PDA

Bekijk Volledige Versie : APK perikelen



ReMo
12/06/2008, 08:19
Moet het even kwijt. Gisteren 924 voor de keuring gehad.
Afgekeurd op;

Linkerdraag arm. (Doorgeroest)
Linker remklauw loopt niet lekker.
Koplampen afstellen

Kosten; 70 euro voor de draagarm plus een kleine twee uur arbeidsloon maakt een totaal incl.de keuring van een kleine 200 euro.

Vanavond is hij klaar,dan kan hij er weer een jaartje tegen aan. Al met al valt het nog wel mee, maar ik hoop iedere keer weer dat hij er zo door heen rolt.

Verbaasd mij overigens wel dat er in een jaar tijd een draagarm door kan roesten.

Tom
12/06/2008, 08:23
Mij ook. Heb je gevraagd of ze het oude onderdeel voor je wilden bewaren? Een foto lijkt me wel interessant.

ReMo
12/06/2008, 08:37
Ik heb het niet gevraagd, maar hij zal het zeker laten zien. Ik kom er al jaren en het is de enige garage waar ik vertrouwen in heb. Vorig jaar is hij gekeurd door de vorige eigenaar en naar ik denk bij een wat minder betrouwbaar adres.

Hij zei dat hij hem niet mocht lassen vanwege de eisen. Hoeft van mij ook niet. Kon de arm ergens anders nog 20 euro goedkoper krijgen. Maar je moet de garage ook wat gunnen.

Bovendien was de vraag of de goedkopere arm wel helemaal kompleet is met lager, rubbers en fuseepen. Dat is bij deze in ieder geval wel zo.

Moet nog wel de ruitensproeier nakijken want die was minimaal zei hij. Maar dat wist ik. Als ik de hendel indruk komt er ook wat rook uit. Zal wel stof i.c.m. uitgedroogt vet zijn. Maar dat zijn wel leuke klusje en hij is hier niet op afgekeurd. Kan ik gelijk jou tip toepassen van het terugslagklepje.

Maar als ik hem haal zal ik even een fotootje maken van de arm.

ReMo
16/06/2008, 14:48
Be het fotottje dus vergeten. Toen ik de auto ophaalde had hij de oude draagarm er keurig bij liggen. En inderdaad op de bovenzijde zat een roestgat(gaatje) met een doorsnede van plusminus 5 mm.

De linker remklauw kwam niet goed terug en die heeft hij weer gangbaar gemaakt. Rest was allemaal in orde.

Tom
16/06/2008, 14:51
Niet gek voor zo'n oude auto, ik heb veel idiotere bedragen gezien voor jongere auto's.

M.B.H.
16/06/2008, 15:02
dat is inderdaad niet slecht voor een APK er van uit gaande dat er vast wel iets is is dit niet veel te noemen :grin: :grin: M.

ReMo
16/06/2008, 15:05
Zo redeneer ik ook maar. Ik heb het laten doen omdat het klussen zijn die ik niet gemakkeijk op straat kan doen. Als het dan tegenzit met zo'n draagarm moet ik de auto op steuntjes op een openbare parkeerplaats laten staan. Niet slim met al die spelende kinderen.

Klussen onder de motorkap e.d. doe ik meestal zelf.

Voor onze BMW moest ik de ABS sensor vervangen links achter. Kijk dan weet je dat je met een half uur klaar bent. En dat is te doen. Overigens koste zo'n sensor 89 euro bij BMW zelf. Bij de Groothandel waar ik altijd kom 60 euro. Toen heb ik hem (nieuw) voor 30 euro in Duitsland besteld via Ebay. Zaterdag er op gezet en weer een kleine 100 euro bespaard. Dat kan dan weer mooi naar de Porsche.

Hoop ooit de 10.000.000 te winnen en een huis met garage aan te kunnen schaffen. :lol:

M.B.H.
16/06/2008, 15:07
Zo redeneer ik ook maar. Ik heb het laten doen omdat het klussen zijn die ik niet gemakkeijk op straat kan doen. Als het dan tegenzit met zo'n draagarm moet ik de auto op steuntjes op een openbare parkeerplaats laten staan. Niet slim met al die spelende kinderen.

Klussen in onder de motorkap e.d. doe ik meestal zelf.

Voor onze BMW moest ik de ABS sensor vervangen links achter. Kijk dan weet je dat je met een half uur klaar bent. En dat is te doen. Overigens koste zo'n sensor 89 euro bij BMW zelf. Bij de Groothandel waar ik altijd kom 60 euro. Toen heb ik hem (nieuw) voor 30 euro in Duitsland besteld via Ebay. Zaterdag er op gezet en weer een kleine 100 euro bespaard. Dat kan dan weer mooi naar de Porsche.

Hoop ooit de 10.000.000 te winnen en een huis met garage aan te kunnen schaffen. :lol:Daar ben je toch geen 10.000.000 Voor nodig :oops: M.

Tom
16/06/2008, 15:12
Komt aardig in de buurt, als je hier kijkt...

ReMo
16/06/2008, 15:17
Nou misschien kan ik met iets minder toe, maar ik wil een garage .......... die echt groot is.

En natuurlijk wil ik dan ook kunnen stoppen met werken om de hele dag te kunnen genieten van de garage .......

Maar je hebt gelijk, met een half miljoen zou ik ook nog wel wat kunnen ...... :lol:

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=1d342985-4504-464e-a538-9063348c6957&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1

Kijk en sociaal ben ik ook nog, want dan kunnen we hier nog eens een leuke meeting organiseren, incl. overnachten en sleuteldagen. :-D

M.B.H.
16/06/2008, 15:26
Nou misschien kan ik met iets minder toe, maar ik wil een garage .......... die echt groot is.

En natuurlijk wil ik dan ook kunnen stoppen met werken om de hele dag te kunnen genieten van de garage .......

Maar je hebt gelijk, met een half miljoen zou ik ook nog wel wat kunnen ...... :lol:

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Detail/Default.aspx?id=1d342985-4504-464e-a538-9063348c6957&objecttype=DetailKoopObject&hbx=1

Kijk en sociaal ben ik ook nog, want dan kunnen we hier nog eens een leuke meeting organiseren, incl. overnachten en sleuteldagen. :-D
Okke daar is het mee te doen M. :grin: