PDA

Bekijk Volledige Versie : Scheur in het voorruit en in het dashboard



IlMeastro
08/07/2008, 12:23
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb mijzelf aangemeld omdat ik waarschijnlijk een Porsche 924 ga kopen. Nu rust mij nog de volgende vraag / probleem:

De auto heeft een scheur in het voorruit van +/- 50 cm horizontaal. Dit zit vlak onder de ruitenwissers. Daarnaast heeft de auto ook nog een scheur in het dashboard. Na wat speuren op het internet blijken dit twee bekende kwalen te zijn van de Porsche 924 (bj 1981). De auto is hiermee wel door de APK gekomen, de verkoper geeft aan dat dit niet ernstig is. Hij zegt alleen als je de auto echt mooi wil hebben dat je dit moet verhelpen, maar dus verder geen problemen geeft om in te rijden.

Graag hoor ik van een objectief persoon (vandaar via het forum) of dit inderdaad het geval is. Alvast bedankt!!

Tom
08/07/2008, 12:49
Scheuren in het dashboard horen inderdaad min of meer bij de 924. In de voorruit niet, maar een steen op de ruit heb je zo te pakken met zo'n lage auto.

De voorruit is gelijmd en vrij duur om te vervangen, reken op ongeveer 600-700 euro.

IlMeastro
08/07/2008, 14:06
Tom bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb gebeld met Carglass en de kosten voor het vervangen van het voorruit voor het type Porsche liggen bij hen op 780 euro. De vervanging is voor mij niet noodzakelijk, maar ik ben bang dat het later wel noodzakelijk wordt. Een WA-Casco verzekering kan dit niet oplossen omdat de oorzaak van de schade is ontstaan toen de auto niet verzekerd door mij is.

Kevin- Martini
08/07/2008, 19:01
Volgens mij is het zo (maar helemaal zeker weet ik het niet) dat zolang de scheur in de voorruit geen aftakkingen vertoont de ruit door de APK heen komt. Maar of je het zelf prettig vindt met een flinke scheur in de ruit rond te rijden.....

Succes,
Kevin

Tom
08/07/2008, 20:42
Ik zou overigens eerder naar Autotaalglas gaan dan naar Carglass, niet zulke prettige ervaringen gehad en vernomen over die laatste...

Maar goed, da's wel een bedrag om een aankoop op te laten afketsen.

jimfrey944
10/07/2008, 15:50
ik zou nog even verder zoekken ik had een nieuw raam voor 350 euro en werd voor 50 geplaatst
400 euries is net even minder dan 780 gewoon bij een plaatselijke garage die ook in glas doet
die grote bedrijven zijn meestal erg duur om dat die bedrijven leven van het afzetten van verzekeraars :wink:

VonG
15/07/2008, 14:57
carglass en dat soort bedrijven zijn echte afzetters en vaak onkundig. Voor mijn Volvo was de Volvo dealer gewoon het goedkoopste (en dus ook nog het beste)...