PDA

Bekijk Volledige Versie : Thermostaat RIP



Tom
23/10/2007, 08:30
Hmmm, slechte tijd om te ontdekken dat je motor -en dus ook je kachel- niet meer warm wordt. Thermostaat om zeep, dus.

Nog niet naar gezocht, maar ik neem aan gewoon onderaan tegen het blok in een watermondje, of moet ik veel slopen? Nog handige tips?

Meneer aard
23/10/2007, 15:44
Thermostaat is redelijk eenvoudig te vervangen. Gewoon de bovesnte slang eraf, eerst vloeistof drainen.

Dan kun je bij Cyl 1 dat "potje" open maken. Let wel op als je het systeem weer vult dat je hardnekkige luchtbellen krijgt. Vul daarom het systeem eigenlijk af via het ontluchtings gaatje.

Succes!

Tom
23/10/2007, 18:25
Oh ja, dat ontluchtingsgaatje wat er niet meer zit... :? Die slang is ooit vervangen door een gewoon stukje slang en die ontluchtingsslang is niet meer leverbaar.

Bedankt voor de tip, ik ga een andere manier bedenken voor het onluchten.

Meneer aard
28/10/2007, 19:02
je zou evt de kop kunnen vullen via de thermostaat opening. Maar zolang je de waterpomp er niet uit trekt is er niet veel aan de hand. Dat is de grootste ramp wat er kan gebeuren m.b.t ontluchten. Heeft mij 2,5 uur gekost omdat ie elke keer zijn koelvloeistof door de lucht eruit kotste.


Ik zal kijken ff binnenkort of ze bij Erpa in Beneden leeuwen zo'n slangetje hebben want die hebben vrij veel. Zal dan wel ff een brul geven.

Tom
28/10/2007, 22:19
Super, dank je! Het alternatief is de slang doormidden snijden en er een stukje metalen pijp ertussen zetten, met een ontluchtingsventiel erin. Dat levert weer twee extra slangklemmen en dus een zwakke plek op- liever niet dus.