PDA

Bekijk Volledige Versie : Je werkdag . . . . . . .



ReMo
03/07/2008, 17:10
Ik begin een nieuw topic. En wel over het werk. Kun je mooi even stoom afblazen als je iets dwars zit of misschien heb je wel iets heel leuks meegemaakt.

Aftrap;

Ik moet een website maken. In december afgesproken, prijs alles rond. Of het wel in twee weken af kon zijn. Dat kan. Nu is hij nog niet af, en waarom? Al mijn mailtje die ik naar de klant stuur worden pas na een maand beantwoord, meestal met de opmerking, ik kom er op terug. Als ik bel; nu geen tijd maar ik bel je terug.......... . Kortom een gebed zonder einde. :evil:

Denk dat ik maar eens een rekening ga sturen! :twisted:

Wat hebben jullie meegemaakt?

Tom
03/07/2008, 18:47
Mooie huisstijl bedacht voor een nieuwe woningbouwvereniging die ontstaat uit een fusie. Heel goed over nagedacht, het resultaat is strak en opvallend. PR-afdeling was razend enthousiast. Helaas, de grote baas moet zich ermee bemoeien en gaat alle weloverwogen keuzes onderuit halen, zonder onderbouwing. Resultaat: een uitgehold verhaal, ziet er suf uit.

Als ik naar de bakker ga om een brood te halen, vertel ik 'm toch ook niet hoe-ie dat moet bakken?

Ik heb aanstaande maandag mijn ADV-dag ingeleverd om dit af te maken (er zit ook nog veel druk achter) maar mijn enthousiasme over de klus is volkomen verdwenen. Het wordt weer ouderwets stressen met een matig tot slecht resultaat.

Coen
03/07/2008, 19:27
Gister de binnenkant van de boot die ik heb ontworpen vacuum geinjecteerd. Toen moest van mijn baas de boot meteen de sloot in. Dus om 5 uur het gebouw half moeten slopen omdat niemand luisterde toen de bouw startte (schuifdeur is dichtgelast). De lokale kroegbaas en de havenwerkers hebben allemaal moeten helpen. Ik was om half 8 klaar. Toen was het nog wel een leuk avontuur... :wink:
Vandaag om half 5 besloot mijn baas dat hij er wel weer uit kon. Alleen in de tussentijd is de kermis opgebouwd. Dus we hebben eerst weer het een en ander moeten afbreken om de boot er door te krijgen. :roll: Nu net klaar.

Jammer dat het dus iedere week raak is. We werken nooit hard genoeg. Gister gaf hij zijn neefje die onbetaald helpt op zijn *.* omdat hij niet hard genoeg werkte. Hij liep om de boot heen om een verlengsnoer te pakken. Dat was om half 4 toen we nog geen koffie of lunchpauze hadden gehad..... Als het morgen weer raak is neem ik ontslag. :evil:

ReMo
03/07/2008, 20:50
Dus eigenlijk hebben we alle drie voor de kat zijn ...... gewerkt! :cry:

Blij dat we in ieder geval een hobby hebben toch?

Tom
03/07/2008, 21:07
Tja, na ruim 20 jaar en negen werkgevers ben ik er wel achter dat het overal wel wat is. Daarom is het ook werk, en geen hobby. Aan de andere kant brengt dit wel het geld op om je hobby's mee te bekostigen...

q01z
03/07/2008, 21:09
haha en dan dacht ik dat het bij mij erg was?

nahja.. dat is het ook.. maar vandaag viel het mee gelukkig..
ik heb het geluk dat onze halve montageploeg afwezig is;
-1tje is er ontslagen en heeft gelijk al ander werk, dus die komt niet meer..
-1tje is er door zn rug gegaan en zit thuis
en een werkendleren student is ook 'ontslagen' dus die komt niet meer omdattie 'ziek' is..

gevolg; we hebben niemand om te plakken/monteren.. dus hoef ik niet hard te werken :D

vanmiddag dus maar belettering voor op mn 205je gesneden.. en wat kleine stickertjes.. verder beetje forum in de gaten gehouden :P

Ik-rij-belastingvrij
03/07/2008, 21:18
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik (nog) geen werk heb :shock:
Wat een ellende allemaal, het lijkt wel school, dat is ook zo slecht geregeld en daar zijn ook zoveel kwallen (leraren noemen ze die toch?) :roll:
Vanwege al deze ellende ga ik binnenkort op zoek naar werk als courier, dan zit je lekker de hele dag in de auto en kan je hooguit aan het begin of het einde van de dag even wat ellende over je heen krijgen :wink:

Tom
03/07/2008, 21:26
En je ergeren aan medeweggebruikers, files en te krappe planning.

q01z
03/07/2008, 21:28
En je ergeren aan medeweggebruikers, files en te krappe planning.

hahaha
ervaringsdeskundige TOm?

Tom
03/07/2008, 21:50
Ach, inlevingsvermogen en zo... het is overal hetzelfde.

ReMo
03/07/2008, 22:38
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik (nog) geen werk heb
Wat een ellende allemaal, het lijkt wel school, dat is ook zo slecht geregeld en daar zijn ook zoveel kwallen (leraren noemen ze die toch?)

Toen ik op school zat wilde ik werken, nu ik werk zou ik wel weer op school willen zitten. Zou het alleen niet tegelijk willen doen.

Tom
03/07/2008, 22:51
Toen ik op school zat wilde ik werken, maar het werk dat ik destijds naast school deed was wel wat leuker dan het échte spul...

automobilia
03/07/2008, 23:03
Wat hebben jullie meegemaakt?

Vandaag niks bijzonders, de "jeugd" luisterd nog naar mij (oh ja ik ben de jongste binnen de firma) al wel as zaterdag beginnen bij ons de vakantie's en dan begint het gedonder moet er weer met personeel geschoven worden. Pappa (ondergetekende) zal hier ook zijn best in doen!

Bert

Meneer aard
04/07/2008, 00:32
En je ergeren aan medeweggebruikers, files en te krappe planning.

Files..Prachtig joh..Vanochtend schijnt er bij de A50 een leuke vr wagen geschaart te zijn ter hoogte van Afslag 18 (heteren, tegenover het PCG) stond iig goed in de weg maar vanaf vanochtend kwart voor 5 wat ik van collega`s hoorde stonden er pipo`s van rijkswaterstaat..Met als gevolg dat vanmiddag nog de afslag richting Nijmegen afgesloten was als je vanaf heteren kwam...Fijn joh.

Mjah ergenissen..Van de week in dat apenland (belgie), niet echt ergenis maar meer van oh jah fuck geen pion bij..hmmz wegwerkzaamheden (strepentrekken), ff deurjte open bij stoplicht; en voila een pion haha.

groott
04/07/2008, 13:49
Wat hebben jullie meegemaakt?[/quote]

Binnenkort verschijnt mijn nieuwe boek met als titel....de eerste 40 jaar na mijn geboorte :mrgreen:

PS. denkdak'tnogdoeok. (brabants)

Ik-rij-belastingvrij
04/07/2008, 14:28
En je ergeren aan medeweggebruikers, files en te krappe planning.

Dat valt volgensmij wel mee, zolang ik mijn rijbewijs heb heb ik me nog niet echt zitten ergeren aan medeweggebruikers, iedereen maakt fouten denk ik dan (al kan het ook te ver gaan maar dat maak ik (bijna) nooit mee).
Files zal wel mee vallen, het meeste is toch in de regio, en een te krappe planning ligt niet aan mij, dan betaald de baas maar overuren denk ik maar zo :twisted:
Maargoed, overal is er wel wat inderdaad, achja, het is niet anders.
Ik zal het vanzelf ervaren als het zo ver is :roll:

Tom
04/07/2008, 15:38
Ach, vanmorgen nog zo'n trieste leaser#kker die me er niet tussen wilde laten.

Ik-rij-belastingvrij
04/07/2008, 15:49
Dat is dan weer zeer irritant inderdaad.

automobilia
05/07/2008, 01:06
Wat hebben jullie meegemaakt?

Binnenkort verschijnt mijn nieuwe boek met als titel....de eerste 40 jaar na mijn geboorte :mrgreen:

PS. denkdak'tnogdoeok. (brabants)[/quote]

zal ik volgend jaar eens aanschaffen ! dan kan het echte feest beginnen.

