PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | kloppend geluid in differentieel?



geert Goedvriend
09/03/2011, 19:35
Hallo,
telkens ik de 1e 2e of derde versnelling inschakel en optrek hoor ik achteraan een kloppend geluid (tak tak tak..) zoals een kruiskoppeling of lager dat versleten is.
Dit is niet in vrijloop.
Het geluid klinkt harder als ik zowel links of rechts een bocht neem.
Vooraleer ik de versnellingsbak demonteer had ik graag geweten of dit een wiel dan wel differentieel dan wel een bak probleem zou kunnen zijn.. Heeft iemand ervaring? Ik ben nieuw op het forum en heb een 1981 special edition gekocht voor 2500 € vorige maand, waarover ik nog wel enkele andere vragen heb...da's voor later.

924turbo2
09/03/2011, 19:42
Even voorstellen ?

Cor 944
09/03/2011, 20:20
homokineten droog?
ff opnieuw vet erin ,en dan hoop ik voor je dat het tak tak tak weg is.

jimfrey944
09/03/2011, 21:54
welkom op het 924 forum

wat cor zegt homokineten droog of versleten
ook kan het een wiellager wezen maar dat maakt een iets lichter dreunend geluid

special edition,uit 1981,vorige maand : is dat de 924 van marktplaats met het Le Mans interieur

Pas
10/03/2011, 08:32
Bij mij was de homokineet behoorlijk versleten toen dat geluid eenmaal kwam. Je kan de aandrijfas vastpakken als je naast het wiel gaat liggen (kijk wel uit als je uitlaat warm is aan de linker kant)
Beweeg de aandrijfas richting het wiel of de bak, dit moet gedempt zijn, je mag best kracht zetten hiervoor. Raakte het als het ware metaal op metaal is hij aan vervanging toe. Om loos te draaien heb je vw gereedschap nodig, ga er geen inbus in proberen te rammen.

jimfrey944
10/03/2011, 09:06
Om loos te draaien heb je vw gereedschap nodig, ga er geen inbus in proberen te rammen.
Dit is niet speciaal vw gereedschap
Het is een 12 kantige torix maat 80
En idd alleen deze gebruiken

Cor 944
10/03/2011, 11:18
Bij mij was de homokineet behoorlijk versleten toen dat geluid eenmaal kwam. Je kan de aandrijfas vastpakken als je naast het wiel gaat liggen (kijk wel uit als je uitlaat warm is aan de linker kant)
Beweeg de aandrijfas richting het wiel of de bak, dit moet gedempt zijn, je mag best kracht zetten hiervoor. Raakte het als het ware metaal op metaal is hij aan vervanging toe. Om loos te draaien heb je vw gereedschap nodig, ga er geen inbus in proberen te rammen.

op jou manier kan je echt niet bepalen of een homokineet versleten is.
daarvoor moet toch echt de aandrijfas eronder vandaan.
en dan pas kan je echt voelen door de homokineet in alle richtingen te bewegen,
of er zware punten inzitten, en of er ruimte op zit.

Pas
10/03/2011, 12:08
Als het al staat te klapperen is dat naar mijn mening al voorbij wat te weinig smeervet of een klein beetje speling.

Het is een snelle check om erachter te komen of 1 van de homokiten ver heen is, want al rijdend kan je niet op gehoor zeker weten welke het is.

Als je wil weten precies hoeveel het versleten is moet je 'm demonteren om de speling te voelen ja.

Dit bespaart je de moeite beide aandrijfassen te demonteren als je door een simpele handeling erachter kan komen welke het is en of het interdaad een homokineet is die het geluid veroorzaakt.

M.B.H.
10/03/2011, 16:03
KIJK MAAR EENS NAAR DE OPHANG RUBBERS VAN DE BAK
dat zou ook nog kunnen dat die los liggen

jimfrey944
10/03/2011, 17:43
KIJK MAAR EENS NAAR DE OPHANG RUBBERS VAN DE BAK
dat zou ook nog kunnen dat die los liggen

kan idd ook heel geschikt
hier onder wat foto's van een gescheurde bak steun

http://community.924forum.nl/attachment.php?attachmentid=4141&stc=1&thumb=1&d=1294534853
http://community.924forum.nl/attachment.php?attachmentid=4245&d=1294523844

---------- Post added at 18:43 ---------- Previous post was at 17:23 ----------


Ik ben nieuw op het forum en heb een 1981 special edition gekocht voor 2500 € vorige maand, waarover ik nog wel enkele andere vragen heb...da's voor later.

houaaahhh ik heb het al gezien het is een 50 jahre!!!!
ik zag een heel klein plaatje in de forum garage staan
en een iets groter plaatje van een verschrikkelijk mooi interieur :cheer2: :icon_wink:

geert Goedvriend
14/03/2011, 17:58
Whaw, dit is wel een actief forum zeg!
leuke reacties, ik ga er mee aan de slag volgend weekend.
Ik heb de wagen in Belgie gekocht, heeft de zetels met de handtekening van Porsche erop.

tnx to all

geert Goedvriend
25/03/2011, 16:25
heb gisteren de homokineten nog eens stevig proper gemaakt en ingevet, en kloppend geluid is weg, as long as it lasts.. We'll see, allen bedankt voor de tip :smile: