PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1977 | Flessenhouders



peter depoorter
22/06/2022, 17:30
Dag iedereen,
Onlangs reed ik op een warme dag rond en wou ik een flesje water openen.Ik heb dit meestal wel bij en dit ligt ergens op de achterbank...toen bedacht ik dat ik maar eens op zoek moest gaan een flessenhouder om te monteren in de auto op een handige plek.Thuisgekomen heb ik eens gekeken wat er zoal bestond en omdat ik er niet zo voor ben om zaken te bevestigen aan verluchtingsroosters of ramen...vond ik niet veel.
Dan er maar zelf eens over nagedacht.Ik wou iets dat er nergens voor zorgde dat het interieur werd beschadigd.Dus geen schroeven of plakkers, enz...
Het handschoenkastje van de 924 is relatief klein (en zit al vol *)),er onder op de plank onder het dashboard is ook niet zo handig....Kortom , niet zo evident een plek hiervoor te zoeken.
Uiteindelijk vond ik een mogelijk plekje tussen de voorstoelen, net achter de armsteun.Daar kan ik of zowel de passagier ,er makkelijk aan.
Ik heb vervolgens een aluminium plaat geplooid in de vorm van de centrale koker zodat dit er mooi over klemt.Dit plaatje heb ik bekleed met een rest zwarte leder analoog naar de dat van de armsteun.Toen ben ik op zoek gegaan naar een houder die zo wel een 33 en een 50 cl fles aan kan.Ook blikjes moesten er in kunnen.Uiteindelijk heb ik een mooi busje gevonden (eigenlijk een pennenhouder voor op een bureau) dat aan die voorwaarden voldeed.Ik ga dit op het eerder gemaakt stuk kleven en dan testen of het voldoet.Voorlopig ziet het er fraai uit maar ik weet niet of het zal voldoen tijdens het rijden....mag niet loskomen, lawaai maken of hinderen.Wanneer het goed is post ik er wel eens een foto van .
Misschien hebben anderen er dan ook iets aan.Of heeft iemand hier een betere oplossing voor ?Laat maar horen !
Voorts aan allen een prettige vakantie gewenst .Peter

Riggard
22/06/2022, 20:11
Je kunt een bekerhouder 3d printen die in de plaats van je asbak gaat, worden ook wel commercieel verkocht.

Hier kun je zien hoe dat eruit ziet;
https://www.thingiverse.com/thing:1532485

Vind het design niet zo super, je beker is dan eigenlijk bij de passagier op schoot geplaatst. Ook kan de asbak niet dicht.

Misschien dat ik, als ik tijd en zin heb nog eens een verbeterde variant ontwerp

Beer924
22/06/2022, 21:20
Allereerst fijn dat er weer een berichtje wordt geplaatst. Maar ja vakantietijd. Ik heb zelf helaas ook niks te melden, maar niet iedereen is toch op vakantie? Ben benieuwd naar je ontwerp Peter

jel
23/06/2022, 08:40
Hmz, dat is inderdaad niet zo'n mooi ontwerp. Probleem is natuurlijk dat je op die plek ook altijd met arm zit om te schakelen, dus ik ben bang dat hij toch voorbij de pook moet.

peter depoorter
23/06/2022, 17:13
Bedankt heren voor de reacties.
De asbakversie, als je die kan printen vind ik goed.
Alhoewel de opmerking klopt dat de passagier er dan last van heeft....ik had ook moeite om een geschikt plaatsje te vinden ;-)
Naar originaliteit vind ik ookl goed ,dat je kan wisselen met de originele asbak.
Ik post wel eens een foto van mijn oplossing.Die kan ook gewoon weggenomen worden en er wijzigt niks aan de auto.
Ik vond het de laatste tijd ook rustig op het forum alhoewel ik alle berichten wel volg.Tja, soms weet ik ook niet wat te vertellenmaardit kwam gewoon toevallig op de weg...Groeten ,Peter

peter depoorter
23/06/2022, 17:38
Hallo heb snel wat foto's gemaakt.
Dit is wel een proefopstelling .Bedoeling is om twee houders te voorzien.
Zoals eerder gezegd moet ik nog testen of het praktisch in gebruik is.
Nu hebben jullie al een idee....hoe het er zou ,zal uitzien.
Groeten ,peter :')
16361

peter depoorter
23/06/2022, 17:41
Sorry, voor de foto's even de computer omdraaien....weet niet hoe dit komt:(

peter depoorter
23/06/2022, 17:43
Heb eens geprobeerd om de foto's net te sturen maar het lukt me niet.....

Beer924
23/06/2022, 19:58
Haha hilarisch dat plaatsen van de foto's. Ik hoop maar dat de dop op die fles blijft zitten! Maar alle gekheid op een stokje: op zich natuurlijk wel een leuk idee waar over nagedacht is. En als je er dan inderdaad 2 achter elkaar kunt plaatsen, dan is het nog beter. Deze proefopstelling ziet er al heel behoorlijk uit. Doorgaan Peter! Het wordt vast een mooi en exclusief accessoire.

Steady Eddy
23/06/2022, 20:04
Al eens gekeken op amazon met zoekterm "auto bekerhouder" ?

Beer924
23/06/2022, 21:18
Dat zijn toch voornamelijk houders die aan luchtkanalen worden bevestigd bij de Alibaba's. Alternatief is een bekerhouder in de asbak, maar daar kan er dan maar eentje in en je zit jezelf misschien in de weg met schakelen. Nee, ik vind dat idee van Peter echt zo slecht nog niet.

peter depoorter
24/06/2022, 10:28
Bedankt heren voor de respons....inderdaad , ik ben een sukkelaar voor wat betreft die foto's.
Ik haal ze nochtans op een juiste stand uit mijn afbeeldingen op de computer.
Is me dus een raadsel waarom ze plots omgekeerd staan...
Ik heb ook al internet afgezocht naar zo'n dingen.
Probleem was echter dat ik niks wou dat aan verluchtingsroosters hangt ( voor zo ver dit kon ,want de onze zijn toch kleiner dan die van de huidige auto's)
Heb daar ook slechte ervaringen mee....ooit ging zo'n rooster naar de knoppen door zo'n ding voor een gsm:(
Ik moet toegeven dat er betere houders te vinden zijn die ik zou kunnen gebruiken als alternatief voor dat pennenhoudertje.Ook al een tip voor wie het eventueel zou namaken...
Maar ik zocht iets in mijn omgeving en vond dit...kost ook bijna niks, dus was het het proberen waard.
Ik ga er twee naast elkaar plaatsen (er op lijmen met tec 7)en dan stuur ik een afbeelding van het eindresultaat, na een testweek.
Groeten aan allen, peter

morgoth924
24/06/2022, 11:05
Leuk bedacht en goed uitgevoerd!
Voor een langere trip zet ik een kartonnen doos met daarin (klemmend passend) enkele stukken kokerprofiel, daar zet ik dan mijn flessen in. Doosje staat aan de voeten van de passagier, dat kan, afhankelijk van diens beenlengte en zithouding, hinderen. Tegen verschuiven lijm ik wat klitteband onderaan.

jel
24/06/2022, 14:00
Wel een goed idee om hem verder naar achteren te plaatsen. Maar kom je er nu nooit met je elleboog tegen aan?

peter depoorter
24/06/2022, 14:36
Dag Jel,
dat ga ik net uitzoeken bij de test.Het is trouwens de bedoeling dat het niet wordt vastgeschroefd op de tunnel maar er over klemt.
Voordeel is dan ook dat je het kan plaatsen zoals het voor jezelf het makkelijkst is.
Ik heb het al eens getest door gewoon plaats te nemen en je kan makkelijk aan de flesjes,zowel bestuurder als passagier...
misschien nog een tip voor iemand die dit ook wil maken.
Kijk eerst naar de flessenhouders...en kies er eentje dat je zelf goed acht.Dan maak je de basis, in functie van de diameter van de houders.
Die van mij vond ik bij action,daar hebben ze ze ook nog in andere kleuren...en ze waren nog duur ook :D
wordt vervolgd.:)