Bert

q01z
05/07/2008, 09:53
gister was wel een goede werkdag;

om half9 verzamelen op de zaak..
verdelen in 2 auto's en afreizen naar Brugge..

daar om half11 aangekomen, voor een rondleiding met Gids.. mn baas had 5min daarvoor de gids nog aan de telefoon gehad, hij stond klaar en op ons te wachten.. wij op het afgesproken punt voor de VVV, geen gids.. wij naar binnen, VVV wist van niets.. wachten wachten wachten.. mn baas bellen 'ja ik kom eraan' 5min later.. VVV bellen 'allee, maar nee hoe komt u daar nou bij! ik ben helemaal geen gids he'
dr werd dus gesjoemeld.. :roll: uiteindleijk vond mn baas na een uur (!!!!) dat we toch echt lang genoeg gewacht hadden enluisterde hij uiteindelijk en zijn we maar zelf gaan lopen...

rondvaartje gemaakt met de boot.. (touristje spelen voor beginners... hekel aan) en daarna dus weer gaan wandelen door Brugge.. tis een mooi stadje en we hebben best veel gezien :) vooral veel terrasjes! helaas wilde mn baas en collega steeds van die souvenirs winkeltjes in :? maar verder wel vermaakt..

op de terugweg wat bijna doodervaringen opgedaan omdat Chris-destagair terugreed in de Dodge (ik heen) en die pas net zijn rijbewijs heeft EN belgie natuurlijk een raar (maar wel leuk) land is..

bij terugkomst nog even goed uit eten en toen wast om 11uur gedaan met de pret!
ik zal maandag mn overuren es gaan schrijven ;)

Tom
05/07/2008, 11:50
Klinkt stukken beter dan mijn werkdag (verder stressen aan de huisstijl voor de woningbouwvereniging, moest nog in proef).
Het is in ieder geval gelukt en voor de verandering ook nog zonder overwerken.

Coen
06/07/2008, 23:04
Klinkt stukken beter dan mijn werkdag
Idd... Hoewel het bij mij vrijdag ook weer een stuk beter was. Ik ben maar even ver van de boot weggebleven en ik heb lekker de hele dag op mijn gemak zitten tekenen. Buiten waren ze de kermis aan het opzetten dus het was wel gezellig druk. :-D Zo hou ik het voorlopig nog wel even uit. Alleen kijken hoe hij het opvat als ik morgen zeg dat ik dinsdag niet kom werken. Anders red ik het helemaal nooit om de Porsche optijd klaar te krijgen voor de vakantie. :wink:

ReMo
09/07/2008, 21:58
Vandaag rustig dagje. Moest vanmorgen even naar een klant en die betaalde 30 euro contant. Daar heb ik 10 1/5 loten van gekocht voor de Staatsloterijtrekking morgen. 25.000.000 leek mij wat teveel, dus neem genoegen met 1/5 deel hiervan.

Dus nu maar afwachten en ..... :D

Morgenochtend afspraak met een klant m.b.t. een nieuwe website. Krijg ik net een SMS'je dat het niet door kan gaan. :evil:

Tom
09/07/2008, 23:15
Vandaag door een slechte briefing anderhalf uur met een klus bezig geweest die ook in een kwartier had gekund.

automobilia
10/07/2008, 01:19
Vandaag door een slechte briefing anderhalf uur met een klus bezig geweest die ook in een kwartier had gekund.


houd je zo wel van de straat! hahhahahahhaa

Bert

Tom
10/07/2008, 07:47
Er was helaas nog genoeg ander werk wat ook af moest...

Ropor
10/07/2008, 15:53
Mijn werkdag....

Vandaag mijn laatste afstudeerdag.
a.s. dinsdag presentatie houden en verdedigen.

komende dagen alles voorbereiden en een beetje stressen of het wel zal halen. :|

Tom
10/07/2008, 16:57
Die vreselijke klus van gisteren is vandaag nog twee keer langsgekomen, het totaal staat nu op bijna vier uur voor een klus die achteraf in drie kwartier gedaan kon worden als er beter nagedacht was.

Verder een enorme opdracht voor een huisstijl, zeer veel items die ook nog allemaal in drie versies moeten worden uitgevoerd. Ik ben het overzicht volledig kwijt inmiddels.

ReMo
10/07/2008, 17:10
Tijd voor vakantieTom . . . . . :grin:

Maar benijden doe ik je niet. Sinds ik voor mijzelf werk heb ik daar nauwelijks meer last van. Maar in mijn vorige baan (ICT) had ik dat ook altijd. Op de meest onbenullige tijden klussen klaren. Zelfs een keer op oudejaarsdag. Vanuit Ermelo naar een klant in Cuyk. Was uiteindelijk 19.30 uur weer thuis. En dan van die grapjes van zo'n klant; Als je het niet af krijgt komt ik je wel een paar olliebollen brengen. :evil: