PDA

Bekijk Volledige Versie : 944 motor in een 924



tyler durden
26/10/2007, 19:31
eeey gasten jullie weten nog weleens wat he.... nou ik heb n vraagje ... hoe zit het met het overbouwen van een 2.5l 944 blok in een 924 is dat een beetje mogenlijk en zo ja hoe en wat zijn de eventulele aanpassingen die ik dara voor moet doen .. als jullie me kunnen helpen met n antwoord
op die vraag zou ik dat zeer op prijs stellen,,,,, alvast thnx....tyler

captainfrasca
27/10/2007, 17:46
Ja dat past wel, maar waarom al die moeite en kosten als je voor waarschijnlijk hetzelfde geld een 924S of een 944 kan kopen....

tyler durden
27/10/2007, 18:55
nou..moeite is het niet echt als t in een x past allemaal....en de kosten van zon blok vallen ook wel mee....dus waarom zou ik mn mooi opbouwde auto daarvoor inruilen:P

captainfrasca
27/10/2007, 19:13
of het allemaal in één keer past (je zal wel het één en andere moeten aanpassen) durf ik je niet te zeggen, je hebt zowiezo een andere versnellingsbak nodig, wellicht andere remmen...

hammer_rites
28/10/2007, 16:13
Ga kijken op 924board, daar staan meer tips. Je gaat in elk geval een probleem krijgen met het cross-member en motormounts. als ik het me goed kan herinneren.

Als je zo'n swap zou doen, dan zou ik ook meteen gaan voor een >300pk 944 turbo motor, kan je nog wat mensen op het verkeerde been zetten.

Anders heb je een suf in elkaar geknutseld mormel, dat ook nog eens door iedereen voorbij gereden wordt. Zoals mijn project.

tyler durden
28/10/2007, 16:59
thnx.. ik zal het een checken..en als t wat word..laat ik het horen:D

Tom
28/10/2007, 23:23
Wel eerst remmen en onderstel aanpassen, dan pas de motor... het idee van een 944 turbo met trommels achter lijkt me angstaanjagend.

FROST
29/10/2007, 16:05
HUH??? :shock: Is dat mogelijk, een blok van een 944 in een 924 zetten??? Ik meende eens te hebben gelezen dat de auto dan bijna compleet oncontroleerbaar werd door de PK verhouding met het chasis wat er niet naar is gebouwd. Motor van een 924S was dan weer wél mogelijk......dan zit je kwa PK's nog aardig in de buurt van de 944.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. :roll:

Meneer aard
29/10/2007, 17:48
Heeft totaal geen zin.

-de electronica
-uitlaat is tottaal anders
-cardan as is 25 mm ipv 20 mm
-idem dito voor de versnellingsbak

Niet aanbeginnen..koop gewoon een 944 dan of een 24S.

tyler durden
30/10/2007, 17:01
ow... ik zie al dat dat idd veel meer werk is dan dat ik leuk vind...:( jammer

924tuning
14/03/2008, 11:37
Goeiemorgen iedereen,

ik heb een porsche 924 uit 1979. nou wordt het blok dat erin zit (2.0 L, 4 cil) een beetje oud en slechter te worden. nou hoorde ik dat je er wel aardig wat verschillende blokken in kan monteren. nou wil ik gelijk wat meer vermogen erin hebben als alles door gaat. welk blok wordt hier nou het meest voor gebruikt? of raden jullie het bij voorbaat al af om hieraan te beginnen zoals ik eerder gelezen heb?

fijne dag verder

gr. RB

LWB
14/03/2008, 12:10
kan niet je sleutelkunsten beoordelen maar alles wat je er in wilt stoppen zal er niet zo in passen.

5-cilinder audi motor heeft ook nogal wat aanpassingen nodig.

Misschien de korste klap is een uitgeleefde turbo op de kop tikken met goede techniek....mits goede techniek is het verschil van ongeveer 55pk goed te merken.

Bedenk wel: volledige techniek dus motor/elektriek/koppeling hydraulisch/transaxle/versn bak enz enz.....

Tom
14/03/2008, 13:47
En het onderstel, met vijfgaats naven en schijfremmen rondom.

924tuning
14/03/2008, 18:11
ok bedankt voor de info in ieder geval. maar in zoveel gedoe heb ik niet echt tijd zeg maar. zou wel een leuk onderneming zijn ooit! dan leer je de auto echt kennen natuurlijk.

groet

Rowan
31/08/2012, 10:33
Nu zit ik met hetzelfde probleem. Mijn motor van mijn 924 is kapot gelopen. Liep altijd al wel slecht maar nu zit er zoveel olie bij de bougies dat ik eigenlijk gewoon de motor wil wisselen. Nu leek het mij een leuke uitdaging om er een diesel in te gaan bouwen. na wat research schijnt de 5 cylinder audi diesel blok erin te passen. De bolt mounts ervan zijn iig hetzelfde. Zijn dus nog wel wat aanpassingen voor nodig.
Nu zat ik te denken dat het misschien ook wel leuk is om er een 944 motor in te zetten.
Of ik kan natuurlijk voor de makkelijkste optie gaan en de goedkoopste.. en dat is om er gewoon weer een 924 motor in te plaatsen.
Nu wou ik vragen of jullie nog ideeën en tips hadden voor een swap, zonder alles te hoeven aanpassen. ik begrijp dat er altijd wat aangepast moet worden en dat het nooit plug and play is. Ben benieuwd naar jullie meningen.
is er misschien ook een bedrijf die de 924 blokken reviseert? en wat de kosten daarvan zijn?
Zoals ik al aangeef zijn er een hoop opties en lijkt me een porsche 924 met een diesel erin toch wel gaaf.
Heb in het verleden al wat motorswaps gedaan, zoals een 6 cylinder in mn Toyota, met andere bak en motorsteunen. Als je leuke ideeën of suggesties hebt, laat maar horen!

Groeten, Rowan

jimfrey944
31/08/2012, 11:46
Een 924 moet je gewoon orgineel laten

Voor een 944 blok moetje ook een 944 slopen om. Ales om te bouwen
Dan kan je beter een 924S kopen
En als je dat leuk vind kan je daar makkelijker een 3 liter blok in zetten
Maar dat is allemaal erg duur i.v.m dure onderdelen

M.B.H.
31/08/2012, 14:35
ik heb hier nog wel een 924 S koets staan met Kenteken als je er belang bij hebt geef maar een PM
ook heb ik hier nog wel gewone 924 blokken liggen.

Rowan
04/09/2012, 17:27
Dus ik kan dan het beste er gewoon een normale motor in plaatsen?

Dan heb ik de Porsche iig weer rijdend!

M.B.H wat moet zon motor kosten?

Hoeveel heeft deze gedraaid en is deze in goede staat?

Groeten, Rowan

M.B.H.
04/09/2012, 23:56
Hoe wil je het blok hebben ....??????
Draaiend gedeelte ...met kop....met ontsteking......met inlaatspruitstuk en gasklep.....met startmoter .....dynamo .........met uitlaatspruitstuk........met motersteun.....
Zo kan ik even doorgaan.
En hoeveel km dat kan ik niet zeggen
En in goede staat bedoel je net gereviceerd
Anders kan ik het niet met zekerheid zeggen !!!!!!

Rowan
05/09/2012, 11:38
Zou hem graag met alles erop en eraan willen hebben. Dan kan ik hem zo overhangen in de 924.
Dus ook met motorsteunen, dynamo, enz..
Heb je gereviseerde blokken liggen? Zo ja wat moet een gereviseerd blok kosten?
In goede staat bedoel ik mee dat ie draait en dat wanneer ik hem erin hang ik er mee kan rijden! Niet dat ie hapert, inhoud, enz.
Groeten, Rowan

M.B.H.
05/09/2012, 23:13
Ik zou er een kunnen reviceren
Maar wat heb je over voor dat wat je beschrijft,want dan praat je niet over een paar 100 euro maar eerder paar duizend.
Je vraag nog al wat dan moet je ook een kompleet kjetronnik brandstof systeem hebben .
En helemaal afgesteld en ingeregeld , om een blok met brandstof systeem ontsteking enz. Goed in te regelen ben je zo uren mee bezig .
Geef maar een pm