peter depoorter
24/06/2022, 14:40
O ja, ik vroeg me af en dat is specifiek een vraag naar Morgoth924.
Die klittenband....kleeft die eenzijdig aan het tapijt(de bekleding dan) van de 924 of moet je daarvoor iets speciaal doen ?
Groeten, peter

peter depoorter
25/06/2022, 18:26
Hallo,
Vandaag de tweede erbij gemonteerd.Ziet er zeker niet slecht uit.Het hindert niet en is verwijderbaar indien gewenst.
Nog een tip voor wie dit ook wil maken.De lengte van de bovenzijde van de basis was ongeveer 15.5 cm.
De geplooide zijde is bij mij ongeveer 5 cm.
Ik denk dat je beter dit wat langer maakt, zodat het zwaartepunt wat vergroot.
Zoals eerder al gezegd.Kijk eerst naar de houders die je wenst.Ik heb gezien dat er ook bestaan met aan de binnenzijde een soort van klemflappen die het flesje beter vasthouden.
Bij mij, denk ik, zal het flesje misschien rammelen....???weet het nu nog niet.
Nu ja, de basis en het idee is er.Ik ben er zeker van dat er nog betere uitvoeringen zullen zijn !Laat hier maar wat foto's (in de goede positie :s) achter.Ik ben benieuwd.Mijn uitvoering zal misschien nog moeten aangepast maar voorlopig ben ik er tevreden mee .Groeten Peter
Ik probeer hier nog wat foto's bij te voegen en hopelijk staan ze goed.
De stoppen zitten goed vast en het is toch maar water van een goedkope discounter....Perrier of iets anders is natuurlijk chiquer16363

Beer924
25/06/2022, 21:03
Ziet er toch gewoon leuk uit zo!

morgoth924
27/06/2022, 11:15
O ja, ik vroeg me af en dat is specifiek een vraag naar Morgoth924.
Die klittenband....kleeft die eenzijdig aan het tapijt(de bekleding dan) van de 924 of moet je daarvoor iets speciaal doen ?
Groeten, peter

De "haakjes"kant van het klitteband op de onderkant van de doos kleven, dat biedt voldoende grip op de automat om te blijven staan. Wel nog niet getest met een noodstop, dus altijd flessen goed afsluiten!

Zo'n houder op de middentunnel staat natuurlijk erg chique! Geeft inspiratie om zelf eens aan de slag te gaan.

Steady Eddy
27/06/2022, 22:42
Oppassen met drinken (zelfs water) in de auto in Belgie en zeker Frankrijk (verboden)

peter depoorter
28/06/2022, 18:14
Wist ik niet dat dit verboden was.Ik zocht het even op en vond o.a. dit.

Mag ik drinken/eten achter het stuur?

Een watertje of een frisje drinken in de auto is vaak geen probleem. De politie zal hier niet direct een boete voor uitschrijven. Maar ziet de politie u drinken achter het stuur, en bent u hierdoor ook aan het slingeren? Dan kunt u worden aangehouden met een boete - of zelfs een blaastest - als gevolg.

Blijkbaar mag het dus soms wel , zo lang je geen apenkuren uithaalt ...en eigenlijk hebben ze gelijk.
Dus ,als je wil drinken....doe dit dan als je stil staat ( voor een rood licht)of ga eens parkeren.
Is ook wat tegenstrijdig met de plaats voor drank ,welke men voorziet in bijna alle moderne auto's.....


Wel bedankt voor de waarschuwing !
Groeten aan allen ,Peter

Steady Eddy
28/06/2022, 20:23
Komt erop neer dat je beide handen moet beschikbaar hebben om te rijden (dat lukt dus niet met een flesje in de hand)...

Bij veel "oudere" Duitse wagens (Porsche-BMW-Mercedes) vind je ook meestal geen drankhouders.