PDA

View Full Version : [Voorstellen] Rick



Rick
09-03-11, 18:49
VoorstellenStel je voor
Hallo allemaal,

Ik ben Rick.
19 jaar en sinds afgelopen maandag de eigenaar van een 924 uit '83.
Ik lees al een tijd mee op het forum, met name voor de aankooptips en wat men zoal tegenkomt bij een 924.
De 924 die ik heb gekocht heeft een tijd op marktplaats gestaan.
Het is een origineel nederlandse sienna rode met een zwarte kap.
Dit schrok veel mensen af, zeker omdat de voorspatborden wat deuken hadden.
Maar verder ziet ie er nog heel netjes uit (ook het interieur) en technisch is hij zeer goed.
Ik ben nu de 4e eigenaar en er zit veel historie van de afgelopen 20 jaar bij.

Heb er alvast een foto bijgevoegd van de buitenkant, dit is nog een van de marktplaats foto's.
Zal binnenkort zelf eens wat foto's maken.

Bcreative
09-03-11, 19:12
Hey Rick. Welkom hier. Gefeliciteerd met je auto. Mooie kleur en die telephone dials staan ook altijd mooi onder een 924. Wat zijn je plannen met de auto? Dagelijks rijden? Wat ga je eraan opknappen?

-cees-
09-03-11, 19:45
Welkom Rick en gefeliciteerd met je aanwinst. Mooi kleurtje. :thumb:

dopre
09-03-11, 19:46
Welkom op het forum.
Ga je er zelf aan klussen ?

Groeten Dopre

Rick
09-03-11, 19:53
Dankje!

Ik ga er dagelijks mee rijden ja. Nouja, dagelijks..
Doordeweeks kan ik mijn ov-kaart gebruiken om naar school te gaan, de verbinding is redelijk goed dus dan spaar ik de benzine liever voor het weekend.
Ik rij er dus vooral in het weekend wat km's mee richting vriendin, vrienden, keer rondtoeren etc.
Met de vorige auto heb ik ongeveer 4000km in 7 maanden gereden inclusief een midweekje eifel, dus zoveel km's maak ik ook weer niet.

Ik heb er al een splinternieuw rechter spatbord bij, als ik een linker heb wil ik de kop eigenlijk wel laten spuiten.
Of het moet zo zijn dat ik nog 2 spatborden zonder deuken in de goede kleur tegenkom, dan laat ik alleen de kap spuiten.

Verder is er technisch eigenlijk niets op aan te merken, dus daar hoeft niet veel te gebeuren.
De achterbanden moeten vervangen worden (2,5mm) en de antenne goed gangbaar maken en weer aansluiten.
Ik zal m binnenkort ook nog eens op de brug zetten en alles een keer nalopen, kan ik gelijk even de olie en het filter doen.

ernst1971
09-03-11, 22:04
welkom hier.
en veel plezier met je 924.

Hendrik
09-03-11, 22:41
Welkom Rick!

Jayke
09-03-11, 22:46
Welkom!

Frenske
10-03-11, 06:48
welkom bij de 924 malloten!! :thumb:

js-vintage
10-03-11, 09:44
Welkom op dit forum Rick! :thumb:

harry
10-03-11, 11:13
Welkom Rick, en veel sleutelplezier op dit forum

M.B.H.
10-03-11, 16:16
Welkom op dit gezellige leerzame forum Rick
en veel plezier met je 924.

Ruben
10-03-11, 16:26
Welkom Rick.

Leuke 924, ik vind de voorkant niet eens storend, al zou idd een rode kap wsl wel beter staan ;)
Succes iig ermee.

Richard
12-03-11, 09:28
welkom op het forum Rick

Rick
14-03-11, 21:10
Iedereen bedankt voor de reacties!

Heb ondertussen wat nieuwe plaatjes geschoten!
Sinds vorige week maandag 300km gereden, maargoed, das omdat ik m net heb :smile:
Verbruik is wel tamelijk stevig, maar het waren ook geen lange stukken en heb m aardig uitgetest.

Was er net nog even mee naar een neefje van me geweest, even een rondje maken.
Reed ongeveer 60 op een landweggetje, grootlicht aan, komt er ineens een hond (formaatje herder/rottweiler) voor de auto :YIKES:
Gelukkig niet geraakt omdat ik niet hard reed en dus nog goed kon remmen.

