PDA

Bekijk Volledige Versie : Inhouden en uitvallen wanneer motor op temperatuur komt



Auke924
25/06/2008, 21:37
Hallo,

De 924 is bijna apk klaar. Echter tijdens onze laatste proefritten begint de motor te haperen wanneer hij op temperatuur komt. Als je de gas dan in blijft drukken looptie helemaal terug in toeren en slaat vervolgens af. Na een kwartiertje afkoelen loopt hij weer perfect maar na 5 km als hij weer wat op temperatuur komt begint hij direct weer te stotteren. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

De ontsteking staat nog niet perfect afgesteld maar het scheeld niet veel, zou het hier aan kunnen liggen? Het lijkt ons dat de motor zodra hij warm is en je gas geeft niet genoeg benzine krijgt en daardoor afslaat.

Wie o Wie?

Alvast bedankt!

M.B.H.
25/06/2008, 22:53
Hallo,

De 924 is bijna apk klaar. Echter tijdens onze laatste proefritten begint de motor te haperen wanneer hij op temperatuur komt. Als je de gas dan in blijft drukken looptie helemaal terug in toeren en slaat vervolgens af. Na een kwartiertje afkoelen loopt hij weer perfect maar na 5 km als hij weer wat op temperatuur komt begint hij direct weer te stotteren. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

De ontsteking staat nog niet perfect afgesteld maar het scheeld niet veel, zou het hier aan kunnen liggen? Het lijkt ons dat de motor zodra hij warm is en je gas geeft niet genoeg benzine krijgt en daardoor afslaat.

Wie o Wie?

Alvast bedankt!

Brandstof filter of Tank ontluchting daar zou ik als eerste naar kijken 8) M.

automobilia
26/06/2008, 00:12
kleppen stellen? nieuwe bougie's?

Bert

ReMo
26/06/2008, 07:34
Misschien valse lucht of teveel lucht? Controleer ook even de luchtschuif, zou kunnen dat die open blijft staan.
Je kunt eventueel proberen de slang hiervan dicht te knijpen als de motor op temperatuur begint te komen.

Auke924
28/06/2008, 11:36
Oké bedankt we zullen alles es even goed nalopen dit weekend en hopelijk een oplossing vinden.

Duncan
28/06/2008, 14:38
ik zou denken drukregelaar (wur). Als de wur niet goed werkt regelt die doordat het hele ding door de motor wordt 'opgewarmd', ipv door zijn eigen verwarmingelementje. Misschien zat hij vast, is toen mengsel bijgesteld voor niet werkende wur, is hij nu weer losgekomen en is je mengsel niet meer goed.

Ik zou je benzinedruk, dus control pressure en total pressure ff checken.

Duncan

924turbo2
17/07/2008, 20:58
is het nog gelukt het probleem op te lossen, ik heb een vergelijkbaar probleem. Toevallig moest ik ook apk keuren, dit is wel gelukt omdat de auto dan toch niet war wordt.

Porscherob
03/08/2008, 13:10
brandstoffilter en benzinepomp checken was bij mij de oorzaak