PDA

Bekijk Volledige Versie : Radiator stuk



Porschediddy
04/09/2008, 09:55
Hallo iedereen, na 22000 km zonder problemen is gisteren mijn radiator stukgegaan. Ik vond die plassen water onder de motor al zo vreemd ... :) Kan iemand me zeggen waar ik een goeie radiator zou kunnen vinden en of dit te doen is om zelf te vervangen (zo heel technisch ben ik niet aangelegd, maar ik zou het wel willen proberen als dit niet te moeilijk is)? Bedankt!

Tom
04/09/2008, 11:10
Ik heb hetzelfde gehad, heb de lekke radiateur laten reviseren (nieuw koelblok erin). Kostte 300 euro, maar een nieuwe bij Porsche kost iets van 800. :shock:

Destijds (vorig jaar) was er geen aftermarket alternatief beschikbaar.

Porschediddy
04/09/2008, 12:12
hmm.. ik heb een paar tweedehands exemplaren gevonden voor +-80euro. Nu vraag ik me af of ik dan beter investeer in een revisie van de mijne of een tweedehands zou kopen.. Ik heb ook net een busje anti-radiatorlek gekocht, misschien dat eens eerst proberen?

Tom
04/09/2008, 13:24
Nee, geen meuk in je motor gieten! Daarmee gaan ook de kleinere kanalen dichtzitten, heb je zo een nieuwe koppakking nodig!

Tweedehands radiateur betekent dat je misschien met een paar maanden (of nog eerder) weer aan de beurt bent. Je kunt ook proberen je huidige radiateur te solderen.

M.B.H.
04/09/2008, 17:44
Gebruikte Radiator Afpersen met Water , 8)
Als hij niet lekt Kun je hem monteren , :wink:
maar revicie is het beste/ kwa prijs tov nieuw M. :mrgreen: