PDA

Bekijk Volledige Versie : Kevin



Kevinvdt
12/08/2008, 11:17
Hallo,

Ik had al een paar keer een beetje mee zitten lezen op dit forum en vind het nu eens tijd me aan te melden.

Zelf ben ik helaas nog niet in het bezit van een 924... Als hobby rij ik nu in een Volkswagen Kever uit 74. Dagelijks ga ik met de trein naar mijn werk vanaf het huis waar ik sinds juli dit jaar woon.

Liever zou ik met de auto naar het werk gaan, daarom wil ik over een jaar een auto gekocht hebben voor dagelijks vervoer (45km per dag)
De reden dat ik dit over een jaar pas wil is omdat we net in ons huis zitten en daar de spaar rekening een heel eind aan leeg is gegaan en ik liever eerst weer een reserve opbouw...

Gezien mijn hobby auto wil ik voor mijn dagelijks vervoer ook geen standaard simpele auto gaan rijden... Het eerste idee was natuurlijk een kever erbij kopen om dagelijks mee te gaan rijden. De techniek ervan is niet moeilijk en ken ik natuurlijk al dus dat zou ideaal zijn, dan 1tje die op gas rijd en het zou helemaal perfect zijn. De uitgangspunten van deze gedachte, belasting vrij en goedkoop lpg tanken.
Maar ja een kever heb ik al en dat is allemaal wel leuk maar een keer iets ander rijden leek me ook wel leuk. In het verleden heb ik al eens gekeken naar een 924 (of 944, maar die zijn een stuk duurder) maar toen zat ik nog op school en woonde thuis en waren 2 auto's in elk geval teveel.

De kever heb ik trouwens niet omdat ik eigenlijk een porsche wilde maar niet kon betalen.. aangezien die ook duurder was dan de gemiddelde 924... Ik wil ook geen 924 omdat er toevallig porsche achterop staat, maar vind het gewoon een leuk sportieve auto maar ook niet te overdreven.

Het liefst zou ik natuurlijk wel een belasting vrije uitvoering hebben, niet alleen vanwegen het financiele voordeel maar ook omdat het in mijn ogen een klassieker is en dan moet hij ook een beetje op leeftijd zijn! En natuurlijk het liefst met een lpg installatie...
Dat laatste lees je natuurlijk veel slechte reacties over... maar ook wel goede..

De reden dat ik mij aanmeld is omdat ik er achter wil komen of de auto wel zo geschikt is voor dagelijks vervoer. Hoe duur de onderdelen zijn en wat je wel en niet zelf aan de auto kan doen.
Ook kan ik mij vast verdiepen in het lpg verhaal en de verschillende typen met bij behorende techniek.

Afgelopen zondag ben ik trouwens naar porsche motion geweest, via topgear had ik daar kaartjes voor gewonnen.
Daardoor gaat het nog harder kriebelen en heb een paar hele mooie 924 en 944 ers gezien! Voor mij hoeft hij natuurlijk niet zo perfect te zijn als sommige daar maar het viel me op hoe goed ze er eigenlijk allemaal uit zien!

Ik weet niet of ik dit forum mag vervuilen met foto's van mijn kever maar anders kan ik die ook weleens posten.
Wat ik daar nog wel over kan zeggen is dat hij niet helemaal standaard is, verlaagd, zelf een nieuw interieur gemaakt.
De motor is van een 1200 naar een 1641 gegaan, waar deze winter 2x dubbele zijdelings geplaatste carburateurs op komen met een sportuitlaat (hebben al eens 2x enkele zijdelings geplaatste carburateurs op gestaan) en tevens een andere versnellingsbak met langere eindoverbrenging

Groeten en jullie zien nog weleens wat vragen van mij zien verschijnen. Vragen over mij, mijn kever of mijn toekomstige 924 mag je hier natuurlijk ook stellen.

Space
12/08/2008, 11:35
Hee Kevin,

Welkom! Leuk, alweer de zoveelste kevergek op dit forum :-D.

Dagelijks rijden in de 924 is super, maar het sleutelt absoluut niet zo gemakkelijk als aan de kever dus ben daar maar op voorbereid. En dat je regelmatig zult moeten sleutelen bij dagelijks gebruik, dat staat vast.

Groeten,
Han

Ouke
12/08/2008, 14:11
Beste Kevin,

Aller eerst welkom!!! Ik gebruik mijn porsche 924 (bj 1982 dus belastingvrij) dagelijks (dat is ongeveer 40 km per dag) en heb nog geen problemen ondervonden. Ik zou ook niet een reden kunnen bedenken waarom dit niet zo gaan. Natuurlijk moet je wel kijken of de 924 die je gaat aanschaffen goed onderhouden is en misschien moet je hem zelf even goed nakijken (of laten doen) voordat je hem echt iedere dag gaat gebruiken. Tevens zou ik de bekende beurtjes, wel terug te vinden op dit forum, goed blijven controleren.

Maar dit moet je denk ik met iedere oudere auto en ook een aantal nieuwe auto's, dus een 924 is hierop geen uitzondering.

M.B.H.
12/08/2008, 14:41
Kevin Welkom :-D :-D
Het is inderdaad goed om je eerst te laten informeren,
En door regelmatig op dit forum mee te kletsen en vragen te stellen met als doel een 924 op termijn Okee Okee :grin: DAN WEET JE WAAR JE AAN BEGIND :wink: M.

LWB
12/08/2008, 17:04
welkom hier, :-D
ik hoop dat je hier iets wijzer wordt.

Tom
12/08/2008, 18:02
Welkom!

Er zijn meer mensen op dit forum die hun 924 dagelijks gebruiken (waaronder ikzelf), lees de projecttopics maar eens om een idee te krijgen van wat je tegenkomt.

Veel plezier!

Bcreative
13/08/2008, 17:16
Welkom Kevin!
Nog een toekomstige dagelijkse rijder. Veel succes! Ben zelf ook al 'n tijdje aan 't oriƫnteren en rondkijken met dit doel. Welke regio van 't land woon je?

Kevinvdt
14/08/2008, 07:05
hallo, dank jullie voor het onthaal hier :lol:

Ik kom uit het Oosten van het land, Didam om precies te zijn. Ligt tussen Arnhem en de duitse grens.
Leuk dat er meer mensen hier een kever rijden!

Sommigen kennen mijn kever misschien wel, of mijn site:
http://www.vwaddict.nl
http://85.17.151.97/134200001-134250000/134236301-134236400/134236390_6_I1j_.jpeg
Zo zag mijn motor met 2 enkele carburateurs eruit, die zijn er inmiddels af omdat deze versleten waren... komende winter komen er 2 dubbele carburateurs op
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/08/60.jpg

Maar zal jullie forum niet verder bevuilen met VW :wink: Op mijn site zijn tenslotte voldoende foto's te vinden voor de gene die het intresseerd!

Aan de kever doe ik vrij wel alles zelf, en ben niet te beroerd een stukje techniek erbij te leren! Dus zelf sleutelen zal aan een 924 ook wel moeten lukken. En dingen die ik niet aandurf of niet kan laat ik gewoon doen.
Dus dat er af en toe wat gesleuteld moet worden is niet zo erg.

Space
14/08/2008, 09:29
He,
Nice kevertje. Ik ken jou nick wel van Keversite, kan dat kloppen? Ik ben herbie1303 daaro.
Ach, bevuiling van het forum, op de helft van de 924 onderdelen staat een VW/Audi logo dusseuh :-D.
GreeTs
Han

Kevinvdt
14/08/2008, 10:04
Daar heet ik gewoon Kevin, maar je zal wel de juiste voor je hebben :lol: Ben daar veel geweest! Laatste jaar niet zo veel meer ivm afronden school, daarnaast werken en ook nog een huis gekocht... dus gewoon te druk geweest!

Jouw kever ken ik dan ook wel, die heb je net weer klaar en heb je voor de restauratie met een rally mee gereden en gewonnen!

Zo is het toch weer een kleine wereld!

Space
14/08/2008, 10:47
Wohoo dat je dat nog weet zeg. Je bent wel goed bezig geweest daar op het forum, dik 4000 berichten :lol:. Het forum hier is niet zo druk, maar je leert wel iedereen kennen en dat is iets wat op keversite stuk lastiger is. Dat is haast niet te doen om alles en iedereen bij te houden.

Nu je weer gesettled bent kun je nu hier een forum-carriere beginnen. :wink:

Tom
14/08/2008, 15:58
Mooie Kevert!

Kevinvdt
15/08/2008, 06:40
Wohoo dat je dat nog weet zeg. Je bent wel goed bezig geweest daar op het forum, dik 4000 berichten :lol:. Het forum hier is niet zo druk, maar je leert wel iedereen kennen en dat is iets wat op keversite stuk lastiger is. Dat is haast niet te doen om alles en iedereen bij te houden.

Nu je weer gesettled bent kun je nu hier een forum-carriere beginnen. :wink:

Vroeger... toen ik nog op school zat had ik tijd te veel denk ik haha toen heb ik jouw project gevolgt, toen was mijn oom ook een 1303 aan het restaureren. De laatste tijd keek ik af en toe een keer maar niet veel meer.

Zoveel berichten zal ik hier dan ook wel niet krijgen

VonG
30/08/2008, 11:58
Welkom en mooie KDF Wagen!