PDA

View Full Version : [Voorstellen] Frank Hendriks



Frank Hendriks
21-02-11, 18:42
VoorstellenStel je voor
Hallo,

Ik zal hierbij mezelf even voorstellen! Ik ben Frank, 37 jaar en ik kom uit Geldrop (Noord Brabant).
Wat ik heb met de 924? Vroeger als klein kind al vaak achterin zo'n auto meegereden. Mijn oom en tante kochten vroeger ieder 1,5 jaar een nieuwe.
In Januari 1988 kochten ze voor de laatste keer een 924S.

Deze auto hebben ze nooit meer weggedaan, en nu ze beide te oud zijn geworden voor het autorijden hebben ze besloten hem weg te geven aan mij. Mede omdat ik hem al jaren schoon maak en kleine dingen repareer.
Dit is natuurlijk super want het is een auto van de eerste eigenaar waarvan ook nog eens de complete historie bekend is en alle rekenigen, boekjes en aankoopnota bijzitten.
En geloof het of niet, hij is nog steeds in onderhoud bij de Porsche dealer.

Verder vind ik het natuurlijk ook leuk om er mee te toeren.

Ondertussen ook al veel dingetjes van het forum gehaald waarvoor mijn dank. Dit hoop ik natuurlijk ook in de toekomst nog te gaan doen.

Mvg, Frank

LWB
21-02-11, 18:51
welkom hier en veel plezier met de auto. Een van de weinigen waar de gehele historie echt bekend is :wink:

-Bassie-
21-02-11, 18:52
welkom op het forum.

heb je ook een paar foto`s?

jimfrey944
21-02-11, 19:25
Welkom hier
En idd wij Zijn gek van foto's
En zeker van een goed onderhouden 924

Frank Hendriks
21-02-11, 19:26
Hierbij alvast een foto.

Frank Hendriks
21-02-11, 19:35
En nog een.

tortini
21-02-11, 19:38
Wouw ! als nieuw, alleen jamer dat je niet meer van de wegenbelasting afkomt. Welk merk / type radio zit er in ? orgineel??

Frank Hendriks
21-02-11, 20:05
Ja dat is idd jammer, maar ja een hobby mag toch wel iets kosten. De radio is een Becker Avus. Hij is niet orgineel, maar de kleur van het display komt precies overeen met de rest van de klokken. En ik vind dat ie goed staat in de Porsche. Zo'n bling radio past niet in zo'n auto.

dopre
21-02-11, 20:08
Welkom en dit is weer een mooi verhaal.
Ik kan mij erin vinden, mijn pa kocht zijn eerste Porsche (een 924) toen ik 7 jaar was.
en sindsdien is de passie enkel maar gegroeid.

Groeten Dopre

markp
21-02-11, 20:10
Welkom!

Zeer mooie wagen ;).

Dashboard ziet er nog mooi uit, zonder de gebruikelijke scheurtjes?

m.vanderweerd
21-02-11, 20:17
1 woord ... SUPER!
heel veel succes en plezier met de s
wellicht tot ziens op een van de tourtochten

BC911
21-02-11, 20:19
Hallo welkom hier. Super wagen, en ik ben er zeker van dat je deze niet zomaar gaat weg doen ;-). Veel plezier ermee.

Frank Hendriks
21-02-11, 20:28
Geweldig al die reactie's hier. Ik zal nog even een paar antwoorden geven op de gestelde vragen.

Het dash heeft wel een paar kleine scheurtjes bij de luchtroosters, maar ik hoop dat ze niet veel groter gaan worden.
Ik zat er idd wel aan te denken om een keer naar zo'n meeting van jullie te komen en nee deze gaat niet zomaar weg, vind hem veel te geweldig en zou hem niet willen verkopen.

m.vanderweerd
21-02-11, 21:31
de scheurtjes zijn redelijk te voorkomen..
afdekken tegen de zon.. geen grote warmte verschillen creeren dwz s'winters geen verwarming door de luchtroosters laten komen , en s'zomers geen koude lucht erdoorheen als de zon erop staat.., lastig na te leven maar is het enige waarmee je het redelijk in de hand kan houden

-cees-
21-02-11, 21:39
Welkom hier.
Mooie auto met een mooi verhaal, veel plezier nog met je S.

-Bassie-
21-02-11, 21:42
de scheurtjes zijn redelijk te voorkomen..
afdekken tegen de zon.. geen grote warmte verschillen creeren dwz s'winters geen verwarming door de luchtroosters laten komen , en s'zomers geen koude lucht erdoorheen als de zon erop staat.., lastig na te leven maar is het enige waarmee je het redelijk in de hand kan houden

noem je dit redelijk?
hoe krijg je dan überhaupt je voorruit schoon als die beslaat?
dan zou je dus nooit normaal kunnen rijden met je auto?

Frank Hendriks
21-02-11, 22:20
Hallo Bas,

Weet jij nog andere manieren om het scheuren te voorkomen? Insmeren met iets wat het soepel maakt (voor zover dat nog kan)

Frenske
22-02-11, 07:36
Welkom bij de 924 malloten!! :thumb:

Strakke auto, houden zo!!

M.B.H.
22-02-11, 08:45
Welkom hier Frank
Geweldig om zo te beginnen TOPPERTJE

Pas
22-02-11, 09:17
noem je dit redelijk?
hoe krijg je dan überhaupt je voorruit schoon als die beslaat?
dan zou je dus nooit normaal kunnen rijden met je auto?

