PDA

Bekijk Volledige Versie : Achterklep



ReMo
20/06/2008, 07:17
Mijn achterklep schiet aan een kant steeds los. Dus ik moet hem afstellen. Betekend dit dat hij nu te strak staat ofjuist niet.

Tevens wil ik het raamrubber vervangen, weet iemand hier nog een voordelig adresje voor?

Tom
20/06/2008, 08:52
Raamrubber = rubber rond opening achterklep? Als origineel Porsche-deel (= één geheel) kost het iets van 60 euro.

Als je slot losschiet staat-ie meestal te strak, als-ie te los staat krijg je een rammelende klep die wel in het slot zit. Ik heb de mijne ook weer wat losser moeten zetten, lijkt wel met de temperatuur te maken te hebben.

ReMo
20/06/2008, 09:03
Ik denk dat ik dan eerst het rubber moet gaan vervangen. Kan me voorstellen dat deze in nieuwstaat wat meer tegendruk geeft.

Tom
20/06/2008, 10:11
Klopt, mijn slotpinnen moesten ook totaal anders afgesteld worden toen er een nieuw rubber tussen zat.

gerben1986
20/06/2008, 21:32
Klopt, mijn slotpinnen moesten ook totaal anders afgesteld worden toen er een nieuw rubber tussen zat.
Dat jullie de slotpinnen nog kunnen afstellen valt mij niets tegen.
Die van mij waren compleet doorgeroest, m.b.v. een flex, lasapparaat, draadeind en wat moertjes hebben we vergelijkbare slotpinnen kunnen maken.
Maar inderdaad, als hij losschiet staat hij waarschijnlijk te strakt, en als je een nieuw rubber hebt zal hij dus nog strakker staan, dus nog eerder losschieten lijkt mij.

q01z
20/06/2008, 21:40
gerben, nieuwe pinnen kosten euhmm ik geloof 8,- bij de dealer!
heb ze tijdje terug ook besteld..

gerben1986
20/06/2008, 22:21
gerben, nieuwe pinnen kosten euhmm ik geloof 8,- bij de dealer!
heb ze tijdje terug ook besteld..
Ja, en die zitten in een blokje, dat blokje zit met schroeven/bouten in het raamframe.
En die constructie is ook niet al te fris meer, dus eigenlijk wilde ik mijn gereedschap/achterraam daar niet aan wagen.

Maar er staat me ook iets bij dat er verschillende types bevestigingen zijn, misschien maakt dat verschil?

Tom
20/06/2008, 22:42
Die bevestigingsblokjes kun je ook vervangen. Kosten alleen 30 euro per stuk. :shock:

Bij mij was de boel dus ook niet meer los te krijgen, nieuwe pinnen en nieuwe bevestigingsdingen erop.