PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] 924 1977 | middenconsole armsteun



peter depoorter
13/01/2022, 18:07
Hallo iedereen,
Heeft iemand ervaring met het herbekleden van zo'n armsteun ?
Is dit te doen?
Wat gebruik je hiervoor?
Kunstleer (skai) en een soort van sponsen kussen ?
Ik heb op het forum al gezien dat Harry dit ooit deed....maar er stond niet zo veel uitleg bij....vandaar mijn vraag.
Groeten aan iedereen !

Beer924
13/01/2022, 19:52
Ze worden nog wel regelmatig aangeboden op ebay

Ronaldbm
14/01/2022, 09:10
Herbekleden niet idd, zie ze ook wel op MP voorbij komen.

Beer924
16/01/2022, 20:29
Peter. Kijk eens naar deze advertentie op MP: https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/ophanging-en-onderstel/m1780123746-schokbrekers-porsche-924-944

Deze Erik heeft veel voor 924. Misschien ook wel een middenarmsteun.

En deze vond ik op Ebay Kleinanzeigen: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/porsche-924-944-kassettenfach-mittelarmlehne-schwarz-sehr-gut/1937184872-223-9506

Misschien is het wat. Dat nieuw bekleden is inderdaad geen optie. De oorspsonkelijke bekleding is een hele dunne kunststof. Lijkt wel een soort lamineer laag. Wil je dat opnieuw bekleden dan zul je dus óf heel dun skai moeten vinden óf heel dun leer. Dan moet je bestaand leer laten delen. Klinkt een beetje raar, maar dan wordt het leer als het ware dunner gemaakt. Ik heb dat een tijd geleden eens gezien op Wheeler Dealers. Daar werd de console van een 996 opnieuw bekleed. Dat ging ook niet met gewoon leer, omdat de verschillende losse onderdelen dan niet meer passen.

Succes!

peter depoorter
19/01/2022, 18:14
Bedankt Beer924,
ik heb er eentje op de kop kunnen tikken,gratis, enkel verzendkosten om het naar mij te laten sturen.
Ik ga toch proberen of het mij lukt het te herstellen.Ik zal er eventueel een to do van te maken met foto's.....
Andreas ,van wie ik het kreeg, was ook nieuwsgierig of het zou lukken.....lukt het niet ,dan heb ik er 'bijna' niks aan verloren en kan ik nog zoeken naar een goede...
Nog eens bedankt voor uw reactie !Peter

Beer924
19/01/2022, 19:43
Graag gedaan. Daar is dit forum voor. Succes.

Riggard
19/01/2022, 19:49
Denk dat het wel te doen moet zijn. Let er met skai ook op dat er veel soorten zijn, allen rekken wel een beetje, maar de één meer dan de ander.

Als je echt complexe hoeken hebt of plooien kom je met een verfbrander op laagste stand of föhn ook nog een eind, maar dat is wel echt oppassen. Ik heb er wel vertrouwen in ;)

peter depoorter
25/01/2022, 16:57
Hallo iedereen,
Vandaag is de armsteun geplaatst in de auto.Heb wel redelijk wat probleempjes gehad.Ik heb er een to do van gemaakt maar het lukt me niet om dat documentje te plaatsen.Voor iemand die interesse heeft wil ik het altijd via mail doorsturen.
Groetjes, Peter

peter depoorter
25/01/2022, 16:59
Hallo iedereen,
Vandaag is de armsteun geplaatst in de auto.Heb wel redelijk wat probleempjes gehad.Ik heb er een to do van gemaakt maar het lukt me niet om dat documentje te plaatsen.Voor iemand die interesse heeft wil ik het altijd via mail doorsturen.
Groetjes, Peter
nu wel met fotootjes...

peter depoorter
25/01/2022, 17:09
Zo zag hij er uit .....om jullie een idee te geven....

Beer924
25/01/2022, 17:41
Nou ziet er toch een heel stuk beter uit.

peter depoorter
26/01/2022, 17:55
Ja hoor.Is een hele verbetering.Ondertussen heb ik ook het voorste inlegstuk gewijzigd met het nieuwe leder.
Voor iemand die er eentje heeft die aan herstelling toe is .
Dit is beslist de moeite waard om het zelf te doen.(totale herstelkosten was 10 euro)
Het scharnier , wat een zwak punt blijkt te zijn ,is bij mij volledig vervangen door een op maat (23cm) gesneden stuk autogordel (van de sloop).
Geen tape of zo...
Dat heeft als voordelen beresterk, soepel ,dun,vrijwel onzichtbaar en zwart te zijn.
Het leder (zwart geitenleer)had ik van een zetelmakerij .....reststuk ,kostprijs 5 euro...
Groeten,Peter

jimfrey944
27/01/2022, 19:21
Het scharnier gedeelte word ook wel eens op eBay aangeboden
maar dit is natuurlijk ook mooi om het zelf weer op te knappen

je had het nog makkelijker kunnen doen en dat is de originele oplossing voor een 924 uit 1977
de arm steun demonteren en weg gooien
Want daar hoort deze arm steun namelijk helemaal niet in ;)

Beer924
27/01/2022, 22:26
Haha. Ja dat is ook een oplossing! Maar ja, soms wil je gewoon een leuk item uit een wat jongere auto in je eigen auto plaatsen

peter depoorter
28/01/2022, 17:09
Een terechte opmerking....

peter depoorter
28/01/2022, 17:09
Even hierop verder geborduurd,ik ben 63 en hoor eigenlijk ook niet te zitten in een auto voor 'jonge gasten' :')
Maar ik rij er toch zo graag mee....nu in antwoord....
Klopt heren, was zoals jullie wel weten een latere optie,net zoals de knop van het handschoenkastje.....later ook met logo,in de eerste reeksen niet.....( en nog wel zaken.....die werden toegevoegd)
Sommigen eigenaren hebben dat later ook verwisseld omdat ze dat leuk vonden.
De reden waarom ik er een armsteun in wou is me ook door het forum te lezen, ingegeven....
Het blijkt ,dat dit echt een hele verbetering is...nu zal ik dat mogen ervaren zeker...
en zo'n slot met label komt ook nog op mijn weg....
en het is en blijft toch een toegevoegd origineel item van .....geen 'after marked' armsteun (wat er trouwens nooit zou in komen)
Nu begrijp ik ook waarom ik dat aanpaswerk had......
Fijn weekend !!!

Beer924
28/01/2022, 18:49
Wie zegt dat je met 63 niet in een jongemannen auto zou horen te zitten? Je bent nog heel jong vergeleken met mij. Ssst, 66 inmiddels maar stap nog steeds met heel veel plezier in de 993 of 924. Genieten man!

Ronaldbm
29/01/2022, 08:07
Ik hoop het tegen die tijd ook nog te doen ;-) en ja, die armsteun is gewoon fijn!

Beer924
29/01/2022, 14:13
Maar eigenlijk is ie, als je naar huidige maatstaven, net iets te laag. Als je er met je arm op wilt steunen, dan kom je min of meer in een houding te zitten zoals de petje pietamientjes in de Golfjes. Helemaal naar rechts onderuit gezakt ;);)

peter depoorter
29/01/2022, 14:59
Een petje pietamientje....wat is dat, of kan je dit eens omzetten naar Vlaams ? Er zullen in België ook wel zo'n exemplaren wonen,denk ik....:s)

Laagvlieger
29/01/2022, 19:22
Ha Peter, leuk om te zien dat je ook op het forum zit! De middenconsole was dus mijn vorige, waarvan ik dus de bovenkant vervangen heb. Ik zal zo een update plaatsen voor mijn eigen project.

Beer924
29/01/2022, 19:23
Haha. Ja, Petje Pietamientje was een klein ventje in de tv reclame van calvé pindakaas. Klik maar eens op YouTube. Zal vast iets over te vinden zijn. Maar daarmee worden bij ons ook jongeren aangeduid die met een petje scheef of achterstevoren op hun hoofd lekker de stoere jongen uithangen, maar eigenlijk niks voorstellen. Oh jee, ik hoop dat ik dit in de huidige tijd nog zo mag zeggen.......:)

peter depoorter
31/01/2022, 18:19
Ik had je het al willen vragen .....wist niet dat je ook nog laagvlieger heette.....zal wel met de zware voet te maken hebben zeker :s)

peter depoorter
31/01/2022, 18:21
Voor mij geen probleem hoor.....men is tegenwoordig bij alles 'licht geraakt'.....spijtig en eigen aan huidige tijden :s)