PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1977 | eenvoudige bescherming dashboard



peter depoorter
15/02/2022, 21:50
Dag iedereen,
Ik had een ideetje naar aanleiding van het scheuren van het dashboard door temperatuurinvloed.
Bij tussenstops in de zomer ,bij zonnig warm weer zoek ik steeds een schaduwplekje om te parkeren ....voor zover dit lukt natuurlijk.
Ik bevestig ook altijd een zonnescherm aan de voorruit....
Tijdens het rijden kan dat natuurlijk niet .....daarom dacht ik er aan om een isolerende beschermingsmat te maken ,die dan op het dashboard zou komen te liggen.
Ik heb een mal gemaakt en gesneden uit papier, dan met die mal een stuk isolatiemat van 2cm dikte uitgeknipt.
Mijn echtgenote heeft daarover dan een cover genaaid in zwarte stof , want mijn interieur is ook zwart...
Zo hoop ik dat mijn nog origineel ongescheurd dashboard nog even zo blijft....*)
Baat het niet ,dan .....niet
Misschien is iemand hier iets mee, dacht ik.....want daar is het forum voor.
Bij interesse post ik wel eens een foto....
Groeten, Peter

Beer924
15/02/2022, 22:22
Goed idee. Zeker als je dashboard nog gaaf is. Er zijn volgens mij onder andere bij werk924 speciale kleedjes te koop voor bovenop het dashboard.

Riggard
15/02/2022, 22:26
Nice, heb ook wel eens tapijtjes gezien die je erop kunt leggen. Ben benieuwd naar de foto's.

Wat ik heb gedaan, is de achterkant van het dashboard in de epoxy zetten. De achterkant is gemaakt van board, dat wordt zacht door vocht, zakt door en geeft daardoor spanning op de toplaag, die scheurt. Je ziet de scheuren ook altijd op dezelfde plaatsen; daar waar de spanning het grootste is. Ongetwijfeld dat uitdroging door de zon daar ook nog een duit in het zakje doet.
Epoxy verstijft de achterkant en gaat indringen van vocht tegen.

peter depoorter
16/02/2022, 15:31
Wist ik niet, dat je dit ook kon kopen.....ga ik eens naar zoeken.
Deze heeft me eigenlijk ,zo goed als niks gekost.....wat werk ,een oud restje stof en isolatie
De achterkant van het dashboard behandelen is waarschijnlijk wel de beste oplossing maar daar komt wel iets meer bij kijken.
Als je het moet herstellen, indien dit gaat, dan zou ik dit ook zeker doen.
Trouwens zijn de nieuwe vervangers ook zo gevoelig aan dit probleem ?
Hopelijk zijn die beter gemaakt als toen.
Hier ook wat foto's...
Groeten

peter depoorter
16/02/2022, 15:32
Wist ik niet, dat je dit ook kon kopen.....ga ik eens naar zoeken.
Deze heeft me eigenlijk ,zo goed als niks gekost.....wat werk ,een oud restje stof en isolatie
De achterkant van het dashboard behandelen is waarschijnlijk wel de beste oplossing maar daar komt wel iets meer bij kijken.
Als je het moet herstellen, indien dit gaat, dan zou ik dit ook zeker doen.
Trouwens zijn de nieuwe vervangers ook zo gevoelig aan dit probleem ?
Hopelijk zijn die beter gemaakt als toen.
Hier ook wat foto's...
Groeten------

peter depoorter
16/02/2022, 15:33
16261

peter depoorter
16/02/2022, 15:34
------

peter depoorter
16/02/2022, 18:59
Heb er nu eentje gevonden op internet.Prijs 65.88 dollar of 58 euro zonder verzending....
Is wel mooier en misschien beter maar dat mag ook voor die prijs *)16264