
Ik heb vandaag en morgen vrij genomen, zodat ik 4 dagen ff vol aan de bak kan. Daarna moet hij weer goed lopen en klaar zijn voor de APK.
Mijn nieuwe bandjes zijn iig al binnen. :grin: 203 euro inclusief verzenden voor een setje Yokohama A.Drive's. :D ...

Het hoge prioriteitslijstje:

- Startend krijgen
- Timing afstellen
- Injectie afstellen
- Dimlichten weer werkend krijgen (net ontdekt dat die weer stuk zijn :roll: :?: )
- Draadbreuk in de draad naar het linker grootlicht vinden en repareren
- Nieuwe bandjes monteren (het liefst meteen mijn velgen opknappen, als ik er aan toe kom)
- Het liefst nieuwe remblokjes voor

Vanmorgen al de ochtend bezig geweest met stap 1. Mijn startmotor is waarschijnlijk overleden. Alle bedrading lijkt gewoon te kloppen. Ik hoor mijn relais tikken (ik zal hem straks alsnog even doormeten). En de waarschuwingslampjes dimmen wel een beetje. Toch hoor je de startmotor niet eens brommen. :( Ik heb de krukas een stukje doorgedraaid: geen verschil. De startmotor kreeg hem de laatste tijd ook al zowat niet meer rond, maar het blok is wel los, dus.... :?

Coen
14/08/2008, 12:50
ey Coen!

welkom terug.. wel super dat je met je Porsche op vakantie bent geweest :) hoeveel km heb je gereden?

te heet worden is altijd rot :( maar met een beetje geluk issie niet stuk stuk zeg maar..

uhh, zon 3 en een half 4. Ik heb alle bergweggetjes/zeeweggetjes/stadjes en dorpjes in de buurt gehad :wink:

Bcreative
14/08/2008, 14:01
Coen,
Wel superleuk op vakantie gaan zo met de 924! Zou ik ook nog wel 'ns willen doen. Vervelend die problemen, maar volgens mij ben jij handig genoeg om 't allemaal weer netjes op te lossen. Succes!

Coen
16/08/2008, 10:36
Hij doet het weer. :-D Gisteravond om 10 over half 7 was ik klaar. Ik heb al mijn contacten netjes opgeschuurd, alle hitteschilden voor de uitlaat die daar in de buurt zitten netjes in de hittebestendige lak gezet, en mijn startmotor laten reviseren.

Die was ook echt goed stuk...
- Collector vervangen
- Koolborstels vervangen
- Lagers vervangen
- En de wikkelingen lagen los in het huis, dus opnieuw gewikkeld
- Tandwieltje en asje vervangen
- Netjes gespoten

Ik had hem eergister om 5 uur heen gebracht, en gister was hij om half 12 al klaar. En nog met een half jaar garantie ook. Wel verschrikkelijk nette service. :D

Maar het gevolg is dat hij nu beter start als ik ooit een auto heb horen doen. Ik schrok er gewoon van... :wink:

Coen
20/08/2008, 13:16
Hij doet alles weer. :grin: Alleen als hij terug is van de keuring moet er toch maar een nieuwe nokkenas in. Heeft hier nog iemand een goede nokkenas over :?: Anders bestel ik hem van de week bij Pimp My Porsche...

Wel zin om dat ook even te doen. Als die nokkenas er in zit is hij technisch bijna helemaal perfect :-D

Sjaak
20/08/2008, 19:22
Die heb ik nog een liggen, in goede staat (komt van de kop die nu in mijn auto zit :)).. laat maar weten.
Gr Guus

q01z
20/08/2008, 22:55
Wel zin om dat ook even te doen. Als die nokkenas er in zit is hij technisch bijna helemaal perfect :-D

da tklinkt wel eng hoor Coen.. straks heb je niets meer te doen!

Coen
21/08/2008, 11:19
Jawel.... dan kan je aan het cosmetische werk beginnen. Deukje eruit halen. Interieur opnieuw bekleden. Velgen reviseren enzovoorts. :D

Coen
21/08/2008, 12:09
Die heb ik nog een liggen, in goede staat (komt van de kop die nu in mijn auto zit :)).. laat maar weten.
Gr Guus

Je hebt PM 8)

Coen
14/09/2008, 12:46
Ik ben ook weer terug van weggeweest. Het was nogal druk met school en de Porsche. Het kost even tijd maar dan heb je ook wat.

- Dimlicht en grootlicht voorzien van een nieuw type zekering
- Velgen geschuurd, gezandstraald, geglasstraald, geschuurd, geplamuurd, geschuurd, geplamuurd, geschuurd. Toen 2 componenten
hechtlaag, toen 2 componenten zilvere primer, toen een paar bussen motip steel-wheel, toen 2 bussen zwart voor het hart, en toen nog
anderhalve bus blank.
- Nieuwe Yokohama A-Drive banden gemonteerd (Geniaal bandje :D )
- Achterkleprubber vervangen
- Achterklep-slot-rubber vervangen
- Claxonrelais vervangen (hij bleef hangen :grin: 8) )
- Instrumentverlichting vervangen
- Thermostaat vervangen
- Reviseren klepdeksel, distributiekap, verdelerkap adapter, oliepomp pulley, thermostaat kap, beugeltjes etc.
- Boutjes en moertjes van bovenstaande vervangen voor RVS
- Nokkenas vervangen
- Klepstellers van de laatste cilinder vervangen (Hulde aan Martin voor de snelle handling :wink: )

Gister is de auto gekeurd en daar kwam hij door met als enige aandachtspunt dat mijn voorwiellagers nagesteld zouden mogen worden. :-D
Jammer dat je niet op zaterdag kunt afmelden... :wink:

M.B.H.
14/09/2008, 22:31
Kijk daar doe ik het voor :wink: super coen
en dan weer genieten van een 924 dat is plezier :grin: :D

Nielske
15/09/2008, 11:57
Hey Coen,

Ik zie dat je ook het rubbertje van het achterslot hebt vervangen?

Waar zijn die te krijgen, behalve bij de dealer?

Tom
15/09/2008, 12:27
Waarom niet bij de dealer? Supergoedkoop onderdeel...

LWB
15/09/2008, 17:45
aardige update :D
standaard nokkenas erin gezet of een scherpere?

q01z
15/09/2008, 18:42
poeh, jij hebt niet stil gezeten Coen!
aantal dingen vragen toch wel om foto's ;)
of op zn minst het verschijnen op een meeting...

maar klinkt goed! :D

Sjaak
15/09/2008, 19:42
Hey Coen,

Ik zie dat je ook het rubbertje van het achterslot hebt vervangen?

Waar zijn die te krijgen, behalve bij de dealer?

idd Tom, niet duur
1,30 om precies te zijn... :grin: laatst ook vervangen...

Coen
17/09/2008, 15:51
idd Tom, niet duur
1,30 om precies te zijn... :grin: laatst ook vervangen...

Ja ik ben genaaid bij pimp my porsche :wink: :grin: (6 euro) Maargoed, ze zijn daar wel snel en leveren enorm goede service...

Foto's moeten inderdaad maar eens komen. Ik moet alleen de foto's van de vakantie nog ontwikkelen :oops: :?
En ik moet mijn computer ook opnieuw installeren want hij pakt mijn nieuwe telefoon ook niet. Daar staat het opknappen van de velgen op.


aardige update :D
standaard nokkenas erin gezet of een scherpere?
Het is gewoon een standaard nokkenas. Ik zal ook wel even een foto maken van de oude nok en klepsteller, die zijn echt niet best meer. Dan zie je dat dit zo al genoeg upgrade is :wink:

Het rijdt in ieder geval wel lekker. Alles is ineens mooi stil en het stinkt en rammelt niet meer zo...

Het was wel even balen. Ik mis namelijk de fitting van het lampje van de voltmeter. Dus ik had een hele voltmeter besteld, zat er geen fitting bij (stom natuurlijk). :oops: Dus die moet er nog eens komen.
En hij rookt nog... Hopen dat het gewoon afstelling is, en geen zuigerringen ofzo...

Coen
17/09/2008, 18:48
Hier dan de beloofde foto's

Voor ik op vakantie ging:

[attachment=0:2957nhko]2.JPG[/attachment:2957nhko]

Ben en Jerry hebben weer het beste plekje :wink:

[attachment=1:2957nhko]1.JPG[/attachment:2957nhko]

q01z
17/09/2008, 18:52
hahahahaha
je auto zat vol :P

geweldige foto! :D

Coen
17/09/2008, 18:55
Dan de opgeknapte motoronderdelen... Ik had alleen eerst weer even moeten schoonmaken voordat ik de foto's ging maken... Hij is dus wel strak, alleen al een beetje vies... :? carrosserie zit onder de olie... (zo maar even schoonmaken :wink: op foto valt het op)

Coen
17/09/2008, 18:57
hahahahaha
je auto zat vol :P

geweldige foto! :D

Ik kon nog door mijn binnenspiegel kijken he... :grin: en ik had ook al mijn gereedschap mee

q01z
17/09/2008, 18:57
fock dat..

Coen
17/09/2008, 19:00
En als laatste de velgen... Althans: het resultaat. De banden zijn achteraf toch nog mooi met die streepjes erin (ik dacht dat het lelijk zou worden). Maar ze hebben echt VEEL grip.. :grin:

[attachment=1:prz4291u]DSCF0311.JPG[/attachment:prz4291u]
[attachment=0:prz4291u]DSCF0313.JPG[/attachment:prz4291u]


fock dat..

Serieus 8)

q01z
17/09/2008, 19:04
ziekelijk netjes.. ga je Laurens achterna? :P

Coen
17/09/2008, 19:09
Ach... Vrijdag wordt hij nog beter afgesteld en ik ga straks mijn motorruimte nog maar even poetsen.
Dan het interieur nog. Als het goed is ga ik binnenkort aan de gang. Ik heb het zo op de planning staan:

- Pookhoes
- Bestuurdersstoel rugleuning is doorgezakt, dus die moet gemaakt
- Beide voorstoelen de stof vernieuwen
- Dan tapijt door de hele auto vernieuwen (mits het niet té duur tapijt is)
- En dan de interieurkaarten achterin nog vervangen

Eerst nog even een foto maken van de oude nokkenas (ligt al 3 dagen in de tuin...) en de oude klepsteller.
Komt er over een kwartiertje aan. :wink:

q01z
17/09/2008, 19:16
we wachten geduldig af :D

nou zeg je wat, ik moet mn auto ook nog stofzuigen..
romy heeft een roestige bumper vervoerd in mn 924. :roll:

Coen
17/09/2008, 19:29
Hehe, mijn achterbak heeft de afgelopen maand vol gelegen met onderdelen van het blok. De olie is er gelukkig niet al te veel ingetrokken omdat ik er papier onder had, maar hij zit redelijk onder de bende...

Klepsteller:

[attachment=0:19h3bbw6]DSCF0333.JPG[/attachment:19h3bbw6]
En wat zoiets aanricht (voor iedereen die denkt dat dit nog wel kan :wink: ):

[attachment=1:19h3bbw6]DSCF0332.JPG[/attachment:19h3bbw6]
[attachment=2:19h3bbw6]DSCF0327.JPG[/attachment:19h3bbw6]

q01z
17/09/2008, 19:54
eyy psst, je hebt roest op je nokkenas ;) volgens mij ligtie droog ;)

overigens ff totaal offtopic;
ritsel ergens een nokkenaspoulie, schuur het geheel lichtjes op (roest eraf), ontvetten met remreiniger en gelijk erachteraan met blanke lak!
geweldig voor naast de TV :P (ik heb al een stapeltje van die dingen verkocht :oops:)

LWB
17/09/2008, 20:42
ziekelijk netjes.. ga je Laurens achterna? :P

:lol:

Fraaie wielekes!
Nokkenas en stotter zien er niet meer uit nee,
bij het monteren van de olieleiding over de nokkenas deze gecheckt of die niet dicht zat?

Coen
17/09/2008, 22:32
Dank u zeer :)
Voordat ik hem er af haalde werkte alles naar behoren, maargoed ik zal hem nog even nakijken morgen ochtend.

