PDA

Bekijk Volledige Versie : Officiele Porsche 924-944-968 Club Nederland?



Arjan en Inge
12/06/2008, 21:22
Is er iemand bekend met: Porsche 924-944-968 club Nederland ? :?:

Ik vond de volgende website:
http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=38929" target="_blank" target="_blank"


Porsche club die door Porsche zelf gesponserd wordt!

Het lidmaatschap bedraagt daarom slechts
Euro 70,= per jaar en er wordt veel georganiseerd.

Ook krijg je korting op alle Porsche onderdelen
via de Clubkaart

De club is oorspronkelijk opgericht voor mensen met een 924.

Sinds vorig jaar zijn er ook de 944 en 968 bij gekomen.

Er worden onder andere circuit wedstrijden gehouden, Gezellige puzzelritten ook vaak met andere (porsche) clubs,Technische dagen,weekendjes weg, naar Porsche musea
Etentjes enz.

q01z
12/06/2008, 21:29
ik heb ze al een keer eerder gevonden.. maar ik weet niet, ik kan nou eigenlijk niet vinden wat ze wel/niet doen... en om me nou voor 70,- aan te melden en er achter te komen dat et niets is :roll:

Arjan en Inge
12/06/2008, 21:34
Wordt gratis lid van deze Porsche 924-924S-944 Club


kom op mensen
jullie moeten me wel een beetje helpen
door ook lid te worden.
Het is helemaal gratis dus wat heb je te verliezen!

Daarmee laat je mij zien dat jullie ook 924 en 944 fans zijn!
uiteindelijk is dat het doel van deze Club site!
Gewoon als 924(s) en 944 rijders laten zien wat je van de auto vindt en leuke ideen uitwisselen

Dus gewoon even doen Oké

Groetjes Herman



Het aanmelden is gratis.........................maar ook ik vindt 70 euries best aan de hoge kant, ik kan zo op de agenda ook niet echt activiteiten vinden.

q01z
12/06/2008, 21:35
zo goed had ik dus al niet eens gelezen (wordt beetje misselijk vd vormgeving vd site.. mjah das altijd bij Clubs van hetnet..)

Arjan en Inge
12/06/2008, 21:39
mee eens, erug saai.

Tom
12/06/2008, 21:51
Ziet er niet erg professioneel uit, en da's zachtjes uitgedrukt.

Arjan en Inge
12/06/2008, 22:00
Volgens mij is het ook zo dat een officiele club moet voldoen met een website aan regels van Porsche A.G.

Kijk maar eens naar de layout van de 914 en porsche club holland:

http://www.porsche-914-club-holland.nl/nl/index.htm

http://content.us.porsche-clubs.porsche ... E0004B285C (http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/pc_holland/pc_main.nsf/web/C1256F9C005A354DC12570E0004B285C)

Tom
12/06/2008, 22:18
Dat ziet er stukken beter uit inderdaad.

LWB
12/06/2008, 22:19
officieel is die niet,zie terecht de layout.
lijkt mij ook iets uit de oudheid wat nog op het net rondzwerft.
en ja evenementen plannen doe je natuurlij ook hier! :wink:

q01z
12/06/2008, 22:44
[offtopic] damn, die witte porsche bij de porscheclub.. die is lief :)

captainfrasca
13/06/2008, 00:03
@ marc: huh??

Wat betreft de 924-944-968 club:

De website wordt al jaren niet meer ge-update en als het een actieve club was dan hadden we er vast wel meer van gehoord...

Het is in iedergeval geen officiele club meer.....

Arjan en Inge
13/06/2008, 08:09
Ok, geen echte Porsche club.

Maar nog wel actief hoor. Ik heb mij vanmorgen even aangemeld om een beetje rond te neuzen.
Citaat uit het forum:

Nieuwe ritjes met de Porsche 18/3/2008 21:09


42 Hallo allemaal. weer de Porsche uit de winterstalling gehaald?
Heeft iemand nog een leuke suggestie voor eenmooie route?
Mergelroute in Limburg schijntheelmooi te zijn.Heeft iemand daar evaing mee?

Groet,Herman.924S

jimfrey944
14/06/2008, 00:10
ik zal jullie even uit de droom helpen

de Porsche 924 944 en 68 club Nederland is niet meer (die door Porsche gesteund)
deze site is al echt heel erg lang niet ge update
ook is dit niet de orginele site van deze club (maar van een waarschijnlijk ex lid) er was ooit een site net als de 914 of 928 club aangesloten
op de orginele Porsche site maar die is verwijdert
door veel problemen en onenigheid in het bestuur is de club zijn steun van porsche ag kwijt geraakt en is deze club opgeheven
Het enige wat er van deze club is overgebleven is de activiteiten
en wel onder de naam 924 vriendenkring de harde kern van de porsche 924 944 en 68 club Nederland is hier nog actief
allen word er op deze site weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mee te doen met een van de activiteiten
en dat terwijl het echt geweldige dagen zijn en hoe meer mensen er anthausiast zijn hoe meer er geregeld word
het kan echt nog geweldig groeien
doe hier wat mee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



jim

deze text op de site moet wel erg oud zijn want mijn voorstel om de 944 en de 968 toe te voegen is al uit 2001
en in 2002 was het zo ver dat de club officieel 924 944 en 968 club heten

Tom
14/06/2008, 00:18
Lijkt me erg leuk, de vriendenkring komt over als een prettige groep mensen. Nou nog tijd om mee te doen aan een evenement.

groott
14/06/2008, 10:21
[offtopic] damn, die witte porsche bij de porscheclub.. die is lief :)

Heb jij het nou over mijn witte porsche.....

die is inderdaad lief.

mvgr Johan

q01z
14/06/2008, 11:45
ik doelde op dit lieve autootje;
http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/pc_holland/pc_main.nsf/web/C1256F9C005A354DC12570E0004B285C/$file/GT3%20RSR_Poster-839.jpg
:oops:

LWB
14/06/2008, 12:55
oooooh. die plat geslagen kever met franse lampen :mrgreen:

q01z
14/06/2008, 15:01
oooooh. die plat geslagen kever met franse lampen :mrgreen:

ja die :D

groott
14/06/2008, 18:54
die ziet er niet onaardig uit.
die van mij is terug en de lampjes doen het weer en ik heb hem even gewassen en die van mij....nou die ziet er niet onaardig uit... :-D :-D :-D :grin: :grin: ...ik kan weer rijden.....

mvgr Johan :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

automobilia
16/06/2008, 00:35
is er vanuit hier, van uit dit forum niet de mogelijkheid om een PORSCHE 924 club opterichten.
Met meetings, rond-ritten, toertochten, excursies, clubblad, technische dagen, voorraad magazijn (alleen voor leden) en nog veel meer. Dat Porsche zulke clubs erkent lijkt me heel onwaarschijnlijk.

Mijn ervaring met een autoclub is de W114/W115 club van mercedes-benz waar ik ook lid van ben, zat kort na de oprichten al in het bestuur van deze club. Ook werd er toen gepraat over erkenning door Mercedes-Benz AG Deutschland. Naar info te hebben ingewonnen op het internet en tiental brieven hebben geschreven naar duitsland kwam de conclusie dat hoe gek het ook klinkt de Mercedes van vandaag zich niet associeerd met klassiekers van toen! Ik moet wel zeggen dat ze de SL (toen en nu) van mercedes-benz dat heel anders zien. Ook werdt er in het beginne heel moeilijk gedaan over het gebruik van de "ster" op de website (copy-right) en moest er duidelijk vermeld worden dat "onze" club niets met Mercedes te doen had (kleine tekst onder de website)

Al zie ik wel heil :grin: in een zelfstandige voor Nederland een Porsche 924 club.

