PDA

Bekijk Volledige Versie : Startmotor



captainfrasca
31/10/2007, 00:02
Vandaag, toen ik om 17:30 naar huis toe wilde gaan en dus mijn Porka wilde starten, viel mij op dat de startmotor wat moeilijk rondging, mijn gedachte was dan ook ah mijn accu zal de geest aan het geven zijn.

Maar toen de auto eenmaal liep hoorde ik een hoog gegier onder mijn auto vandaan komen, ik heb vervolgens het contact weer uit gezet en tot mijn verbazing bleef mijn motor gewoon lopen.......(inclusief gegier)

Ik dus snel de motorkap opengooien en de min van de accupool gehaald. Gelukkig stopte de motor nu wel....


Na even met mijn collega's mijn bevindingen te hebben besproken heb ik de minpool weer aangesloten en spontaan begoon de startmotor te draaien. (dat verklaard het "doorblijven draaien'" van de motor.

Enige verschil is nu dat de startmotor vrij rondraaid en dus niet de motor ronddraaid.

Eerste wat ik dacht was het startrelais, de beste man van de ANWB Wegenwacht die ik had gebeld en pas na een uur kwam kon dat beamen.

Nu heb ik gelukkig nog mijn oude startmotor liggen, waar overigens niets aan mankeerd.

Aangezien ik tegenwoordig bij Kwik-Fit werk heb ik gelukkig de beschikking over een brug.

Dat wordt weer lekker knutselen....



Wordt vervolgd..........

Tom
31/10/2007, 00:16
Minder... apart dat-ie blijft hangen.

q01z
31/10/2007, 09:35
nah startmotoren blijven wel vaker 'iets' hangen, omdat ze niet snel genoeg terug naar binnen schieten.. maar dattie echt blijft lopen is niet goed! zal wel wat vastgesmolten zijn vanbinnen :roll:

ik had het tijdje terug ook ongeveer, ik sloot mn accu aan.. startmotor voldraaien! bleek de bekabeling van de startmotor door het revisiebedrijf er verkeerd op gezet te zijn :roll: amateurs..

maar sterkte met sleutelen! gelukkig sta je droog/warm :)

captainfrasca
31/10/2007, 12:03
Het probleem is al weer opgelost, een paar flinke tikken met de hamer doet soms wonderen... :-D

q01z
31/10/2007, 15:28
Het probleem is al weer opgelost, een paar flinke tikken met de hamer doet soms wonderen... :-D

lol :P
dat was een behoorlijke kwikfit! :D

captainfrasca
31/10/2007, 15:52
Tja... You can't get a better fit then a kwikfit.........

Ahum....