PDA

Bekijk Volledige Versie : Kloink kloink de kloink



captainfrasca
12/06/2008, 22:31
Mijne heren en enkele dames.....


Ik heb sinds maandag 2 koni rood achter onder mijn Porka gemonteerd, ze zijn echt geweldig en zo.....

Maarrrrrrrrr...........

Sinds vanmorgen lijkt de koni rechts te klapperen over hobbels en bobbels.....
Zojuist maar even de wegenwacht gebeld (ik heb even geen gereedschap bij de hand) en heb verteld dat waarschijnlijk mijn schokbreker niet vast genoeg zou zitten...

De beste man heeft er naar gekeken en heeft gevoeld, maar zegt niets te kunnen ontdekken.
Na het extra aantrekken van de moeren en bouten blijft het geluid gelijk, zodra ik aan de wielkast trok...
Wat de man opviel is dat zodra we weer aan de wielkast trokken dat het wiel kleine sprongetjes maakt (lijkt mij redelijk normaal tot op een zekere hoogte) dus hij dacht aan lager speling.

Auto op gekrikt en wat bleek er zat een kleine speling op het rechter achterwiel. De beste man dacht dat daar de oplossing voor het probleem lag...

Nu ben ik eigenlijk van mening dat de wegenwachter er naast zit. De speling is zo minimaal dat dat geluid gewoon niet mogelijk is in mijn optiek....
In de draagarm zit geen speling.

Daar het koni rood verstelbaar is, rijst bij mij de vraag of deze misschien te strak staat afgesteld, waardoor deze dus kan gaan klapperen....

Wie o wie heeft voor mij het antwoord voordat ik morgenochtend mijn reis richting Duitsland vertrek......

q01z
12/06/2008, 22:48
david, zet anders voor het weekend je gewone dempers er weer onder..

je kan de koni's verstellen door ze helemaal in te drukken en dan te draaien (en dan weer uit te trekken om te monteren uiteraard..)

zit er geen speling qua bout in gat? dat de bouten kleiner zijn als de gaten?

captainfrasca
12/06/2008, 22:54
De oude heb ik weg gemieterd....

Hmm, misschien heb je gelijk, persoonlijk denk ik dat ik veilig 2x 300 km ermee moet kunnen rijden...

Tom
13/06/2008, 08:51
Zijn het verlagingsdempers, waardoor ze uitgetrokken zijn door de standaardveren?

q01z
13/06/2008, 09:01
Zijn het verlagingsdempers, waardoor ze uitgetrokken zijn door de standaardveren?

jij vermoed dat de demper 'out of reach' is?

M.B.H.
13/06/2008, 16:40
Zijn het verlagingsdempers, waardoor ze uitgetrokken zijn door de standaardveren?

jij vermoed dat de demper 'out of reach' is?


even met twee mensen achterin gaan rijden dan weet je meer M.

924turbo2
13/06/2008, 18:19
Verlagingsdempers bestaan niet :grin:

Hoe heb je het verschil in diameter van het boutgat opgelost ? Ik neem aan dat je hier wel een busje voor hebt gemaakt om het verschil van m14 naar m12 op te lossen ?

q01z
13/06/2008, 19:12
Verlagingsdempers bestaan niet :grin:

Hoe heb je het verschil in diameter van het boutgat opgelost ? Ik neem aan dat je hier wel een busje voor hebt gemaakt om het verschil van m14 naar m12 op te lossen ?


ze zitten nu onder een standaard 924.. omdat ik geen zin had om dat boutgat op te lossen ;)

Meneer aard
13/06/2008, 20:52
Lijkt me een beetje het lager verhaal, gaat dus mee in het verhaal van de wegenwacht..

Gewoon even de kroonmoer opnieuw aantrekken. Ik heb recentelijk ook mijn achterschokdempers vervangen, totaal geen problemen ondervinden (en jah zijn ook in hardheid instelbaar).