Misschien is die mogelijkheid er wel vanuit dit forum met inmiddels 117 leden. Al Kan men niet verwachten dat ze ook alle 117 gelijk lid worden. Er zijn Automobielen die een stuk exclusiever zijn dan ons zo geliefde 924, en daar zijn ook clubs van.

nogmaals ik zie wel een mogelijkheid in een Porsche 924 club


Bert

mijn andere club http://www.mercedesclub.nl" target="_blank

ReMo
16/06/2008, 10:50
die van mij is terug en de lampjes doen het weer

Wat was nu het probleem/oplossing Johan met de lampen?

Fijn dat hij nu in elk geval weer in orde is.

groott
16/06/2008, 11:15
die van mij is terug en de lampjes doen het weer

Wat was nu het probleem/oplossing Johan met de lampen?

Fijn dat hij nu in elk geval weer in orde is.

Ik heb laten weten dat ik een handboek had op CD en die even daar afgegeven. Hij heeft daarvan een deel van uitgeprint.(een pak papier van ruim 5 centimeter hoog).Toch makkelijk dat CDtje.Nog bedankt. :D
Hij is aan het puzzelen gegaan en kwam er toen achter dat er ergens in de kabelboom een sluiting moest zitten met de massa. Hij heeft alles opnieuw aangesloten met een nieuwe kabelboom en toen werkte het naar behoren.Behoorlijk wat uurtjes werk en een aardige rekening.
Ik heb weer licht :-D zoals het hoort en ik kan gelukkig weer rijden.

mvgr Johan

groott
16/06/2008, 11:36
Ik geloof dat het al aardig wat moeite kost om 10 wagens bij elkaar te krijgen.
Als er weer een meeting is...I am in...ik heb mijn wagen weer terug.
Nee; niet aan de andere kant van de wereld maar ergens in de buurt van utrecht.
Een beetje centraal in Holland.Het lijkt mij dat dat een beetje de bedoeling is van meerdere op dit forum...toch :?: :?: :?: ...dames en heren

mvgr Johan

Tom
16/06/2008, 12:16
Wat is precies het nut van een club? Wil men een clubblad hebben of een ALV? Met een frum kun je ook meetings organiseren (hopelijk ooit eens met meer dan acht auto's, zelfs!) en toerritten lukken ook nog wel.

Als we iets organiseren lijkt me een partnerschap met de vriendenkring niet onverstandig. Die hebben al wat leden en het lijkt me onzinnig om weer losse clubjes op te zetten die allemaal tijd en energie kosten...

M.B.H.
16/06/2008, 15:23
Wat is precies het nut van een club? Wil men een clubblad hebben of een ALV? Met een frum kun je ook meetings organiseren (hopelijk ooit eens met meer dan acht auto's, zelfs!) en toerritten lukken ook nog wel.

Als we iets organiseren lijkt me een partnerschap met de vriendenkring niet onverstandig. Die hebben al wat leden en het lijkt me onzinnig om weer losse clubjes op te zetten die allemaal tijd en energie kosten...


Hier sluit ik me bij aan Tom .
Van uit dit forum iets org. kan net zo goed en ik vind,
en versnippering niet iets wat je moet willen.
welligd dat iemand zich op werp om een forum blad uit te gaan werken,
maar een club blad vergd veel energie en kosten die weer ergens vandaan moeten komen
Club gelden ????? ik heb daar geen zin in M.

Tom
16/06/2008, 15:38
Het internet is je clubblad... veel te lezen en te kijken over de 924.

captainfrasca
16/06/2008, 22:27
Tja, ik heb er weleens over na zitten denken, marc ook dacht ik.

Er komt een hoop bij kijken en je moet Porsche geloof ik een Bom duiten betalen.

Momenteel heb ik er gewoon te weinig tijd voor om er energie in te steken, ik weet nog wel dat je een hoop voordelen eruit kan halen als club zijnde, korting en zo.

Tja, miscchien in de toekomst, maar ik geloof dat er op dit moment te weinig animo voor is onder de 924 rijders om een club te beginnen.

Een leuk begin is inderdaad de 924 vriendenkring, maar ja, er komt weinig response uit dat kamp, ik geloof in iedergeval dat er niemand van de vriendenkring hier actief is op Rene zelf na dan.

