PDA

Bekijk Volledige Versie : Oliedruk



ReMo
19/06/2008, 19:58
Motorisch eigenlijk geen problemen. Motor verbruikt geen water, lekt geen olie en verbruikt ook haast geen olie. Ik heb op 3.000 kilometer nog geen halve liter bijgevuld.

Lette eigenlijk nooit op de oliedruk meter. Maar nu zag ik dat hij stationair rond de 2 aangeeft. Als ik dan gas geef loopt hij op tot 6, ook tijdens het rijden.

Nu weet ik niet of de meter betrouwbaar is maar zijn er nog andere dingen waaraan je kunt merken of de druk te hoog is?

Mocht de druk te hoog zijn, wat zijn dan de meest voor de hand ligende oorzaken?

M.B.H.
19/06/2008, 20:12
Motorisch eigenlijk geen problemen. Motor verbruikt geen water, lekt geen olie en verbruikt ook haast geen olie. Ik heb op 3.000 kilometer nog geen halve liter bijgevuld.

Lette eigenlijk nooit op de oliedruk meter. Maar nu zag ik dat hij stationair rond de 2 aangeeft. Als ik dan gas geef loopt hij op tot 6, ook tijdens het rijden.

Nu weet ik niet of de meter betrouwbaar is maar zijn er nog andere dingen waaraan je kunt merken of de druk te hoog is?

Mocht de druk te hoog zijn, wat zijn dan de meest voor de hand ligende oorzaken?

Karter ontluchting maar dit is met een koude moter 2- 6 Bar Normaal warme moter 2-4 bar
M.

q01z
19/06/2008, 21:05
mmm dat probleem ken ik idd..
bij mij geeft de oliedrukmeter ook altijd +-5bar aan rijdend.. en 2a3 stationair..

Tom
19/06/2008, 21:21
Die meters zijn geen wonders van precisie, eigenlijk is alleen het klokje in een 924 te vertrouwen. :) Als je bedrading goed is en je massapunten zijn schoon, dan kloppen je meters beter.

Ik heb laatst mijn console gewisseld en door de metertjes los te halen en weer vast te zetten zijn ze nauwkeuriger gaan werken. Mijn oliedrukmeter stond altijd op maximaal, nu heb ik weer wat meer realistische waarden.

Sjaak
19/06/2008, 22:29
Ik heb de laatste tijd dat in bochten het rode lampje op het midden console samen met het olie lampje aangaan. Als ik de bocht uit kom gaan ze weer uit... Volgens mij zit er olie genoeg op. Iemand suggesties?

Tom
19/06/2008, 23:03
Het rode lampje op de middenconsole is toch voor remdruk?

Sjaak
19/06/2008, 23:18
Klopt. die ging ook aan toen mijn hoofd rem cylinder kapot was. Maar volgens mij is het een waarschuwings licht wat bij meerdere dingen aangaat. (oliedruk, remdruk, handrem,..)

ReMo
20/06/2008, 07:05
Bedankt voor de reacties weer. Dan laat ik het maar zo. Alshij verders alles doet zoals het hoort ...
Misschien dat ik in de toekomst eens even de bedrading na loop.

q01z
20/06/2008, 08:08
Bedankt voor de reacties weer. Dan laat ik het maar zo. Alshij verders alles doet zoals het hoort ...
Misschien dat ik in de toekomst eens even de bedrading na loop.

ik zou toch even controleren hoor.. wellicht ergens een lek of drukverlies in je remsysteem.. dat is niet handig ;)
het kan natuurlijk ook dat je handremschakelaar blijft hangen, simpel te testen, snok het stekkertje los en kijk of het lampje uitgaat :D (zit onder de handrem een kleine drukschakelaar)

ReMo
20/06/2008, 08:30
ik zou toch even controleren hoor.. wellicht ergens een lek of drukverlies in je remsysteem.. dat is niet handig
het kan natuurlijk ook dat je handremschakelaar blijft hangen, simpel te testen, snok het stekkertje los en kijk of het lampje uitgaat (zit onder de handrem een kleine drukschakelaar)


Dat is bij Sjaak, daar blijft het lampje branden. Bij mij geeft alleen de oliedrukmeter te hoge waarden aan.
Ik me energie even lekker in wat optische zaken steken, daar beleef ik om een of andere reden toch altijd meer plezier aan :grin:

Tom
20/06/2008, 08:48
Handrem werkt niet op het lampje in de middenconsole, dus ik zou dit toch even goed controleren...

q01z
20/06/2008, 19:06
Handrem werkt niet op het lampje in de middenconsole, dus ik zou dit toch even goed controleren...

hhmmm bij mijn S gaat wel het lampje branden op commando vd handrem!
maar wellicht is dat alleen bij de S?

Sjaak
20/06/2008, 19:08
Ik heb laatst een owners manual gekocht zal het nog eens opzoeken.