Tom
17/09/2008, 23:36
Indrukwekkende bepakking. Ik zal maar niet vragen om iets uit de koelbox, he? :)

Je schoonmaakwerk ziet er extreem goed uit!

ShroudedVeil
18/09/2008, 12:37
Net heel je project van begin af aan gelezen!

Maare ziet der echt super uit! en dat op vakantie gaan .. dat wil ik ook proberen volgend jaar ofzow ^^

En die velgen zijn ook super geworden!

Wil als me auto gewoon weer rijd ook de zelfde velgjes als jou ipv die borbet velgen!

Coen
18/09/2008, 15:32
Dank u zeer :!:

Ik vind dit zo wel de mooiste kleurstelling van de velgen voor onder een een witte auto. Ik dacht nog even dat het hoogglans zwart misschien een beetje een hoog "chromen velgen en gouden tanden" gehalte zou hebben, maar het staat wel super, en het is niet té... Wie niet waagt wie niet wint. :wink:

ShroudedVeil
18/09/2008, 15:38
nee het is ook niet te bling bling zegmaar maar wel opvallend

Bcreative
19/09/2008, 08:52
Goed gedaan, Coen! We zijn allemaal trots op je! :D
En... een goed voorbeeld doet volgen, he?! :wink:
Ben erg benieuwd wat we de 28e allemaal gaan zien! :wink:

Coen
18/10/2008, 17:16
Ik heb nu toch weer een mooie puzzel :grin: . Als ik rechtsaf stuur dan valt de oliedruk weg. En het lijkt soms wel of er lucht oid in de leiding zit als je het manometertje in de gaten houdt. Hij zakt soms van ineens 2 bar in, en dan springt hij weer terug. Ik weet dat het metertje niet te precies is maar hij was wel altijd stabiel. Deze uitdaging is er langzaam in geslopen :wink: . Wat me wel opviel is dat hij blijkbaar een of andere overdruk heeft in de kop, want als ik de verdeler wat losser zet om te stellen perst hij de olie tussen de kop en de verdeler uit. :?

Oliepeil is goed
Olie is niet vervuild
Druk is ook goed
Oliebuisje boven de nokkenas loopt netjes door
Linksaf geen probleem :roll:

Ik ben vandaag dus bezig geweest maar ik kan niet vinden wat er fout zit. Ik heb hier ook even geen idee bij waar ik het moet zoeken.
Iemand hier een idee bij..?

Sjaak
18/10/2008, 19:58
Ik heb het zelfde probleem... Maar ook nog niet gevonden wat het kan zijn. Oliedruksensor rip?

Coen
19/10/2008, 12:46
Ja ik zat zelf al aan iets elektrisch te denken.
Ik heb nog wat doorgezocht maar het maffe is dat het echt iets met de olie is. Want als je optrekt en de auto even stationair laat doorrollen, en dan vervolgens in de noodstop gaat dan zie je de oliedruk ook inzakken. En het wordt voor mijn gevoel ook langzaam aan erger... :roll:
Als ik dus maar heel weinig (stuurverdraaing 10 graden oid) stuur dan zakt hij meteen 2 a 3 bar in. Zodra je weer recht stuurt schiet hij enorm snel weer terug. Ik zat ook al te denken aan een of andere vervuiling in de kanaaltjes naar de zuig van de oliepomp toe, maar dat is niet zo 123 te controleren.

Fantaman
19/10/2008, 13:00
ik denk persoonlijk aan de bedrading, want had gister me waarschuwings lampen aan, en meerde meter gingen op de maat heen en weer :?
carterpan eronderuit is niet zo heel veel werk, lukt makkelijk in een middag. ik zou hem wel op de brug zetten, verse olie mee en vloeibare pakking :-D mocht er vuil in zitten kom je er snel achter :)

Coen
19/10/2008, 21:25
Misschien is de maat van mijn peilstok wel helemaal niet goed. Hoe langer ik er naar zoek hoe meer ik het idee krijg dat er te kort olie in zit. :roll:

Tom
19/10/2008, 21:27
ik denk persoonlijk aan de bedrading, want had gister me waarschuwings lampen aan, en meerde meter gingen op de maat heen en weer :?
Dat komt ten dele door matige contacten (de boel schoonmaken, vooral de massapunten, verbetert al veel) en ten dele doordat de boel na alle verbruikers zit aangesloten.

