PDA

Bekijk Volledige Versie : wie kan mij advies geven inzake aandrijflijn Amerikaanse 1987 924s automatic



Porsche 924S
27/01/2011, 15:22
Ik ben net nieuw op jullie forum en mijn vraag is de volgende:
Ik heb zo goed als geen ervaring met sleutelen en sleutelen is bij mij dan ook absoluut geen doel maar meer noodzakelijk kwaad.
Maar..., ik kan een Amerikaanse 1987 924s automaat van iemand kopen die al stil staat sinds 2002 omdat hij een probleem heeft met de aandrijflijn. De rubber "damperplate"
(94411606502) is aan vervanging toe. Zou je zeggen: ok even oude damperplaat eruit en nieuwe erin en rijden! Inderdaad zo eenvoudig is het, echter die plaat kost bij Alpo in Haarlem € 1.222,-... en die plaat springt er ook niet vanzelf in...dus daar komen dan ook nog eens reperatiekosten bij (uurloon) :frown: Nu vroeg ik mij af of die platen niet gewoon elders te krijgen zijn voor een veel vriendelijkere prijs, want als ik die plaat bij Alpo moet kopen is die Porsche 924s eigenlijk al zo goed als total loss! terwijl het dus alleen maar om die Damperplate gaat!

kan iemand hier iets zinnigs over zeggen..?

924turbo2
27/01/2011, 15:45
Alleen gebruikt is hij goedkoper te krijgen. Plaat wordt niet in replica gemaakt.

Ik heb enige tijd een 924 S automaat gesloopt, hier kwam een goede plaat uit. Maanden op markplaats gehad maar 0 reacties, dus uiteindelijk is deze in de vuilnisbak beland :frown:

Maargoed, wie wil er nou een 924 automaat ??? Totaal verouderde automaat, met maar 3 versnellingen !! Rijdt echt voor geen meter.

Zou je niet doorzoeken naar een handbak en dan eentje van 86 (wegenbelastingvrij).

Cor 944
27/01/2011, 15:54
tja ,die plaat kost nou eenmaal flink geld.
verder is het een onderdeel voor een automaat,en die zal je niet snel ergens anders 2e hands vinden ,denk ik,
ook omdat er niet zoveel automaatjes rond rijden.

maar bij alpo is altijd wel wat korting te krijgen,moet je wel om vragen.
verder is het ,als je de beschikking hebt over een brug en ervaring,
zeker een volle werkdag werk.
als je het op de grond moet doen ,ben je wel 2 dagen bezig.
als je geen ervaring hebt,zou ik er als ik jou was niet aan beginnen,
en het laten doen,door iemand die er wel ervaring mee heeft.
er moet namelijk heel wat verwijderd worden ,voordat je bij die dempingsplaat bent.

dus denk daaraan ,voordat je die 924S automaat aanschaft.

---------- Post added at 16:54 ---------- Previous post was at 16:51 ----------


Maargoed, wie wil er nou een 924 automaat ??? Totaal verouderde automaat, met maar 3 versnellingen !! Rijdt echt voor geen meter.



nou die automaten bakken zijn goed en bullitproof.
en rijdt voor geen meter???
ik heb er zelf ook 1,maar die rijdt echt geweldig goed.

Porsche 924S
27/01/2011, 23:43
Ok, op zoek dus naar een 2e hands damperplate. wel jammer dat 924turbo2 er net 1 heeft weggegooid... daar had ik je echt een leuke vergoeding voor kunnen geven...maarja, is niet anders.
mocht er zich toch nog een liefhebber tussen ons bevinden die nog zo'n plaat heeft liggen of binnenkort zijn 924s of 944 automaat gaat slopen...dan hou ik mij aanbevolen. Tsja en wat betreft dat sleutelen: Ik denk dat het het beste is dat ik dat ga uitbesteden. Aan een vriend of wellicht dat 1 van jullie daar handig in is en mij daar (tegen vergoeding uiteraard!) mee zou willen helpen?

Cor 944
28/01/2011, 00:37
dan zou ik ,als ik jou was eerst op zoek gaan naar die dempingsplaat.
en nog niet de auto aanschaffen.

en als blijkt dat je hem niet kan vinden ,naar een andere porsche op zoek gaan.