Als iemand zich geroepen voelt om info in te winnen bij Porsche graag, ik wil het ook wel doen, maar vanuit mijn zijde is er op dit moment weinig rede om er echt concreet iets mee te doen, misschien over een paar jaar.

Ik zal eens een poll op gooien, maar ik verwacht er weinig van.

q01z
16/06/2008, 22:38
euhm, ik zou niet bij Porsche gaan informeren, of iig niet met naam/toenaam.. aangezien ze er nogal op gehaait zijn om al het naamgebruik terug te dringen!

als je een club bent, moet je je verzekeren, je hebt een KvK nodig en dan krijg je dus inkomsten (om je uitgaven te kunnen betalen). Als je dus inkomsten hebt, dan ben je commercieel en wil Porsche geld zien, dat is meestal veel geld, dus wordt de contributie hoog en verlies je weer mensen..

nee het lijkt mij om meerdere redenen niet verstandig om een officiele club te worden..
eerst maar eens groeien en actiever worden...

captainfrasca
16/06/2008, 22:43
Ik denk dat je qua naam inderdaad wel gelijk hebt!

Maarre denk je niet dat Porsche al afweet van de site. Ik bedoel, ik verdien geen geld aan de url, het kost me eigenlijk alleen geld (geen probleem hoor, ik doe het met liefde)

q01z
16/06/2008, 22:48
porsche weet het ongetwijfeld al, dat is ook niet zo'n probleem..
maar ik denk dat we alle vormen van commerciele activiteiten zo lang mogelijk uit moeten stellen
en zoiezo niet via het forum, om het risico niet bij David te leggen

(ik heb de claims een keer van heel dichtbij meegemaakt met McLaren, een aangetekende officiele brief met daarop een claim van ik meen 1.5milj dollar voor het commercieel gebruiken van de naam op een website van hun advocaten maakt nogal indruk als je 16/17 bent...)

captainfrasca
16/06/2008, 22:51
Ik was ook niet van plan om er geld aan te verdienen, zodra de tijd rijp is zal ik eens bescheiden contact opnemen met de importeur..

Ik vraag me af en toe weleens af hoe Porsche tegenover mijn site en andere (zoals porscheforum.nl en 944forum.com) staat, het is in zekere zin natuurlijk ook een soort van reclame...

q01z
16/06/2008, 22:56
mjah, bedrijven zien dat nooit zo..
Bij Citroen is dat ook, ik zit natuurlijk in het bestuur bij de AXclub en heb dus ook contact met Citroen Nederland en Citroen Contact Nederland (contactorgaan voor clubs) en alle clubs ervaren dat dealers/citroenNederland eigenlijk alleen de nieuwe auto's belangrijk vinden en niet zo zeer terugkijken naar hun geschiedenis en de fans van het merk die het merk in stand houden omdat ze de oude auto's liefhebben, maar de nieuwe auto's ook rijden, die worden vaak vergeten :roll:

maar goed :) laten we de poll even afwachten!

Tom
17/06/2008, 00:41
Ik ben lid van een club, zelfs lange tijd lid van twee clubs geweest. Desondanks zie ik niet meteen de voordelen van een club boven een forum, als we willen doen wat we nu doen...

Je hebt ook meteen een bestuur nodig, statuten, een administratie. :?

Arjan en Inge
17/06/2008, 20:21
Een leuk begin is inderdaad de 924 vriendenkring, maar ja, er komt weinig response uit dat kamp, ik geloof in iedergeval dat er niemand van de vriendenkring hier actief is op Rene zelf na dan.

Op de site van de vriendenkring staat dat de kring is ontstaan door ex-clubleden van een vorige 924-944-968 club..........het was dus het einde.

Ik heb de vriendenkring ook aangeschreven voor porschemotion op 10 augustus, http://www.924vriendenkring.nl/index.php?id=111
René kon zelf niet die dag, we zullen zien of er nog andere aanmeldingen komen.



Ik zal eens een poll op gooien, maar ik verwacht er weinig van.

Succes, ben benieuwd. :?

automobilia
17/06/2008, 23:49
alle clubs ervaren dat dealers/citroenNederland eigenlijk alleen de nieuwe auto's belangrijk vinden en niet zo zeer terugkijken naar hun geschiedenis en de fans van het merk die het merk in stand houden omdat ze de oude auto's liefhebben, maar de nieuwe auto's ook rijden, die worden vaak vergeten :roll:



Kijk dat bedoel ik nou ook met " mijn " club van een paar posten terug! Mercedes-Benz zit echt niet op een paar honderd, misshien wel duizend liefhebbers van oude/klassieke automobielen te wachten. Al trekt Mercedes op dit moment wel een enkel voordeel uit dit soort lui. Vorig jaar werd een compleet verzorgde dag verzorgd bij de MB importeur Nederland voor een aantal waar onder ook "mijn" clubje. Compleet verzorgd met een goed stukje catering, muziek en een rondrit incl. aandenken van deze dag. Nou werd er ook gesugereerd dat niemand op een clubblad zat te wachten, dat klopt maar ik vind het wel lekkere lees-voer, zelfs schreef ik een vaste collum, Over een bepaald type Mercedes wat ik ooit ervaring mee gahad had. Ook bied een club vele voordelen op verzekeringen, onderdelen, pech hulp en noem maar op. Ook heeft onze club erkenning gekregen van de KNAC eigenlijks het hoogste op de automobiel fabriek na de hoogste erkenning voor een club. Ook stond onze club op oldtimerbeurzen namelijk in Rosmalen (automuseum), Zwollle (ijsselhallen), Utrecht (jaarbeurs), Eelde (flowerdome) en op Meddo (is openlucht oldtimerbeurs in Drenthe) Ook is een foto-reportage geweest in de autoweek "oude liefde roest niet" ondergetekende was daar ook bij. Dit even terzijde maar het is wel een gratis landelijke reclame!

Over een clubblad: Moet kunnen gefinanceerd worden uit advertentie gelden

Rondritten/toertochten: Kan iets extra's worden van contrubutie van de leden/donateurs

Ook uit clubgelden kan dit forum betaald en onderhouden worden. Verder heb je nodig zoals beschreven werd een inschrijving van de KVK

enkele bestuurleden, voorzitter, penningmeester, cordinator(s)

nogmaals ik denk dat een club speciaal voor de 924 geen overbodige luxe is eventueel met een samenwerking verband van de vriendenkring.



Bert

Tom
18/06/2008, 11:57
Clubblad financieren uit de advertentiegelden gaat niet lukken, en zeker niet in de begintijd. Ik ken de financiën van de Audiclub (550 leden) en daar lukt het nu nog steeds niet, ondanks dat we adverteerders weigeren om te voorkomen dat het clubblad vol advertenties staat. Als je genoeg voor de advertentie vraagt om kosten te dekken, wil niemand meer adverteren. Wat wel kan is wat q01z al een keer heeft gemaakt, een digitaal clubblad. Kost alleen tijd om te maken.

Vergis je niet in de tijd die nodig is om een club te besturen en reken je niet rijk aan bijvoorbeeld de leden van dit forum. Veel ervan hebben zich geregistreerd om hun auto te verkopen of om rond te kijken en zullen hoogstwaarschijnlijk geen lid worden van de club. Als ik het realistisch inschat, wordt het een clubje met 40-50 leden (en wil je naast de vriendenkring nóg een club starten?).

Ik denk dat het gebrek aan belangstelling voor huidige pogingen tot vereniging een goede leidraad moet zijn.

jimfrey944
18/06/2008, 17:25
Tja,



Een leuk begin is inderdaad de 924 vriendenkring, maar ja, er komt weinig response uit dat kamp, ik geloof in iedergeval dat er niemand van de vriendenkring hier actief is op Rene zelf na dan.



ik ben ook hier gekomen via de 924 vriendenkring en ik ben nog steeds actief (ik zal het er bij zetten in mijn handtekening)
het is zo dat het een 924 944 en 968 club was de 924 was iets minder vertegenwoordigd dus zijn er ook niet te veel mensen die hier komen
op het 944 forum heb je meer kans er zijn nou eenmaal minder 924's
een club dag bestond vaak uit 20 tot 30 wagens de club had zo'n 50 active leden hoeveelheid leden weet ik niet meer presies maar het clubblad had een oplagen van 500
het boek werk waar aan de club moest voldoen om erkent te worden is in een avond niet te lezen zo dik
de vrienden kring is best levendig dat zal je wel merken als je er een keer heen gaat
10 tot 20 auto's zijn er zeker gekoppeld aan de de 8 tot 10 die hier actief meatings bezoekken zijn dat er weer net zo veel als vroeger bij de club
er zijn dit jaar nog mogelijkheden genoeg om eens langs te komen op een meating
ook gaan we dit jaar met een auto of 18 een weekendje naar duitsland
erg gezellig
een club hoeft voor mij ook niet meer zoo
het geeft veel werk en verplichtingen (de leden zijn klant!!!!)
en wat levert het meer op ???????

ik heb voor de gene die een club willen starten nog wel een nieuwe huisteil liggen die was oorspronkelijk ontworpen voor de
924 944 968 club nederland maar die heeft het nooit gebruikt (zal het eens opzoeken)

Tom
18/06/2008, 18:13
Met twee grafici onder de forumleden zal de huisstijl niet echt het probleem worden vermoed ik... :grin:

jimfrey944
18/06/2008, 18:17
het belangrijkste :wink: heb ik alvast gevonden de rest staat ergens op cd ???
zoekken !!!!!
let op!! als je dit ergens gebruikt ben je wel het beertje bij porsche namelijk een beschermt logo

captainfrasca
18/06/2008, 19:31
Misschien maar eens beginnen met een digitaal forumblad over de meetings en eventueel leuke weetjes en verhaaltjes of zo.....

q01z
18/06/2008, 19:53
Misschien maar eens beginnen met een digitaal forumblad over de meetings en eventueel leuke weetjes en verhaaltjes of zo.....

ik zet het graag in elkaar (zoals de vorige)
maar dan moet ik wel input hebben :)
vorige keer heb ik natuurlijk mijn eigen auto als main onderwerp gebruikt.. wellicht dat er iemand anders zin heeft om een stuk over zijn/haar auto te schrijven en zijn gevoel bij 924's met wat foto's.. dan wil ik er wel een geheel van maken!
Photoshoot doen met de betreffende auto wil ik ook wel hoor :D vind ik wel gaaf om te doen..

captainfrasca
18/06/2008, 20:14
Misschien een soort van: ik geef de pen door aan..............

automobilia
18/06/2008, 22:36
Misschien maar eens beginnen met een digitaal forumblad over de meetings en eventueel leuke weetjes en verhaaltjes of zo.....

ik zet het graag in elkaar (zoals de vorige)
maar dan moet ik wel input hebben :)
vorige keer heb ik natuurlijk mijn eigen auto als main onderwerp gebruikt.. wellicht dat er iemand anders zin heeft om een stuk over zijn/haar auto te schrijven en zijn gevoel bij 924's met wat foto's.. dan wil ik er wel een geheel van maken!
Photoshoot doen met de betreffende auto wil ik ook wel hoor :D vind ik wel gaaf om te doen..

als ik door mijn auto dokumentatie ga snuffelen kom ik een eind voor 3 week geleden nog een introductie folder gekocht. Kan mij herineren dat ik ook nog een autokampioen heb lichen van 1986 met een "duur" test van een Porshe 924 S.

btw heeft de 944 wel een eigen club?


Bert

captainfrasca
18/06/2008, 22:47
Nee de 944 heeft ook geen eigen club, maar veel 944 rijders zitten bij porschefans drechtsteden.

FROST
01/10/2008, 11:16
Kunnen de verschillende Porsche dealers/specialisten in nederland niet helpen/doneren/adverteren in een clubblad?? Meer adverteren = meer klanten :)