PDA

Bekijk Volledige Versie : Knipperend olielampje



Space
26/07/2008, 10:28
Hoi,

Gister startte ik de motor en ging vervolgens mijn oliedruklampje knipperen. Het knipperde gewoon met een regelmatig interval, vergelijkbaar met je knipperlicht. Goed, een klein stukje gereden, maar het hield niet op. Oliepijl even gechecked, maar dat was prima (stond halverwege, maar de rest van de olie zat natuurlijk verspreid in het blok). Motor weer gestart en weg was het geknipper.

Ik heb de handleiding er nog ff op na gelezen, maar daar staat niet vermeldt dat het zou moeten gaan knipperen. Het zou gewoon moeten branden, of niet. Weet iemand wat het dan wel betekent?

Laatste tijd overigens steeds meer last van elektrische gremlins. Zou me niks verbazen dat het daar mee samenhangt.

Groeten,
Han

Tom
26/07/2008, 10:43
Ik heb ook wat rare olielamp-meldingen gehad, die vanzelf weer zijn verdwenen. Als de oliedrukmeter een gezonde waarde aangeeft, denk ik inderdaad dat je ergens een elektrisch probleempje hebt.

Meneer aard
26/07/2008, 19:15
Han wat is je olie druk op het metertje? Kan ook zijn dat je druk gedeelte stuk is..Je meter doet het dan wel maar het olie lampje zelf niet.

Komt wel netjes het olie lampje aan als je de auto op contact zet?

Space
27/07/2008, 14:11
Ja, lampje gaat aan bij inschakelen contact. Oliedruk is stationair bij koude motor 4,5 bar en als ie op temperatuur is en ik rijd, dan 4 bar. Warm stationair is de druk dan 2.5 bar.

Ik ben de massapunten aan het schoonmaken, maar ik kan ze niet allemaal vinden. Onder het dashboard zouden er ook moeten zitten.

M.B.H.
27/07/2008, 22:05
Ja, lampje gaat aan bij inschakelen contact. Oliedruk is stationair bij koude motor 4,5 bar en als ie op temperatuur is en ik rijd, dan 4 bar. Warm stationair is de druk dan 2.5 bar.

Ik ben de massapunten aan het schoonmaken, maar ik kan ze niet allemaal vinden. Onder het dashboard zouden er ook moeten zitten.

Dat klopt :!: links achter de relai / zekering kast .
en midden achter boven je kachel linkerzijde Kan er ook 1 zitten
afhankelijk van BJ auto Ben ik ze daar tegen gekomen M.

Space
28/07/2008, 09:36
Moet de zekeringkast eruit om er bij te komen?

Vanochtend weer het knipperende olielampje, maar nu was het wel erg hardnekkig. Toch maar een halve liter olie erbij gepleurd en het hield op. Stand van het oliepeil was halverwege min en max, dus niet echt reden om alarm te slaan toch? :?

Tom
28/07/2008, 12:00
Daar probeer ik 'm altijd op te houden, geen last van een knipperend lampje.

Space
28/07/2008, 14:49
Het gemene is natuurlijk dat ik een 924S heb met totaal andere elektronica. Op het 944 forum heb ik nog een 924S geval gevonden waarbij zijn lampje was gaan knipperen. Hij had uitgezocht dat dit inderdaad te maken heeft met het oliepeil. Alleen in de 924S zit blijkbaar een systeem wat voor het starten het oliepeil meet. Zodra het peil een fractie onder de helft zakt, gaat het lampje knipperen bij een lopende motor.

Toch wel handig, alleen wel even verontrustend op het moment zelf :wink:.