PDA

Bekijk Volledige Versie : onderblok vervangen



ppassie
01/08/2008, 18:43
Heb zojuist een 924 gekocht, maar volgens mij motorisch niet helemaal in orde :oops: (oops):

- de koppakking is 2 keer vervangen in paar jaar tijd. In de koelvloeistof zit olie maar de motor rookt niet. Dan zit er een scheur in het onderblok, toch?
- bij hogere toeren begint de motor te ratelen waardoor ik vroeg moet schakelen bij 2000 toeren.

Ik ben verliefd op het beestje en gun haar een nieuw leven :-D

Als het onderblok en de lagers kapot zijn...
Is het vervangen van het onderblok moeilijk?
Is er speciaal gereedschap (torsiesleutel) nodig?

Weet iemand een adresje of iemand die mij erbij wil helpen?
Of iemand met een compleet motorblok?

924 fan

Meneer aard
01/08/2008, 21:58
Misschien scheur in de kop ofsow.

Je kunt evt kijken wat je huidige onderblok doet, denk aan nieuwe zuigerveren, olieschrapers, lagers. opnieuw laten honen, krukas laten slijpen en balanceren. Kop laten vlakken + testen op lekken + gelijk nieuwe klepseals etc.

q01z
01/08/2008, 22:01
maarr, ik zou eerst es gaan zoeken waar de klachten vandaan komen.. dus waar komt de olie vandaan, vloeistoffen verversen en kijken of het weer vies wordt..
kleppen opnieuw stellen, timing vd distributieriem controleren..

M.B.H.
01/08/2008, 23:46
Heb zojuist een 924 gekocht, maar volgens mij motorisch niet helemaal in orde :oops: (oops):

- de koppakking is 2 keer vervangen in paar jaar tijd. In de koelvloeistof zit olie maar de motor rookt niet. Dan zit er een scheur in het onderblok, toch?
- bij hogere toeren begint de motor te ratelen waardoor ik vroeg moet schakelen bij 2000 toeren.

Ik ben verliefd op het beestje en gun haar een nieuw leven :-D

Als het onderblok en de lagers kapot zijn...
Is het vervangen van het onderblok moeilijk?
Is er speciaal gereedschap (torsiesleutel) nodig?

Weet iemand een adresje of iemand die mij erbij wil helpen?
Of iemand met een compleet motorblok?

924 fan
Hallo welkom :-D :-D
wil je je mischien iets uitgebreider Voorstellen eventueel met een foto van de auto
Wat voor type 924 is het :?:
Wat is het Bouwjaar :?:
Woonje in de buurt van Steenwijk :?:
En ik heb alles wel liggen voor een 924 om dat beestje een nieuw leven te geven 8)
M.

ppassie
04/08/2008, 19:51
Bedankt voor alle opmerkingen :-D :-D

Ondertussen heb ik me ook voorgesteld in onderwerp 'voorstellen'.

De porsche is een 924 uit 1983, kanariegeel (geen originele kleur).
Ja, die velgen..... . Dat is misschien iets te veel van het goeie...
De velgen wil ik nog wel gaan zandstralen.

Ik heb dit weekend de koelvloeistof vervangen.
Tevens had ik een busje radiator reiniger van Wynn's, om het hele koelsysteem goed schoon te maken. Uiteindelijk heb ik het er niet ingedaan omdat ik geen lekkages wilde veroorzaken ('niet meer kwaad doen dan goed')

Na 30 kilometer rijden dreven er enkele kleine oliedruppels in het expansievat. Misschien is dit oude olie, en moet ik iets meer gaan rijden.

Het afstellen van de distibutieriem: dat moet ik dan nog even opzoeken waar ik naar moet kijken. Maar dat lijkt me misschien ook het eerstvolgende om te doen.

M.B.H. Steenwijk gaat mijn auto misschien niet halen. Maar ik kan alle hulp en ervaring gebruiken. Dat zou echt geweldig zijn :D :-D

Groetjes, Ronald

Sjaak
04/08/2008, 22:05
Mocht je een onderblok nodig hebben... Die heb ik nog een liggen (komt uit schade auto. (2.0l blok)).
Ik had zelf de cilinderkop nodig (zie Forumoverzicht » Gezocht » cilinderkop gezocht). u roept maar. iig veel succes met je aanwinst.

Gr Guus

M.B.H.
04/08/2008, 23:46
Bedankt voor alle opmerkingen :-D :-D

Ondertussen heb ik me ook voorgesteld in onderwerp 'voorstellen'.

De porsche is een 924 uit 1983, kanariegeel (geen originele kleur).
Ja, die velgen..... . Dat is misschien iets te veel van het goeie...
De velgen wil ik nog wel gaan zandstralen.

Ik heb dit weekend de koelvloeistof vervangen.
Tevens had ik een busje radiator reiniger van Wynn's, om het hele koelsysteem goed schoon te maken. Uiteindelijk heb ik het er niet ingedaan omdat ik geen lekkages wilde veroorzaken ('niet meer kwaad doen dan goed')

Na 30 kilometer rijden dreven er enkele kleine oliedruppels in het expansievat. Misschien is dit oude olie, en moet ik iets meer gaan rijden.

Het afstellen van de distibutieriem: dat moet ik dan nog even opzoeken waar ik naar moet kijken. Maar dat lijkt me misschien ook het eerstvolgende om te doen.

M.B.H. Steenwijk gaat mijn auto misschien niet halen. Maar ik kan alle hulp en ervaring gebruiken. Dat zou echt geweldig zijn :D :-D

Groetjes, Ronald


je roept maar ik hoor het wel M.

ppassie
11/08/2008, 18:25
qz01 schreef dat het wel eens aan de afstelling van de distributieirem kan liggen.
Dit zou ik makkelijk moeten kunnen uitvinden. Dit eerst maar even doen...

Zal in september meer tijd hebben.

Dank.

Gr, ppassie

ppassie
11/09/2008, 18:10
Sta op een parkeerplaats met een slagboom.

Hier konden de bewoners tot voor kort gratis parkeren, maar.... nu kan dat niet meer. :oops:
Ik moet 'officieel' 7 euro per dag betalen, dat doe ik dus nog even niet.
Eerst een andere 'veilige' parkeerplek vinden.

Ik kan voorlopig niet sleutelen, voor het gereedschap moet ik naar mijn vader toe.

Wordt vervolgd dus. :)