PDA

Bekijk Volledige Versie : Weg met de ......... middendemper



ReMo
18/05/2008, 19:15
Heb er ergens al eens ietsover gelezen maar kan het niet terug vinden.
Ik wil mijn middendemper vervangen door een recht pijpje.(Lengte 65 cm.diameter 50,8mm).
Opzich geen moelijke en dure klus, maar heeft er iemand al ervaring mee?
En dan bedoel ik vooral of het geluid wat sportiever wordt.

automobilia
18/05/2008, 22:08
volgens mij wordt het, 1 totale klere herrie, niet voor de buurt maar rij maar eens constant 140 km/h dan hoor je volgens mij je eigen adem niet meer :lol: . Je kan er ook voor bekeurd worden en een nieuwe APK kun je ook wel vergeten. Volgens mij kun je het beste een spaghetti spruitstuk kopen of laten buigen/maken. Een voledig en complete RVS uitlaat kopen, daar behaal je wel een ander geluid mee en dat is wat prettige voor het gehoor niet alleen voor je zelf maar ook voor de lokale bevolking.

http://www.uitlaten.com

Bert

groott
19/05/2008, 14:55
Ik hou meer van het verrassingseffect.....dat ze me dus niet horen aankomen.
Dat is mijn persoonlijke voorkeur.

johan

Tom
19/05/2008, 14:59
EPS is niet de goedkoopste optie, maar als je je 924 toch niet meer wilt verkopen wel een erg prettige... je kunt mijn auto met EPS-uitlaat beluisteren op de meeting.

LWB
19/05/2008, 17:12
Hoi Remo,

even contact opnemen met Meneer Aard, heeft de middendemper er ook niet meer tussen..

En EPS tja.... moet er nog een keer van komen...

hammer_rites
19/05/2008, 17:59
Je kan er ook voor bekeurd worden en een nieuwe APK kun je ook wel vergeten.
Ik dacht dat op de hoeveelheid geluid niet gechecked wordt bij de APK. Uitlaat moet gasdicht zijn, en waarschijnlijk deugdelijk bevestigd, en dat was het wel zo'n beetje.

Tom
19/05/2008, 18:25
Klopt. Oom Agent is er daarentegen minder happy mee.

ReMo
19/05/2008, 18:38
Nouja het is een eenvoudige ingreep. Dus ik ga het gewoon doen en zie en hoor ik wel of het de moeite waard is.
E.a. zal ook sterk afhankeijk zijn van je eindemper.

Meneer aard
19/05/2008, 20:17
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/66.jpg (http://s293.photobucket.com/albums/mm57/DafCF/meeting%206-4/?action=view&current=MVI_2990.flv)

Luister en huiver haha..geluid is super vet, vooral als je hem door stampt in de 3e en 4e versnelling haha.

ReMo
19/05/2008, 21:25
Nou dat klinkt toch heel beschaafd? Of hoor ik dat verkeerd?

Vind de 924 een hele leuke en gave auto maar hij mag best iets sporiever klinken.
En dat doet hij zo.

Maar nu eerst weer klussen aan de dagelijks gebruik auto. De startmotor ratelt alleen maar heel hard. Hopen dat het de accu is anders moet ik weer een startmotor op de kop tikken en komt mijn uitje a.s. zondag weer in het geding. (Vanwege de financien)

automobilia
19/05/2008, 22:23
Maar nu eerst weer klussen aan de dagelijks gebruik auto. De startmotor ratelt alleen maar heel hard. Hopen dat het de accu is anders moet ik weer een startmotor op de kop tikken en komt mijn uitje a.s. zondag weer in het geding. (Vanwege de financien)

Betekend een versleten starterkrans, helaas je bent toe aan een revisie van je startmotor of een goede gebruikte.

Bert

Meneer aard
20/05/2008, 17:53
Nou dat klinkt toch heel beschaafd? Of hoor ik dat verkeerd?

Vind de 924 een hele leuke en gave auto maar hij mag best iets sporiever klinken.
En dat doet hij zo.

Maar nu eerst weer klussen aan de dagelijks gebruik auto. De startmotor ratelt alleen maar heel hard. Hopen dat het de accu is anders moet ik weer een startmotor op de kop tikken en komt mijn uitje a.s. zondag weer in het geding. (Vanwege de financien)

Mwah..ik krijg een gesprek stil als ik vol gas geef in de 5 bij 130 km/h..Als ik terug ga naar de 3 bunkert ie helemaal..zal het van het weekend eens opnemen. Dynamo wordt eerst gereviseerd.

q01z
20/05/2008, 18:02
geluidje van het filmpje is idd vrij rustig/beschaafd.. dat kan nog wel :P

maar ik ben wel blij met mn stille S.. die gelukkig pas ECHT herrie schopt als je het gas erop gooit...

Ik-rij-belastingvrij
20/05/2008, 21:41
Mijn S vind ik eigenlijk een beetje TE.
Komt een beetje zo'n sjonnie Golf geluid uit.
Oftewel zoveel kabaal waardoor je er zelf gek van wordt :roll:
Zelfs bij 2500 toeren is het al niet bepaald stil te noemen :oops:

ReMo
20/05/2008, 21:56
Maar nu eerst weer klussen aan de dagelijks gebruik auto. De startmotor ratelt alleen maar heel hard. Hopen dat het de accu is anders moet ik weer een startmotor op de kop tikken en komt mijn uitje a.s. zondag weer in het geding. (Vanwege de financien)


Gelukkig viel het mee met de dagelijkse gebruik auto. Het was slechts de accu en die zit er nu nieuw in.
Ik ga gewoon zo'n pijpje maken en het uitproberen. We zullen dus zien.

q01z
21/05/2008, 20:20
Mijn S vind ik eigenlijk een beetje TE.
Komt een beetje zo'n sjonnie Golf geluid uit.
Oftewel zoveel kabaal waardoor je er zelf gek van wordt :roll:
Zelfs bij 2500 toeren is het al niet bepaald stil te noemen :oops:

dat kan niet goed zijn.. ik vind de S echt heel stil namelijk, zeker op de snelweg.. dus als ik jullie was, ff de uitlaat controleren ;)

Ik-rij-belastingvrij
22/05/2008, 18:37
De oorzaak weet ik al,
veel te weinig dempers en een pijp met een diameter die je normaal alleen op vrachtwagens tegenkomt :oops:

Stuttgart pferd
13/02/2015, 23:47
Klinkt goed ga ik ook doen

Maarten van Hemel
15/03/2015, 10:35
Beste ReMo,

Zelf heb ik ook een rechte pijp er onder gezet met een flexibel stuk. Het is echt super gaaf! Alleen waar je rekening mee moet houden,
op de snelweg kun je geen gesprekken meer voeren :P Hij resoneert ontzettend boven de 4000 toeren. In mijn geval dan;)

o.stijn.o
15/03/2015, 13:20
Ik heb de middendemper er ook van tussen gehaald ... En de kleinste demper ook en het geluid is echt geen herry hoor!! Persoonlijk vind ik het veel beter klinken dan origineel