Porsche 924 uit 1981

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomace99
    924 Wannabe
    • Jul 2008
    • 4

    Porsche 924 uit 1981

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag een Porsche 924 kopen en op mijn zoektocht kwam ik deze tegen op internet.


    Iemand deze Porsche al bekeken? Zelf heb ik er allemaal vrij weinig verstand van. Maar vind het wel een mooie wagen. Mijn vraag is eigenlijk of dit een goede aankoop zou zijn of toch niet.
    Alvast bedankt,

    Thomas
  • Tom
    924 Freak
    • May 2007
    • 5361

    #2
    Re: Porsche 924 uit 1981

    Hij ziet er in ieder geval op de plaatjes goed uit, alleen een behoorlijk gescheurd dashboard. Heb je de lijst met bekende 924-problemen al doorgenomen, zodat je weet waar je naar moet kijken?
    924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

    Comment

    • LWB
      924 Freak
      • Dec 2007
      • 3388

      #3
      Re: Porsche 924 uit 1981

      was de auto al eens op het net tegen gekomen.

      zón interieur ziet er echt super uit,alleen combinatie wit/bruin moet je van houden,zwart ligt meer voor de hand.

      lees de lijst zoals Tom zegt van eventuele minpunten even goed door....
      groet,
      Laurens
      924 2.0 mj1984


      Lees hier de regels van 924forum.nl

      Comment

      • Thomace99
        924 Wannabe
        • Jul 2008
        • 4

        #4
        Re: Porsche 924 uit 1981

        Bedankt voor de snelle reacties. Ben het inderdaad met je eens dat het interieur kleur combinatie niet helemaal top is. Er zit geen rechter spiegel op de auto. Is een rechter spiegel kopen duur of valt het wel mee? En wat het dashboard betreft is dat toch wel te repareren? Zal maar eens langs moeten gaan. Op zo'n foto kan je het toch niet echt goed zien allemaal? In ieder geval bedankt.

        Thomas

        Comment

        • Tom
          924 Freak
          • May 2007
          • 5361

          #5
          Re: Porsche 924 uit 1981

          Ik vind het bruine Pascha-interieur juist erg cool, helemaal '80s... maar goed, ik rijd ook in een bruine 924.

          Voor dat dashboard zijn kappen leverbaar, wordt alleen wat meer zoeken om een bruine te vinden. Die spiegels zijn ook goed te vinden, al moet de betreffende spiegel waarschijnlijk overgespoten worden.
          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

          Comment

          • Grietje
            924 Fan
            • Feb 2008
            • 171

            #6
            Re: Porsche 924 uit 1981

            Ik vind het een geweldige 924!

            Dat interieur is echt fantastich

            Ik denk dat je er geen rechter spiegel op moet zetten, dit is orgineel Maar een spiegel is niet zo moeilijk te vinden volgens mij..

            dashbord is volgens mij niet zo te repareren en een nieuwe zoeken is moeilijk, ik zou de scheuren gewoon voor lief nemen.. Ze komen er toch wel weer, want dat heb je met een dash van dat materiaal in een auto die toch wat (moet) wokkel(t)(en)....

            Comment

            • Steven van der Steen
              924 Wannabe
              • Jun 2008
              • 18

              #7
              Re: Porsche 924 uit 1981

              Mooie combinatie hoor! Ook ik heb mijn kritische blik even op de foto's geworpen en mag toch wel concluderen dat de naden van met name de voorzijde zeker niet zijn zoals ze horen te zijn.
              Dit zie je eigenlijk bij bijna alle 924's en dit is het gevolg van een slecht gerepareerde schade in het verleden. Zo hebben ze echt de fabriek niet verlaten hoor! Maar daar is de prijs dan ook naar. En het is maar net hoe erg je het vindt en wat je onder originaliteit versta!

              Comment

              • ReMo
                924 Fan
                • Jan 2008
                • 640

                #8
                Re: Porsche 924 uit 1981

                De auto staat al langere tijd te koop. Ik weet dat hij eerst bij een particulier heeft gestaan in het zuiden van het land. Leek mij toen wel een mooie auto. Heb toen nog mail contact gehad met de toenmalige verkoper. Volgens mij vroeg hij toen ook iets van 2250 euro. Ik ben toen niet wezen kijken omdat het boven mijn budget was en te ver weg.

                Een tijdje later stond hij voor een aanmerkelijk hoger bedrag bij dit bedrijf te koop. Die raakt hem dus niet kwijt. Zal waarschijnlijk niet geheel zonder reden zijn. Maar eens kijken kan nooit kwaad. Je leert er zowieso van.

                Succes met je speurtocht.

                Comment

                • q01z
                  924 Freak
                  • Jul 2007
                  • 3217

                  #9
                  Re: Porsche 924 uit 1981

                  op het oog ziet hij er niet slecht uit..

                  wat mij (in negatieve zin) opvalt;
                  -944 spoiler
                  -volgens mij is de pascha bekleding redelijk vies geworden.. en ik zie op de bestuurdersstoel een scheur zitten, maar dat is natuurlijk ook 'standaard'
                  -de vloerbedekking is zo te zien verkleurd naar groen, zie het stukje naast de achterbank op de foto zonder flits
                  -dashboard is niet best, maar daar moet je met een 924 nou eenmaal mee leven (je ziet het toch niet als je zit )
                  -volgens mij staat hij achter heel erg hoog, maar dat is te verstellen natuurlijk..

                  dus, het uiterlijk zit wel goed.. nu de techniek nog?
                  ik zou zeker gaan kijken..
                  Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!

                  Comment

                  • automobilia
                    924 Fan
                    • Apr 2008
                    • 216

                    #10
                    Re: Porsche 924 uit 1981

                    gewoon gaan kijken! Kun je zelf in levende lijve oordelen op foto's kun je toch niet vanuit gaan foto kwaliteit van deze firma is niet wat je zegt van een top camera cq fotograaf (zie de jaguar advertentie) en inderdaad bruine pascha bekleding is "so eigthees" ik vind het wel mooi staan. Als het bij mij in de buurt was geweest was ik allang wezen kijken.


                    succes, Bert

                    laat even weten als je wel gaat kijken.

                    Comment

                    • Thomace99
                      924 Wannabe
                      • Jul 2008
                      • 4

                      #11
                      Re: Porsche 924 uit 1981

                      Tsjah zit nog te twijfelen. Het is voor mij ook niet in de buurt. Woon zelf in Monster. Vlak bij Den Haag. Aan de andere kant begint voor mij binnenkort de zomervakantie en heb ik in principe tijd zat. Ik zal alleen eerst nog eens kijken of er dichterbij wat te vinden is.

                      Thomas

                      Comment

                      • ReMo
                        924 Fan
                        • Jan 2008
                        • 640

                        #12
                        Re: Porsche 924 uit 1981

                        weet niet wat je budget is maar dit lijkt mij ook een hele nette;

                        Comment

                        • Tom
                          924 Freak
                          • May 2007
                          • 5361

                          #13
                          Re: Porsche 924 uit 1981

                          Alleen dat 'half leer' moet je met een schep zout nemen.
                          924 uit 11-1980, mooi bruin is niet lelijk!

                          Comment

                          • Ropor
                            924 Fan
                            • Jun 2007
                            • 162

                            #14
                            Re: Porsche 924 uit 1981

                            hee Thomace99,
                            Ik heb nog een 924 te koop staan! Deze staat in De Lier, waar ik woon!

                            Kom eens een keertje kijken om wat info op te doen en een stukje te rijden, dan kan ik je gelijk een beetje helpen met de koop van een 924. (dit is niet omdat ik mijn 924 perse kwijt moet)
                            Als je nog eens iets op het oog hebt wil ik best meegaan om te auto te bekijken.
                            924, 1984

                            Comment

                            • Thomace99
                              924 Wannabe
                              • Jul 2008
                              • 4

                              #15
                              Re: Porsche 924 uit 1981

                              Is dat de porsche die in je weblink onder je naam staat? Het probleem is trouwens dat ik nog me rijbewijs moet halen . Ben al wel druk bezig en ik zal hem deze zomer dan ook wel halen. Voor de rest leek mij een belastingvrije auto wel mooi voor het financiële plaatje. De porsche 924 is dan ook nog een mooie wagen. Dus lijkt mij een mooie begin auto, maar mijn budget is dan ook weer niet al te hoog. Maar als ik me rijbewijs komende weken haal wil ik graag een keer komen kijken.

                              Comment

                              Working...
                              X