PDA

Bekijk Volledige Versie : Vochtige matten/tapijt



adriaanheystek
18/01/2011, 10:34
Beste forumleden,

Afgelopen tijd even goed dit forum doorzocht, maar ik kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Daarom maar een nieuw draadje aangemaakt.

Ik heb wat last van vochtige matten. Als het geregend heeft, zijn mijn matten (en het tapijt eronder) aardig vochtig. Het is niet alleen aan de passasierszijde, maar alle matten (voor en achter, niet de kofferbak) zijn vochtig.
Ook mijn ramen zijn vaak beslagen.

Is het mogelijk dat het ergens lekt, en dan het dan condenseert op mijn matten en ramen? Want het condenseert toch altijd op de koudste plekken?

Of is het geen condens, maar een 'echt' lek, en stroomt over een poosje over de bodem een beekje :tongue:?

Waar moet ik beginnen met zoeken? Ik heb gelezen dat afvoerkanaaltjes evt kunnen lekken? Waar zitten die (allemaal)?

Het is dus geen lekke accubak, daar heb ik al naar gekeken.
Ook zijn verder de deuren of tapijt onder ramen/middenconsole niet nat. Mijn stoelen zijn wel een heeeeeel klein beetje vochtig. Maar volgens mij zou dat ook condens kunnen zijn.

Wie kan mij verder helpen?

Bedankt alvast!

Groeten,

Adriaan

ShroudedVeil
18/01/2011, 12:38
Had je wel of geen targadak , niet toch?

Hoe heb je gekeken dat je accubak niet lekte ?

Rij anders een wasstraat in en kijk wat er gebeurd terwijl je in je auto zit, let ook op je achterklep, bovenkant.

Kijk ook eens naar je achterlichten .

Zitten de afwateringsgaten niet verstopt

Larry
18/01/2011, 13:02
Heb je mijn topic van gisteren gelezen? 18.11
Gat van de antennekabel moet goed dicht zijn.

Gr Larry

adriaanheystek
18/01/2011, 13:09
@ShroudedVeil Ik heb een targadak. En de accubak lekte niet. Tenminste, ik heb geen gaten gevonden.
Van de wasstraat is een goed idee, ga ik binnenkort toch maar een keer doen denk ik ;-)! Ook de achterlichten eens controleren.

@Larry Het gat van de antennekabel zit goed dicht. Had ik idd al gecheckt!

Bedankt tot zover! Maar eens bovenstaande adviezen opvolgen. Ik hou jullie op de hoogte!

-Bassie-
18/01/2011, 15:22
Even slangetjes van je targa dak door steken met een binnenkabel van een fiets.

En geen wasstraat gewoon de tuinslang.

jimfrey944
18/01/2011, 16:49
je kan ook een scheurtje hebben in de andere bak ter hoogte van waar je Kopelingspendaal vast zit
of het komt van achter het water kan van achter de achterlichten naar voor stromen (zonder dat je mat nat word)

ShroudedVeil
19/01/2011, 09:00
Even water in de accubak , doppie dicht en kijken of het wegloopt.

Kijk eens of er kit rond je achterlichten zit , en welke.

Als je alleen bent is zo'n wasstraat wel handig hoor Bas :wink:

buldogo2
20/01/2011, 13:50
Het zou ook kunnen dat je deur folies niet goed meer zijn. Dit geeft natte matten en op den duur een kapotte deurkaart.

Dit was (onder anderen) het lekkage probleem bij mijn 944. En geloof me, daar kan het hart langs lekken zonder dat je er echt iets van ziet!

Verder even kijken of de afwatering kanalen onder de motor kap alle 3(!) (1 van de 3 gaten zie je snel over het hooft, zit in het midden) niet verstopt zitten, dit was het natte voeten probleem bij de 924 van ons namelijk.

adriaanheystek
21/01/2011, 14:56
Bedankt voor alle tips weer!
Maar voordat ik hier naar ga kijken, moet ik eerst een koppeling vervangen. Zie mijn andere post!
Daarna ga ik wel weer verder met de lekkages ;-)!