PDA

Bekijk Volledige Versie : Oliedrukmetertje



Martijn
19/06/2008, 00:13
Mijn oliedrukmeter slaat altijd vol uit, zelfs als het contact is afgezet blijft de meter vol op 10 bar staan enkele seconden.

Andere sensor geprobeerd maar had eigenlijk wel kunnen weten dat het natuurlijk de meter is.

Heeft iemand er nog eentje liggen voor me? zou lief zijn :) want ik wil liever zeker weten dat ik adequate oliedruk heb als ik mijn versgereviseerde blokje ga starten.

M.B.H.
19/06/2008, 08:39
Mijn oliedrukmeter slaat altijd vol uit, zelfs als het contact is afgezet blijft de meter vol op 10 bar staan enkele seconden.

Andere sensor geprobeerd maar had eigenlijk wel kunnen weten dat het natuurlijk de meter is.

Heeft iemand er nog eentje liggen voor me? zou lief zijn :) want ik wil liever zeker weten dat ik adequate oliedruk heb als ik mijn versgereviseerde blokje ga starten.

die heb ik wel liggen Martijn
Martin.

klash016
14/11/2009, 20:04
Vraag : ik heb hetzelfde probleem, maar lag het probleem inderdaad in de meter of ergens in de bedrading ?
Mijn oliedrukmeter gaat meteen naar max als het contact wordt aangezet, maar ik heb het gevoel dat het in de bedrading zit.

Ron

jessy1984
14/11/2009, 21:21
meestal bij dit problem ligt het niet aan de meter ook niet aan de sensor maar wel aan de bedrading of een massa probleem kijk dit eerst goed na of als de draden op de sensor verwisseld zijn heb je hetzelfde probleem
als je het vontact afzet blijft iss dan ok de meter even hangen omdat die te ver uitslaat even tikken op de meter en hij komt terug.

kijk vooral eerst goed de bedrading achter de metertjes na
ook de brede stekker die er achter zit maak de contactjes schoon en duw ze wat samen zodat die goed contact heeft

het kan het metertje zijn maar meestal is dit door de bedrading heb ik bij verschillende 924's al meegemaakt

wat je ook kan doen om je meter goed te laten aanduiden is vanaf de sensor een draad te trekken rechtstreeks tot op het metertje
regelmatig is er wat weerstand tussen de sensor en het metertje wat maakt dat de meter iets minder aanduid kan je soms je oliedruk met een halve bar verhogen :)