Met koude lucht krijg je het sneller weg ;)

Wat ik s'ochtends vaak doe is eerst op het raam laten staan tot het warm gaat worden en dan overzetten naar je voeten. Maar da's meer omdat warme lucht stijgt en je zo het sneller warm hebt :)

m.vanderweerd
22-02-11, 09:19
noem je dit redelijk?
hoe krijg je dan überhaupt je voorruit schoon als die beslaat?
dan zou je dus nooit normaal kunnen rijden met je auto?

zoals ik al zei, lastig na te leven..
maar is wel echt de enige manier.. en s'zomers beslaat je ruit niet, en ook niet met Niet vochtig weer.. ( dus gewoon niet met de 24 rijden als het regent enof vochtig is)

jimfrey944
22-02-11, 16:16
Re: Frank Hendriks

Hallo Bas,

Weet jij nog andere manieren om het scheuren te voorkomen? Insmeren met iets wat het soepel maakt (voor zover dat nog kan)

allen de zon er van af houden het is uv en warmte dat het plastiek aantast met middeltjes smeren heeft geen zin
gewoon veilig blijven rijden geen onzin dingen uithalen om je dachboard te sparen
voor 400 euries heb je een nieuw en hij is zo geplaatst :wink:

tortini
22-02-11, 20:38
400 euries voor een nieuw dashboard vind ik wel te over zien, alleen dat zo plaatsen lijkt mij toch wat ingewikkelder of heb ik dat vreselijk mis?

-Bassie-
22-02-11, 20:41
valt best wel mee.

met een minuut of 10 ligt die er naast.

en dan een onbepaalde tijd om alles netjes schoon te maken en weer te monteren.

tortini
22-02-11, 20:44
Zijn er foto's/ how to 's van deze wissel truck kan ik eens kijken of het voor mij haalbaar is

Frank Hendriks
22-02-11, 22:30
Is zo'n dash nog nieuw te koop dan?
Wilde laatst nieuwe matten kopen maar deze waren niet meer te verkrijgen bij de dealer.

Werden dus matten van een 944!
Voordeel was wel dat de nieuwe set beugels had die je kon vastzetten onder de stoelen zodat deze niet meer verschuiven. Hierbij een foto van de oude en nieuwe mat.

m.vanderweerd
22-02-11, 22:42
persoonlijk zou ik de oude matten niet weggooien( voor als je dat van plan bent), zo heb je altijd nog een voorbeeld voor als je ze na wilt laten maken.. ( en is altijd leuk om te bewaren)

ernst1971
23-02-11, 15:53
Welkom hier!
en wat een mooie 924,
veel plezier toegewenst.

Frenske
23-02-11, 17:42
( en is altijd leuk om te bewaren)


euhhh, je hebt hopelijk een hele grote schuur. Gezien je bewaardrift en je leeftijd denk ik dat je een flinke verzameling bij elkaar krijgt .....:dizzy:

Frank Hendriks
23-02-11, 17:51
Haha Frenske,

Je hebt wel gelijk, maar moet eerlijk bekennen dat ik ze boven op zolder heb liggen om ze misschien in de toekomst nog eens na te laten maken.

Frenske
23-02-11, 17:53
Haha Frenske,

Je hebt wel gelijk, maar moet eerlijk bekennen dat ik ze boven op zolder heb liggen om ze misschien in de toekomst nog eens na te laten maken.

hoe jong was jij ook al weer??:heh:

m.vanderweerd
23-02-11, 17:57
euhhh, je hebt hopelijk een hele grote schuur. Gezien je bewaardrift en je leeftijd denk ik dat je een flinke verzameling bij elkaar krijgt .....:dizzy:

wie wat bewaard heeft wat, maar heb alles nog liggen van die van mij incl ingescheurde ruitenwissers:P hahaah


Haha Frenske,

Je hebt wel gelijk, maar moet eerlijk bekennen dat ik ze boven op zolder heb liggen om ze misschien in de toekomst nog eens na te laten maken.

zo hoor ik het graag:)

Frank Hendriks
23-02-11, 17:57
37, maar ik heb een grote zolder!

js-vintage
24-02-11, 10:42
Welkom op dit forum!

Johannus
26-03-12, 10:33
Mooie wagen Frank!!!

coppe218
26-03-12, 13:01
Zeker een mooie wagen. Het zou me trouwens niet verbazen als ik deze auto vorige week heb gespot op de A67 bij Liessel. zoals te lezen in het Gespot topic.

harry
26-03-12, 13:38
Welkom Frank. Mooi en uniek verhaal.
Ben helemaal jaloers op het perfecte dashboard.

Dim_Dim
26-03-12, 13:52
Je auto ziet er echt prachtig uit

Jayke
26-03-12, 18:23
Jullie weten dat dit topic al ruim een jaar oud is?

Frank Hendriks
26-03-12, 19:46
Allereerst iedereen bedankt voor de complimenten over mijn auto. Leuk om te zien dat nieuwe leden ook
in het verleden kijken van mensen die al langer lid zijn.

En Coppe, dat zou ik idd best wel eens geweest kunnen zijn. Het weer was te mooi om de Porsche binnen
te laten staan!

wimpom
26-03-12, 21:07
Jullie weten dat dit topic al ruim een jaar oud is?

het blijft een mooie auto :p