PDA

Bekijk Volledige Versie : Bezine Prijzen Wat te doen



M.B.H.
16/06/2008, 14:31
Is dit iets voor ons om te Steunen zo ja succes M.
http://www.gereedschap-net.nl/porsche/Benzineprijs" target="_blank

Tom
16/06/2008, 15:34
Leuk idee, maar weet je wie in Europoort alle andere oliemaatschappijen bevoorraadt? Precies: Shell. De andere maatschappijen voegen alleen hun additieven toe en zetten hun naam op de pomp.

Volgend idee.
De échte afzetterij komt overigens van de accijns die we betalen.

M.B.H.
16/06/2008, 15:47
Leuk idee, maar weet je wie in Europoort alle andere oliemaatschappijen bevoorraadt? Precies: Shell. De andere maatschappijen voegen alleen hun additieven toe en zetten hun naam op de pomp.

Volgend idee.
De échte afzetterij komt overigens van de accijns die we betalen.

Wat die accijns aangaat heb je gelijk
Maar de pomp houder komen dan vast wel in beweging M.

Tom
16/06/2008, 16:03
Die geef ik ook geen kans. We rijden juist zo makkelijk met zijn allen het begrotingstekort dicht, dat gaan ze niet opgeven in Den Haag.

ReMo
16/06/2008, 16:24
Een kleine 70 cent kost de brandstof. Hoewel o.a. Shell enorme winsten maakt zou ik dat bedrag graag betalen.
Alles wat je meer betaalt aan de pomp is belasting. Ergste is dat over de belasting uiteindelijk de BTW berkend wordt. Belasting over belasting iets waar onze overheid een expert in is.
We kunnen beter de de overheid/belastingdienst aanpakken. Als we nu eens massaal bezwaar aantekenen tegen alle belasting aanslagen incl. wegen belasting dan bereiken we als protest veel meer denk ik.

groott
16/06/2008, 16:43
Een kleine 70 cent kost de brandstof. Hoewel o.a. Shell enorme winsten maakt zou ik dat bedrag graag betalen.
Alles wat je meer betaalt aan de pomp is belasting. Ergste is dat over de belasting uiteindelijk de BTW berkend wordt. Belasting over belasting iets waar onze overheid een expert in is.
We kunnen beter de de overheid/belastingdienst aanpakken. Als we nu eens massaal bezwaar aantekenen tegen alle belasting aanslagen incl. wegen belasting dan bereiken we als protest veel meer denk ik.


Ik denk als we allemaal zouden emigreren dat dat eerder effect heeft protesteren.

Tom
16/06/2008, 16:44
De grap is dat we het dan misschien niet over de benzine gaan betalen, maar over het salaris. Dat geld is gewoon nodig.

Ik ben ervan overtuigd dat we hier niet onderuit kunnen komen, autorijden wordt alleen maar duurder. En straks mogen we als oldtimerrijders ook kilometerheffing betalen om in de file te staan.

Emigreren? Naar Venezuela bijvoorbeeld, daar kost een liter benzine een paar centen. Resultaat: het hele bevolkte deel van het land staat in een permanente file...

Ik-rij-belastingvrij
19/06/2008, 13:11
De grap is dat we het dan misschien niet over de benzine gaan betalen, maar over het salaris. Dat geld is gewoon nodig.


Met het rode ben ik het niet eens!

Nederland geeft gewoon veel te veel geld uit aan waardeloze dingen!

Nederland betaald bijvoorbeeld veruit het meeste aan heel het ´´Europa gebeuren´´, en dat terwijl we zowat het kleinste land zijn :shock:

Ook gaat er veel te veel geld naar bijvoorbeeld uitkeringen waar mensen geen recht op hebben.
En dan hebben we het nog niet gehad over de salarisen van de ministers, de oprotpremie´s enz enz.

Als de Nederlandse overheid echt aan het volk en aan Nederland zou denken, en als alles fatsoenlijk geregeld was, dan koste de benzine nu 89 eurocent en betaalde je maar 10% belasting over je inkomen :wink:

Tom
19/06/2008, 14:22
De salarissen van ministers zijn een fractie van wat ze in het bedrijfsleven op een dergelijke positie kunnen verdienen, dus da's geen argument. Bijdrage aan de EU mag inderdaad wel wat omlaag. Uitkeringen, oprotpremies: tja, beetje zwartwitte kijk op de zaken. Als je alles negatief bekijkt, komt dat inderdaad naar boven.

Maar wie er dan ook in Den Haag in het torentje zit, we ontkomen er niet aan dat brandstof duurder zal worden. Dat wordt niet opgelost door wat 'oprotpremies' af te schaffen. Misschien moeten we eens af van de indoctrinatie door de milieubeweging, die de auto als bron van alle kwaad neerzet...

Ik-rij-belastingvrij
19/06/2008, 19:31
Zo heeft iedereen z'n eigen mening (maar goed ook).
Voor wat ministers moeten doen vindt ik dat ze veel te veel krijgen.

Maargoed, met onderstaande ben ik het zeker eens, het probleem is dat niemand dat wil zien, daar levert het veel te veel voor op :roll:


. Misschien moeten we eens af van de indoctrinatie door de milieubeweging, die de auto als bron van alle kwaad neerzet...

M.B.H.
16/06/2009, 22:54
deze kan wel op slot :!: :!: