PDA

Bekijk Volledige Versie : Targadak



Schildwolde
12/08/2008, 12:16
Mijn 924 heeft een targadak dat door slijtage niet meer goed sluit. Bij Pon in Leusden hebben ze het dak handmatig dichtgezet en afgekit. Het was natuurlijk ook mogelijk om er een nieuw dak in te zetten. Maar meer dan 2000 euro lijkt me een wat te stevige investering voor een beetje frisse lucht van boven. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met het open dak van de 924. Het lijkt me dat er met een beetje handigheid en revisiesetjes?! er meer mogelijkheden moeten zijn.

Groet, Patrick

Ouke
12/08/2008, 14:18
Ik weet niet hoe erg de situatie was, maar is dichtkitten niet erg rigoreus?

Tom
12/08/2008, 18:06
Beetje een beun-oplossing.

Mogelijke problemen: rubber versleten, mechanisme versleten, mechanisme stuk. Die 2000 euro is voor nieuwe onderdelen en het goudgerande Pon-uurtarief. Een handige hobbyist en een slimme mix van gebruikte en nieuwe onderdelen moet het voor niet veel meer dan een tiende van dat bedrag kunnen rooien, afhankelijk van wat er eigenlijk vervangen moet worden.

Meneer aard
12/08/2008, 18:49
Vast en zeker de sluitingen kapot, ik heb die nog wel liggen (nieuw, revisie setje hehe). Rubber kun je zo bestellen bij alpo werkt ook goed.

Bcreative
13/08/2008, 14:39
Heb m'n targadak altijd erg fijn gevonden. Rijden met het dakje eruit was echt de helft van de pret voor mij!
Gelukkig heb ik nooit lekkage gehad en sloot ie ook prima. Maar mijn targadak was eigenlijk een heel eenvoudig ding, waar volgens mij niet heel veel aan stuk kon... Weet niet of 'n '88er een ander dak heeft? Kan lastiger verhaal zijn...

Schildwolde
14/08/2008, 08:44
Het probleem zit in versleten nylon?! katrolletjes en lijntjes die daaraan vast zaten. Dat was het verhaal van Pon een jaar of vijf geleden.. Omdat de auto toch bijna nooit uit de garage kwam, en de opgegeven kosten enorm hoog waren hebben we er niets aan laten doen. Door omstandigheden kwam ik op de vraag om de auto te houden of te verkopen.. Aangezien ik altijd iets gehad heb met auto's uit de 70-80 jaren toch maar besloten om de auto te houden. Maar dan moet natuurlijk het dak wel open kunnen. Open rijden is inderdaad onwijs leuk..

q01z
14/08/2008, 08:47
klinkt meer als een schuif kanteldak?
in ons targadak heb ik geen nylon katrollets gezien :roll: of ik heb niet goed gekeken natuurlijk ;)

Schildwolde
14/08/2008, 12:32
Ik zie dat je uit Scharendijke komt... Ik zou zeggen, ik kom het weekend wel even bij je kijken!! Het is inderdaad een schuif/kanteldak. Zijn er ook nog andere daken dan??!
Dit weekend ben ik ook in Scharendijke (kom er regelmatig) Vorig jaar zelfs nog met de 924..

q01z
14/08/2008, 20:40
altijd gezellig, alleen ben ik er dit weekend niet! ;)

overigens zoiezo niet zovaak meer, ben verhuist naar Wemeldinge..
en wat betrefd de 924 met Targadak, die staat in euhmm David? waar staat onze witte?

zelf heb ik een 924S zonder targa

Schildwolde
18/08/2008, 15:47
Ik heb nog even de papieren van de auto er bij gehaald, hij is van 01-04-1986 (heb de dus twee jaartjes vergist..) Het is een schuif/kanteldak (electrisch bedienbaar). Ik ben enorm benieuwd naar mogelijkkeden voor revisiesetjes. Het sleutelen durf ik wel aan..

Ik-rij-belastingvrij
18/08/2008, 17:25
zo'n revisiesetje van het schuif/kanteldak kan ik voor onze S ook nog wel gebruiken :roll:

LWB
18/08/2008, 17:43
misschien heb je hier wat aan:

http://www.clarks-garage.com/shop-manua ... imitswitch (http://www.clarks-garage.com/shop-manual/elect-18.htm#limitswitch)" target="_blank
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/body-03.htm" target="_blank


Ik praat uit ervaring dat je er veel geduld en tijd voor uit moet trekken om het geheel goed aan het werken te krijgen.Loop het verhaal stapsgewijs door.
Bij mijn auto heb ik het volledige mechanisme uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet,van motor tot aan de kabels onder het dak.(was een leuke 1e sleutelklus aan mijn 924 :oops: )
Gezien de auto in je voorsteltopic zag ik dat er een type 1 dak in zit.

Dat ze het dak handmatig gesloten hebben betekent in iedergeval dat de slipkoppeling weer voorzien moet worden van loctide.

succes

Kors
28/01/2009, 23:36
komen lekkages aan een targadak eigenlijk vaak voor?

Tom
28/01/2009, 23:40
Aan open daken op leeftijd in het algemeen, niet specifiek targa's... de rubbers worden wat ruim, de afvoeren zitten verstopt, het dakmechanisme sluit niet lekker meer en het roest nog wel eens rond de daken, da's kort gezegd wat er mis kan gaan.

Piet
09/03/2009, 22:23
Al lezend leer ik een hoop! :idea: (ook onzin) :mrgreen:

Meneer aard
10/03/2009, 09:11
Aan open daken op leeftijd in het algemeen, niet specifiek targa's... de rubbers worden wat ruim, de afvoeren zitten verstopt, het dakmechanisme sluit niet lekker meer en het roest nog wel eens rond de daken, da's kort gezegd wat er mis kan gaan.

Tom vergeet niet dat elektrische dakjes vaak ook een versleten mechanisme etc. hebben. Enigste manier is los halen, kijken wat versleten is en opnieuw bestellen.