PDA

Bekijk Volledige Versie : Achterklep vergrendeling



ReMo
02/08/2008, 16:53
Vanmiddag bezig geweest met de achterklep. Ik dacht dat het rubber kapot was maar het was alleen los van de klemrand. Dit dus keurig gelijmd en dat is weer in orde.

Verder schiet de rechter pen tijdens het rijden los. Dus die wilde ik wat losser draaien maar die zat muurvast.
Toen heb ik het blokje met de twee kruiskopschroefjes er af geschroefd. Ik dacht dat ik het dan even goed kon laten inweken in de kruipolie. Toen ik de pin los wilde draaien draaide de schroefdraad waar hij in zit mee. Kennelijk is de bus waar in de schroefdraad zit afgebroken.

Klopt het dat je de pen vastdraaid in dit blokje? Want er zit nu ook nog het gedeelte aan de raamrand waaraan je daat z.g.n. blokje vastschroeft.

Heeft er eventueel nog iemand zo'n blokje liggen?

Tom
02/08/2008, 17:25
Het is alweer even geleden, maar volgens mij zit er in dit metalen blokje een rubberen bus waarin de contramoer vastzit. Dit gaat stuk en de moer krijgt ruimte.

Ik heb nieuwe blokjes aangeschaft, 30 euro per stuk. :? Redenering: dit gaat weer 30 jaar mee.

M.B.H.
02/08/2008, 22:28
Het is alweer even geleden, maar volgens mij zit er in dit metalen blokje een rubberen bus waarin de contramoer vastzit. Dit gaat stuk en de moer krijgt ruimte.

Ik heb nieuwe blokjes aangeschaft, 30 euro per stuk. :? Redenering: dit gaat weer 30 jaar mee.

Prima geheugen TOM :wink:

ReMo
02/08/2008, 22:43
Bedankt voor je reactie Tom. Heb de pin er uit weten te krijgen. Contramoer is gespaard gebleven en zit er weer strak in.
Dus zo kan ik in elk geval even verder, hoorde dat er in Assen 10 augustus ook redelijk onderdelen aangeboden worden.
Misschien kan ik er daar een paar scoren. :)

Meneer aard
03/08/2008, 08:05
Het is alweer even geleden, maar volgens mij zit er in dit metalen blokje een rubberen bus waarin de contramoer vastzit. Dit gaat stuk en de moer krijgt ruimte.

Ik heb nieuwe blokjes aangeschaft, 30 euro per stuk. :? Redenering: dit gaat weer 30 jaar mee.

Wat heb jij in die blokjes zitten Tom? Goud ofsow?

Ik heb er toendertijd €5.33 ex btw per stuk voor betaald! (ik heb het express even opgezocht, want ik wist gewoon dat het goedkoper was).

De delen voor revisie:

477 827 527 Lock Pin €2.74 ex btw per stuk Benodigd 2
477 827 035 Rubber bush €5.33 ex btw per stuk Benodigd 2

De boutjes zijn ook nog los te bestellen;
999 219 011 07 Countersunk head screw m6x 16 €3.79 ex btw per stuk Benodigd 4

Deze delen heb ik toendertijd vervangen, was ff crime met afstellen maar als het eenmaal zit, afblijven. Wat ook helpt is tijdens de montage de boel lekker in te vetten met kopervet, zodat het altijd los komt.

ReMo
03/08/2008, 11:39
Waarschijnlijk heeft Tom het hele deel vervangen waar die rubber bussen in vast zitten.
Er zit toch te veel speling op de pen waardoor hij niet vastklemt.

Dus ik zal die onderdelen bestellen.

Weet iemand toevallig een adres waar je dit soort zaken kunt bestellen en ze het opsturen? Ander moet ik naar Pon .....

Meneer aard
03/08/2008, 11:56
Alpo.

Tom
03/08/2008, 12:14
Pinnen heb ik ook besteld, het dure was het metalen blok wat op de achterklep geschroefd zit en volkomen uitgelubberd was.

ReMo
03/08/2008, 16:04
Die delen zijn bij mij gelukkig nog goed.
Ik zal een mailtje sturen naar Alpo voor de onderdelen want nu kan mijn klep niet meer dicht :( .

Ik heb aan de rechterzijde het slotje er ook even uit gehad om schoon te maken. Dit is dus dat gedeelte waar in de pen vastklikt. Hier zat veel rommel in en ik denk dat er ook een dop o.i.d. in hoort. Want hier zaten losse stukjes in die ik er zo uit kon wippen. Weet iemand wat daar in hoort? Op de PET lijst kom ik die niet tegen.

ReMo
04/08/2008, 17:11
Vandaag onderdeeltjes besteld bij Alpo.

Die witte rubbertjes in het slotje (rode pijl) zijn niet los verkrijgbaar. Dan moet je het hele slotje vervangen.