PDA

Bekijk Volledige Versie : Instabiele Elektra (oa wissers, knipperlichten, grootlicht)



JvB #59
30/06/2008, 16:11
Onze 924 moet door de apk, maar grootlicht, claxon en ruitensproeier werkten niet. Nu heb ik de claxon netjes gemaakt. Grootlicht werkte eerst even, nu niet meer, die heb ik via een externe schakelaar geifxt, net als de ruitensproeier. Intussen werkten ineens de ruitenwissers niet. Nu had ik alles klaar, werken de knipperlichten en normaal licht niet, en de ruitenwissers weer wel. Dit alles zonder ergens iets veranderd te hebben. Daarnaast brand zekering 10 (8amp) sinds gisteren door als ik het contact aan zet. Kan iemand mij informatie verschaffen over de bedrading en zekeringenkastje? Ik weet nl niet waar ik moet beginnen met zoeken en doormeten, en ik word hier helemaal gek van. De auto betreft een 924 2.0 uit januari '77.
BVD! Nelis & JW

Tom
30/06/2008, 16:19
Klinkt als een massaprobleem en wat contactproblemen. Alle contacten van het zekeringkastje en de relais schoonmaken kan helpen, en check hier eens:
http://924.org/techsection/GarageFAQ.htm#electrical

en hier heb je de verdeling van de zekeringen en relais:
http://www.connact.com/~kgross/FAQ/944faq12.html

Welkom trouwens, wordt gewaardeerd als je jezelf en je auto even voorstelt op dit forum...

groott
30/06/2008, 19:08
Ik heb een aardig adresje waar ze dat netjes voor je opknappen....In etten-leur.

JvB #59
30/06/2008, 19:17
Was geenszins lomp bedoeld, maar lag met mijn hoofd tussen de pedalen, dus had daar even geen tijd voor, ga het nu doen.

Die links zijn wel top, maar komen die uitvoeringen overeen met een 77er ook? Ik ben zover dat alleen de alarmlichten nog niks doen... En ik niet veel meer gedaan dan wat rommelen en trekken.

q01z
30/06/2008, 23:26
dat kan nooit best zijn als je zoveel storing hebt.. :roll:

David (captainfrasca) heeft tijdje terug zn halve dashboard er uitgehaald en kwam heeeeel veel ongein tegen qua bedrading.. de bedrading van een vroege 924 is HEEL erg onderbemeten, grote kans dat er bij jou behoorlijk wat is doorgebrand en kortsluiting veroorzaakt.. ik zou dara even goed naar gaan zoeken aangezien je anders misschien een beetje meer rook hebt als waar je op zit te wachten met het huidige rookverbod ;)

M.B.H.
01/07/2008, 11:15
Was geenszins lomp bedoeld, maar lag met mijn hoofd tussen de pedalen, dus had daar even geen tijd voor, ga het nu doen.

Die links zijn wel top, maar komen die uitvoeringen overeen met een 77er ook? Ik ben zover dat alleen de alarmlichten nog niks doen... En ik niet veel meer gedaan dan wat rommelen en trekken.

het ljikt er op dat de kontakten op de zekeringen/relay kast slecht komtakt maken
of dat de div.Stekers niet goed meer klemmen
Meten let op veel is via massa geschakeld op ronde blokjes her en der onder het dasbord
Verstopt 1 zit er vlak bij de zekeringenkast links meet de weerstand naar massa- accuklem
Succes M.(B.A.)

Tom
01/07/2008, 12:59
Eén voor een losmaken, weldoend rondgaan met WD40 en weer vastmaken lijkt me een goed idee inderdaad. De instrumenten in mijn middenconsole zijn een stuk nauwkeuriger sinds ik dat heb gedaan.

jimfrey944
01/07/2008, 15:43
Die links zijn wel top, maar komen die uitvoeringen overeen met een 77er ook? Ik ben zover dat alleen de alarmlichten nog niks doen... En ik niet veel meer gedaan dan wat rommelen en trekken.
de 924 er zijn wel enig afwijkingen in de bedrading maar in grote lijnen is het allemaal wel het zelfde
zou echt even de moeite nemen om alles los te halen stekkertjes aan knijpen en schoonmaken zou niet de eerste 924 wezen die uitbrand
door slechte kontacten rommelen en trekken is altijd voor korte duur
ik heb mijn 944 ook net helemaal aangepakt in het electragedeelte moest wel een brandje blussen onder het dacheboard
dus kijk uit wat je doet met rommelen en trekken!!!!!!!!!!

JvB #59
01/07/2008, 18:19
De dash gaat er morgen uit, dus dan kan ik het in alle rust oplossen. Was even nodig voor de APK, dat is gelukt dus nu hebben we de tijd.