ShroudedVeil
19/10/2008, 21:29
zat er niet iemand in de buurt van jou ? Frost toch?

Misschien kan je het even met haar pijlstok proberen?

Tom
19/10/2008, 21:35
Nieuwe peilstok kost volgens mij ook geen vermogen bij de dealer...

Coen
15/12/2008, 19:41
Als ik even niets in mijn projectpagina schrijf betekend het gelukkig niet dat ik ook niets aan mijn auto doe, dus het wordt inmiddels wel weer is tijd voor een update... :grin: Want sinds de laatste update is er toch flink wat gebeurt:
Ten eerste is mijn olieprobleem opgelost. Ik dacht in eerste instantie aan een te laag oliepeil, later weer aan een elektrisch probleem oid.
Uiteindelijk bleek dus dat mijn peilstok maarliefst 2cm langer is gegroeid... Het rubber wat de lengte aangeeft is namelijk los gaan zitten.

Daarna is hij zonder enige aantekening of aandachtspuntje oid door de APK gekomen. :-D Wat mij daarbij wel opviel was dat 1 wiel toch nog speling had. De keurmeester vond dat ik niet moest zeuren, maar toen ik mijn wiellager ging vervangen bleek die borstring op de wielas verkeerd om te zitten. :roll: Oftewel, als je het had laten gaan dan lubbert hij nog wel verder uit. Gelukkig was het de andere kant als die ik eerder had vervangen...

2 dagen later begon mijn koppeling een heel irritant piepje te geven op het moment dat ik hem intrapte. Hij ging gek genoeg ineens wel heel licht. Met een lampje even door het inspectieluikje gekeken, en toen bleek dat het druklager vast stond. Omdat alles er dan toch af moest heb ik maar een hele koppelingsset besteld en ik heb het hele zootje vervangen. Achteraf was dat ook geen slechte keuze. :wink: Doordat het lager vast stond waren de vingers natuurlijk veel te heet geworden en daarmee heel hard en bros. En de koppelingsplaat zelf was ook al een eind op weg...

Aangezien ik mijn versnellingsbak er toch onder vandaan had, kon ik ook meteen wat doen aan het uitgelubberde oude schakelmechanisme op de bak. Ik heb die dus ook meteen netjes vervangen. Voordat alles weer in elkaar ging heb ik alle hitteschilden en beugels etc even gestraald en gespoten. Ik heb toen ook een begin gemaakt met het stralen van mijn bak maar mijn compressortje levert zo'n incompetent zuchtje dat ik daar snel van genezen was. Ik heb vervolgens het kale stuk weer in de tectyl gezet ter bescherming. Alles heeft ook nieuwe boutjes, moertjes en ringetjes gekregen zodat die oude verrotte troep weg kon, en de aandrijfassen hebben de orginele stersocket boutjes allemaal weer terug. En gister, net optijd voor mijn verjaardag, zat hij weer in elkaar. :-D Jammer dat de foto's niet van mijn telefoon af willen :?

Maar: het resultaat mag er wel zijn. Hij gaat weer netjes door zijn versnellingen heen, en alles loopt weer mooi soepel door nieuwe olie en vet. Hij ontkoppelt licht en zonder herrie, en hij grijpt mooi aan. Alleen ik heb nog wel een beetje speling op de pook zelf door een ietjes versleten asje. Die pook zal ik dus binnenkort ook nog nieuw bestellen. Ik ben nu toch bezig... :wink: :roll:

En de van de week nog even de nieuwe remblokjes voor vervangen, en nieuwe remvloeistof erin. :)

Tom
15/12/2008, 20:21
Zeer goed bezig!

ShroudedVeil
15/12/2008, 21:02
Zozo:) lekker veel gedaan! Mooi hoor!

Fantaman
15/12/2008, 21:14
wat vind z'n auto het toch fijn om aandacht te krijgen :mrgreen:

LWB
15/12/2008, 21:21
ikzeggrondigwerk :D

Coen
16/12/2008, 08:56
Dank u zeer :) Ik ben er gister alleen achter gekomen dat hij af en toe een geluid maakt alsof een deel van de aandrijflijn (versnellingsbak oid) tegen de carrosserie aan komt. Een beetje een zoemend geluid. Hij heeft het alleen als ik met een beetje snelheid over een bruggetje heen kom, als ik een scherpe bocht naar rechts maak, of als ik echt hogere toeren (5000+) maak. Heeft nog iemand dat eens gehad? Ik denk dat de bak dan tegen de steunen aanleunt ofzo... Dat van de week ook maar even bekijken... :?

Fantaman
16/12/2008, 19:18
de transaxle kan ook gaan zoemen doordat de lagers een beetje versleten zijn :wink:

Coen
21/03/2009, 12:40
Na een aardige tijd probleemloos rijden heb ik weer een nieuwe uitdaging. 8)
Ik ben er al even mee bezig geweest maar het is een af en toe probleem dus het is ook lastig sleutelen.

Hij start perfect en loopt perfect. Maar na een kilometer of 10 valt hij soms zomaar uit. Het is alsof de contactsleutel omgedraaid wordt maar alles behalve de motor blijft werken. Als je 3-5 minuutjes wacht doet hij het weer perfect voor ongeveer even lang. :roll: En mijn koplamp werkt ook niet helemaal lekker. Of hij gaat wel omhoog maar niet aan, of hij gaat omhoog en aan maar dan gaat de motor uit. Het is lijkt me dat het dus iets elektrisch is... Ik weet alleen zelf niet meer waar te beginnen. :roll:

klaas 924
21/03/2009, 12:47
misschien een breukje in de massakabel
of
gare kabel tussen startmotor en dynamo

Tom
21/03/2009, 12:50
Elektrisch deel van het contactslot een beetje mottig?

Frenske
21/03/2009, 19:28
Stickers kun je het makkelijkst verwijderen met een soort gum, verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak, die je op het boortolletje zet, De stickers verdwijnen als sneeuw in de magnetron :lol: WAARSCHUWING ! ! !NIET OP KUNSTSTOF DELEN GEBRUIKEN !!!

puik uitziende 24er EN in de mooiste kleur die er is!

q01z
22/03/2009, 21:01
dit zou ik op geen enkele auto met oude lak of zonder blanke lak doen :oops:
ik heb een keer op me werk een Caddy moeten ontstickeren op die manier, die is daarna opnieuw gespoten :roll:

Sjon
11/05/2009, 18:37
Stickers verwijderen: heb toevallig zelf laatst zo'n caramelschijf
aangeschaft: op rustig toerental die schijf z'n werk laten doen.
Werkt prima en 't ruikt ook nog es heerlijk => gelijk zin in een toffee 8)

klaas 924
11/05/2009, 18:45
met een fohn en een beetje krabbelen wil het ook prima :D
je hebt wat geduld nodig ,
maar ja je bent met je
hobby auto bezig :!: :!:

Sjon
11/05/2009, 18:48
Beetje krabbelen zit er niet meer in bij stickers van 32 jaar oud:
die zijn veranderd in vierentachtigduizend stukjes........

Tom
11/05/2009, 19:00
Dan kost het inderdaad wat meer tijd. Bij mijn Audi Fox (1978, tot 2003 onder de Californische zon) ben ik drie dagen bezig geweest met stukje bij beetje de belettering eraf pulken.

klaas 924
11/05/2009, 19:10
maar wat ben je dan TROTS na
3 dagen pulken dat alles eraf is :wave!

Tom
11/05/2009, 19:25
Nou, toen zag het er echt niet meer uit... en mijn handen deden pijn. Nagels weg en tig keer gebrand aan de verfstripper.

klaas 924
11/05/2009, 19:38
een verfstripper word ook veel te heet :roll:
je moet een haarfohn gebruiken zodat alleen de lijm
zacht word en niet de sticker :idea:

Tom
11/05/2009, 19:45
Verfstripper is in te stellen op drie standen, de laagste is kouder dan de meeste föhns.