PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruitensproeier container



Jan Willem
13/09/2008, 13:26
Ik heb gisteren mijn924 opgehaald. Van Emmen naar Den Haag mee gereden (veel in de file gestaan) De auto loopt en rijdt fantastisch. Ik had niet naar de ruitenwisservloeistof gekeken en die bleek op te zijn. Vanmorgen bijgevuld maar het loopt er aan de onderzijde weer uit. Nu zie ik onderin een slangetje los liggen, maar ik kan er niet goed bij. uit de vuldop komen twee slangetjes. Een zit aan een leiding vast naar de sproeiers en die andere is gesplitst maar heeft geen aangesloten slangetjes. Klopt het dat ik daar nog slangen op moet aansluiten? Dat zou betekenen dat ik nog ergens 2 slangetjes moet zoeken.
Kunnen jullie advies geven of een foto van de juiste situatie laten zien?

Andere vraag. Wat is de beste manier om koud te starten. Ik hoor verschillende verhalen. Het beste lijkt mij eerst contact maken (3 seconden) dan contact uit en direct terug en starten.

Overigens is mijn drukmetertje niet geloofwaardig. Op de snelweg geeft ie 10 bar aan. En bij normaal rijden 4 tot 8 en stationair wisselend van 2 tot 4.

verder tot nu toe opgemerkt:
1 Raamslinger tussen stuk moeten vernieuwd worden.
2 Gas geven is nog wennen. Het had wat soepelen mogen gaan. Omdat de motor direct reageert schokt het nogal makkelijk. Ik hoor verder geen bij- rammel geluiden, maar het gaspedaal had wat soepeler mogen zijn.

Verder ben ik erg bij met de auto, echt heerlijk.

Tom
13/09/2008, 13:46
Helaas zijn de accu's van mijn camera leeg, anders had ik foto's voor je gemaakt.

Starten is bij mij altijd een kwestie van bij koude motor iets gas bijgeven, verder gas gewoon niet aanraken en in één keer starten.

Mijn oliedrukmetertje stond ook altijd op max, toen heb ik de console gedemonteerd en de contacten eens schoongemaakt. Sindsdien heb ik volledig logische waarden (2-3 bar stationair, 4-5 bar rijdend).

Jan Willem
14/09/2008, 13:12
Ik ben er inmiddels achter dat mijn plastic container van de ruitensproeiervloeistof lek is. Er zit een nieuw motortje op waardoor je minder slangen nodig hebt. Het systeem werkt goed, maar als ik ga vullen loopt het er van onder weer uit.
Wil iemand van zijn reservoir af? stuur me dan aub een PM-metje. Is het moeilijk om hem los te krijgen? Het lijkt me niet maar misschien moet ik speciaal ergens op letten!! Tips zijn welkom.

Alvast bedankt,
Jan Willem

Tom
14/09/2008, 18:41
Ik denk dat Martin (MBH) je kan helpen, stuur 'm even een berichtje...

M.B.H.
14/09/2008, 21:22
ja die heb ik wel liggen Tom dat heb je goed :lol: :lol: M.

Jan Willem
16/09/2008, 20:43
Hoi Martin,

ik heb je een email gestuurd.groet,
Jan Willem