-Bassie-
14-03-11, 21:24
mag ik vragen wat jij een tamelijk stevig verbruik noemt?

verder ziet die er netjes uit ;)

Nienke B
14-03-11, 21:50
Hallo Rick,
Welkom op het forum,
Wat een praaaaachtige kleur heeft jou 924...
Groetjes
Nienke

Rick
14-03-11, 22:51
@Nienke

Dankje, jouw 924 heeft dezelfde kleur ofniet?

@Bassie

Nou, het verbruik weet ik nog niet precies.
Ik tankte laatst direct toen het lampje aanging, heb er toen 31,nogwat liter (50 euro, had niet meer bij) ingegooid.
Ben nu benieuwd wanneer het lampje weer aangaat, ik geef toe dat dit niet een van de meest geweldige metingen is, zal m binnenkort eens volgooien.
Ik heb er nu 210km mee gereden, vraag me af wanneer ie weer aangaat, gok dat het rond de 1 op 8,5 uit zal komen.
Maargoed, dat zijn wel wat kortere stukken en als ie dan warm was ook aardig doorgereden.
Iedereen kent dat wel denk ik, familie, vrienden etc die even een stukje mee willen rijden of de motor willen horen etc.

De vorige eigenaar sprak over een verbruik van 1:10 of net eronder. Hij reed dagelijks woon-werk verkeer van 20km en zo nog wat hobby-km's.

Rens
15-03-11, 02:01
welkom op het forum!!

Nienke B
15-03-11, 07:32
Haha ja Rick,
Je ziet er niet zoveel van, dus dat is wel leuk!

m.vanderweerd
15-03-11, 07:46
ziet er uit als een nette auto, veel plezier ermee
zorg er goed voor en maak hem weer helemaal perfect en orgineel
verder een aantal tips.
rij de auto eerst 10-15 min warm voordat je echt een zware rechter voet hebt
( tank je super plus..)
en 1/8.5 vind ik best netjes voor hoe jij schets dat je gereden hebt.

-Bassie-
15-03-11, 08:39
Afgelopen zondag heen en weer naar Zwolle continu 130 en uit schieters naar boven.
En dan nog werk en school totaal 260km op 23 liter.
Dus kan lekker zuinig zijn hoor ;)

Rick
15-03-11, 16:41
@Nienke

Inderdaad, vindt het een leuke kleur, was alleen leverbaar in 83-84 zag ik.
Heb nog geen foto's van de jouwe gezien, heb ik eroverheen gekeken in je voorsteltopic?

@Bassie

Kijk, dat is inderdaad een net verbruik!

Ik rijd de auto inderdaad netjes warm, hou altijd de oliedrukmeter aan, wanneer ik zie dat de olie een lagere druk heeft (en dus warm is) geef ik inderdaad pas goed gas.

Nienke B
16-03-11, 10:38
Ha Rick,

Foto's van mijn 924 kun je vinden op mijn profiel, een beetje zoeken en dan heb je ze.
De mijne is uit 1982, ik dacht dat die kleur alleen in 82 werd geproduceerd:P

Rick
27-03-11, 19:15
Even een korte update:

De 924 bevalt nog steeds prima!
Hij is probleemloos (op een gebroken stabilisatorstangsteuntje na) gebleken tot nu toe.

Had m 2 weken geleden volgetankt en de dagteller op nul gezet.
Gisteren weer afgetankt na 304,4 km en er ging bij de eerste keer afslaan 30,7 liter in. Na nog een keer ging er 31,3 liter in, wat een verbruik geeft van 1 op 9,7!
In die km's zit 1 lange rit van 100km totaal (snelweg met 120,130) en de rest bijna allemaal korte stukken (naar de vriendin 16km enkel, paar keer naar het werk 7km enkel etc)
Ben dus zeer tevreden met het verbruik :)

Verder nog niet zoveel gedaan.
Er moeten wel nog andere achterbanden op, deze zijn oud en kaal.
Kan nu zelfs de achterkant even om laten gaan door in te sturen en flink op het gas te gaan. Als je dat echt lomp doet kan ik zelfs gaan tegensturen :whistle:
(Voor de duidelijkheid: dat kan dus op gortdroog wegdek nu)