PDA

Bekijk Volledige Versie : Het is zover!



Ouke
07/06/2008, 21:13
Eindelijk ik heb een porsche 924. Na een lange tijd zoeken en veel op dit forum neuze voor tips over de aankoop van een 924, heb ik er dan toch eentje gekocht.

Het is een groene 924 uit `82 net een targa dak. Ik heb hem gekocht in ´s Gravendeel en moest dus vandaar naar huis rijden (Haarlem). Dat was dus 1,5 uur super genieten :grin: .

De porsche heeft nog wel wat schoonheidsprobleempjes. Zoals gescheurde stoelen en dashboard. Tevens heeft hij geen radio meer. Dus al iemand een orginele heeft liggen of weet wat de orginele waren dan hoor ik het graag.

Motorische is hij zover ik gemerkt het bijna perfect. Hij wordt alleen erg warm als hij stil staat en gaat dan pas op het laatste moment (als hij net in het rood is) koelen. Ik weet niet of dit normaal is. Maar ik denk dat jullie mij daar voorlichting in kunnen geven.

De foto´s zal ik trouwens zo online zetten.

gr,

Ouke

Ouke
07/06/2008, 21:40
De foto´s!!!!!
[attachment=0:3p2203ed]BILD0419.JPG[/attachment:3p2203ed]

Ouke
07/06/2008, 21:41
[attachment=0:2xrl0hn8]BILD0416.JPG[/attachment:2xrl0hn8]

Ouke
07/06/2008, 21:42
[attachment=0:3q5xmdkg]BILD0417.JPG[/attachment:3q5xmdkg]

Sjaak
07/06/2008, 21:52
Nice! Gefeliciteerd.

En dat warm worden is niet normaal. Mijn auto heeft ook koelings problemen alleen bij hoge toeren, dus of als ik flink aan vlammen ben, of op de snelweg als ik rond de 150 blijf rijden...

captainfrasca
07/06/2008, 22:49
Gave auto.

Mbt de temperatuur? Das niet normaal! Thermostaat stuk? Zit er wel koelvloeistof in ipv water? Verstopte radiateur?

Tom
07/06/2008, 22:50
Wow, apestrakke 924, schitterende kleur!

Misschien dat de sensor voor de koelvin niet zo fris meer is, of de connector een beetje mottig waardoor de koelvin er wat laat inspringt.

In die tijd monteerde Porsche Blaupunkt-radio's. Helaas heb ik geen idee wat voor type.

Sjaak
07/06/2008, 23:00
Tom, waar zit die koelvin waar jij het over hebt?

Tom
07/06/2008, 23:38
Achterop de radiateur.

M.B.H.
07/06/2008, 23:41
zo zo dit is een mooie proficiat :grin:
de ventilator zit achter de radiateur draaid die wel , :!:
als de moter op tempratuur is en je laat hem dan door lopen terwijl je stil staat dan moet
hij binnen enkele minuten (2) draaien? M.

q01z
08/06/2008, 09:31
wauw wat een kleur.. echt heeel erg sjiek!

gefeliciteerd ermee :)

die stoelen/dashboard kan je beter niets aan doen aangezien de vervanging meestal ook zo stuk is.. en als je erop zit ;)

tot meetings?

LWB
08/06/2008, 11:06
Welkom hier,fraaie kleur!

m.b.t. de temperatuur wacht hier niet mee om het te (laten) onderzoeken. Te warm lopen maakt het er niet beter op!
veelp plezier met de auto en het forum.

q01z
08/06/2008, 12:00
ik denk dat ik binnenkort es een geijkte meter in ga hangen, ik heb tenslotte toch die niet aangesloten vacuuummeter in het dashboard zitten, ik denk dat ik die maar eens ga wisselen voor een Equuis of VDO meter..

overigens verwacht ik nu dat je temperatuursensor op je radiator niet goed is, zoals de andere ook al aangeven.. daardoor gaat de ventilator te laat aan..

Ouke
08/06/2008, 15:38
Ik denk ook dat het de sensor is. Want hij koelt wel maar voor me gevoel mag hij wel wat eerder beginnen. Ik zal zeker even de andere hinten ook onderzoeken! thnx voor de tips.

ziggy
09/06/2008, 08:36
Ik heb hetzelfde probleem gehad, de vin werd te laat ingezet. Het lag aan de temperatuur zender die op de radiator geschroefd zit. Het lijkt alsof die dingen bij ouderdom steeds trager worden.
Brezan verkoopt nieuwe zenders, ze hebben dezelfde schoefdraad als de vw en audi's, alleen is de connector anders als de meeste zenders, de connector steekt als het ware boven de zender uit, tegenwoordig is de connector bij de meeste zenders verzonken. Dat is dus het enige waar je op moet letten als je een nieuwe zender koopt. Voor de kosten hoef je het niet te laten, dat is slechts 9 euro. Bij mij ging uiteindelijk de fan op een gegeven moment bij koude motor aan en bleef de hele nacht doordraaien zodat ik s'ochtends een lege accu had.
Wel belangrijk om te vervangen, verder een zeer mooie 924 dus zuinig wezen ermee.

ReMo
09/06/2008, 08:55
Verbindt de draaitjes van de sensor eens even door. Dan blijft hij continu lopen en kijk wat hij dan doet. Als je de sensor vervangt zou ik gelijk al het koelwater vervangen en eventueel het blok door spoelen.

Tip; Sensor kun je kopen bij de Brezan maar maak voor het koelwater even een ommmetje lang de Action. Daar is het toch weer wat goedkoper. Tevens kun je daar nog even lekker wat poets spullen halen. Transparante autowax. Ideaal omdat je er ook rubbers mee kunt behandelen.

Spuitbussen Bandenzwart, perfect niet duur en blijft lang werken.

Voor het reinigen van je motorcompartiment, Dasty ontvetter van de Wibra. Perfect spul en ook weer lekker goedkoop.

Dan ziet hij er zo weer tiptop uit. :grin:

Tom
09/06/2008, 08:59
Hee, nog iemand die zijn poetsspul (en koelvloeistof) bij de Action scoort! Inderdaad lekker goedkoop en prima van kwaliteit. Velgenreiniger scoor ik trouwens bij de Kruidvat, goedkoop en uitstekend.

ReMo
09/06/2008, 09:21
Dan moet je voor de lol eens die Dasty halen bij de Wibra. Daar kan werkelijk niets tegen op. € 1,99 voor een grote spuitfles.

Pas alleen op dat je de vrouw des huizes het niet in handen krijgt, want dan ben je het kwijt.

Het is inderdaad allemaal perfect spul bij de Action. Ik lees op ander forums vaak over de meest belachelijk dure spullen. Ik heb daar zelf ernstig mijn twijfels over of het dat geld waard is.

Tom
09/06/2008, 10:47
Geen vrouw des huizes in huis hier, dus da's makkelijk. :mrgreen: Ik heb ook niks met die snob-poetsmiddelen, de was van de Action houdt heel lang en poetst lekker uit. Moet altijd erg lachen om die fanaten die 150 euro uitgeven aan wat poetsmiddeltjes, daar doe ik mijn leven lang mee.

Bcreative
09/06/2008, 11:58
Ouke,
Had dit bericht van jou nog niet gelezen. Heel mooie kar, man! Volgens mij heb ik 'm pas geleden nog op Marktplaats zien staan. Nog nooit eerder gezien, die kleur. Hé en een Haarlemmer! Leuk. Misschien dat we in de toekomst nog 'ns wat aan elkaar hebben. Veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst!

Edwin