PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | Rechter voorrem lekt



Ruben
11/03/2011, 10:54
Gisteren kon ik bij het rijden steeds verder m'n rem indrukken, tot (gelukkig thuis) de druk helemaal weg was. Dus onder de auto gekeken, lekt ie rechtsvoor. En dat terwijl 1,5 maand geleden bijna de complete remmen zijn vervangen voor de apk.

Maar ik heb net dus het wiel eraf gehaald en gekeken waar het vandaan komt, en ik denk dat ik het heb gevonden (zie rode pijl op attachment). Maar deze slang krijg ik met geen mogelijkheid los, dus mijn vraag: hoor je de moeren bij de blauwe pijlen los van elkaar te kunnen draaien, waardoor de slang los gaat?

Op de andere attachment is te zien over welk onderdeeltje het gaat.

Bij voorbaat dank!

Gr, Ruben

Ps, vraagje aan de mods: beter een los topic voor dit soort vraagjes of alles in een project zetten en daar vragen?

peter944
11/03/2011, 11:56
Zouit het hoofd, sleutel 17 op de bovenste en 11 op de onderste, is normale rechtse draad.
Alsik je remleiding bekijk is deze ook afkeur APK te veel roest. Ik heb eea vervangen in mijn S
lokaal nieuwe leidingen laten maken en slangen voor rvs mantel slangen van Goodridge
succes.

Ruben
11/03/2011, 12:54
Ja, dus toch. Dan wordt het gewoon meer spinazie eten voor mij :-( Kreeg er echt helemaal GEEN beweging in...

Dat geroeste lijkt op de foto denk ik erger dan dat het is, heb er 1,5 maand geleden nog nieuwe apk mee gekregen ;) Leidingen zijn zo ongeveer de enige dingen v/d remmen die ze wél hebben laten zitten.

Maar bedankt, ik weet iig wel hoe het zit nu.

m.vanderweerd
11/03/2011, 13:09
ja hebt je antwoord al gekregen.
tips
- spray heb eerst even in met goede roestoplosser ( berner of iets dergelijks)
- doe je wielkasten mooi schoonmaken incl armen, veerpoten ( afwateringsgaatjes)
- leiding lijkt inderdaad slecht, probeer hem roest vrij te maken en hem mooi te tectyleren

Ruben
11/03/2011, 13:23
Ja, ik had al met verschillende dingetjes gesprayt en in laten werken, maar leek niet te helpen dus vroeg ik me af of het niet gewoon vast zat en ik iets kapot probeerde te draaien :P

Ik moet idd heel mn auto nog goed schoonmaken, alles. Dan zal ik de wielkasten en alles gelijk meenemen ja.
En ik zal eens zo'n busje tectyl halen dan, die heb ik nog niet.

924turbo2
11/03/2011, 15:36
Je hebt het de 6 kant al aardig stuk gedraaid. Ik gebruik enkel een speciale remleiding ringsleutel met een kleine sleuf. Hier kan je veel meer kracht mee zetten en schiet je er niet overheen.

Als je de remslangen toch gaat vervangen kan je het ook warmstoken.

jimfrey944
11/03/2011, 16:13
remleidingen zijn idd vervelend los te maken en draaien snel dol ik spuit ze meestal een paar keer in met wd40 en wacht dan gewoon een dag dan is het meestal wel te doen

joost dat is ook een goede tip ik zet hem meteen op mijn verlanglijst "speciale remleiding ringsleutel"

ernst1971
11/03/2011, 16:52
snap dan niet als ze bijna alles vervangen hebben dat ze die remleiding dan ook niet meteen hebben vervangen.
had je nu een hoop extra werk bespaard.
en inderdaad kan aardig vastzitten, had ik een half jaartje geleden ook last van.
in ieder geval succes met het maken van.

924turbo2
11/03/2011, 17:24
Sinds ik hem heb, heb ik ook nooit meer een leiding stukgedraaid. De onluchtingsnippels zijn bij mij ook 11mm. Maar volgens mij bij jullie 7mm, dan is het ook handig er daar eentje voor aan te schaffen.

-Bassie-
11/03/2011, 17:34
Bij mijn 924 gewoon 11 of 10.
Heb zelf 2 sleuteltjes 11/13 en 10/12.

Moet je gewoon hebben

Ruben
11/03/2011, 18:26
Ik zie wat jullie bedoelen, vandaar dat het ook zo moeilijk ging ja.
Die moet ik ook hebben, zo'n opengeslepen ringsleutel :P

924turbo2
12/03/2011, 06:52
Waarschijnlijk gaat sleutel 11 nu er overheen schieten, je kan het moertje bijvijlen naar 10.

Cor 944
12/03/2011, 10:00
gewoon een beetje warmstoken ,en een tang erop ,als het sleuteltje er niet meer oppast.
dan gaat hij zeker los,heb dit al honderden keren zo gedaan .