PDA

Bekijk Volledige Versie : Maten lagers van veerpoot



Meneer aard
27/07/2008, 09:14
Aangezien ik nieuwe schokdempers voor heb besteld (koni sport), wil ik de toplagers of hoe die dingen ook mogen heten vervangen. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.

De zaak ligt dan immers al los, wil deze dan gelijk vervangen. Echter in de pet lijst staat deze wel, enkel niet de maat..Heeft iemand een maat (roept martin :P ) of iets anders? Ga sowieso vanavond Alpo mailen voor een paar onderdelen en vragen welk merk lagers dat zijn; die hun via dat bestel nr kunnen leveren.

Alvast bedankt.

Nog even goed de pet lijst en het wphb naast elkaar gelegd. De pet lijst spreekt van 1 onderdeel waar vermoedelijk het lager in zit maar het wphb spreekt van een losse lager (ook hier geen afmetingen).

Space
27/07/2008, 20:53
Kan me niet voorstellen dat die lagers stuk zijn. Die hebben toch helemaal niks te lijden? Wat ik gedaan heb bij de keverresto (zelfde veerpoot) is die lagers goed schoongespoeld met remmenreiniger en voorzien van nieuw vet. Voila, ging weer helemaal 100% soepeltjes.

Trouwens, ik had nog nieuwe Koni's te koop, of is Koni Rood niet goed genoeg? :wink:

M.B.H.
27/07/2008, 21:00
Aangezien ik nieuwe schokdempers voor heb besteld (koni sport), wil ik de toplagers of hoe die dingen ook mogen heten vervangen. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.

De zaak ligt dan immers al los, wil deze dan gelijk vervangen. Echter in de pet lijst staat deze wel, enkel niet de maat..Heeft iemand een maat (roept martin :P ) of iets anders? Ga sowieso vanavond Alpo mailen voor een paar onderdelen en vragen welk merk lagers dat zijn; die hun via dat bestel nr kunnen leveren.

Alvast bedankt.

Nog even goed de pet lijst en het wphb naast elkaar gelegd. De pet lijst spreekt van 1 onderdeel waar vermoedelijk het lager in zit maar het wphb spreekt van een losse lager (ook hier geen afmetingen).

als je bij me bent :wink: kunnen we zo even kijken bij een voorpoot M. :!:

Tom
27/07/2008, 22:26
Bij Audi's zijn die dingen ook regelmatig stuk, gelukkig niet moeilijk of duur om te vervangen.

Sjon
29/07/2008, 11:20
Ook bij oudere vw polo's gaan die toplagers nog welles kapot:
gelijk nieuw doen als je de boel toch loshebt.

M.B.H.
29/07/2008, 20:26
[quote="Meneer aard":fa08ltuc]Aangezien ik nieuwe schokdempers voor heb besteld (koni sport), wil ik de toplagers of hoe die dingen ook mogen heten vervangen. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.

De zaak ligt dan immers al los, wil deze dan gelijk vervangen. Echter in de pet lijst staat deze wel, enkel niet de maat..Heeft iemand een maat (roept martin :P ) of iets anders? Ga sowieso vanavond Alpo mailen voor een paar onderdelen en vragen welk merk lagers dat zijn; die hun via dat bestel nr kunnen leveren.

Alvast bedankt.

Nog even goed de pet lijst en het wphb naast elkaar gelegd. De pet lijst spreekt van 1 onderdeel waar vermoedelijk het lager in zit maar het wphb spreekt van een losse lager (ook hier geen afmetingen).

als je bij me bent :wink: kunnen we zo even kijken bij een voorpoot M. :!:[/quote:fa08ltuc]
*0403-214-20*DSO Axiaal lager Buiten diam.36,8mm / Dik 10,8mm / Bin.diam 20 mm-14mm
Dat is de maatvoering Arjen. :mrgreen:

Fantaman
09/10/2008, 19:21
.. Geloof dat rechts al vast zit want als de auto van de grond is en je draait de wielen hoor je een hoop gepiep en gekraak.

als de wielen van de grond zijn hangt al het gewicht aan de veerpoot/demper, dat geluid wat je hoort komt van het rubber wat je van boven de auto kan zien. op het moment dat het gewicht op de veerpoot rust wordt deze dus van onder tegen de auto gedrukt en daar zit het lager, zet hem maar op 2 draai platen en je zult het geluid niet meer horen ;) een beetje vet vinde die lagers ook niet erg :D

ik hou je niet tegen om ze te vervangen, is alleen maar beter maar waarschijnlijk onnodig :mrgreen:

Space
09/10/2008, 22:26
Het was ook niet nodig. Terwijl meneer Aard met de veerpoten bezig was heb ik zn lagers schoongemaakt. Zat inderdaad wat korreltjes troep in en het vet was droog. WD40, remmenreiniger, perslucht, nieuw vet en ze zijn weer als nieuw.

Joeri
20/01/2010, 15:52
Handig die maten, maar ze sturen me overal wandelen :frown:
Waar kan ik terecht om die lagers te bestellen? Heb ze bij het reinigen naar de verdoemenis geblazen.
Thx
Joeri

klaas 924
20/01/2010, 17:41
Waar kan ik terecht om die lagers te bestellen? Joeri

bij de dealer(t)