PDA

Bekijk Volledige Versie : tikkend geluid achteras



eurotouring
05/06/2007, 11:28
Ik heb reeds op verschillende forums deze vraag ingediend maar heb geen bevredigend antwoord

Tijdens het stationair draaien heb ik een onregelmatig tikkend geluid ergens bij de achteras. Blijft onregelmatig ook al verhoogd het toerental.
Bij 2000 toeren verdwint het en komt terug bij 3000 toeren. Wij spreken hier over een 3-trapsautomaat. Iemand die ideeen heeft wat dit zou kunnen zijn, ik kan het geen enkele manier localiseren. Verkeerde afstelling automaat, hij schakelt juist en zacht ik verwacht daar geen probleem mee, auto heeft wel 4 jaar stilgestaan maar wel regelmatig gedraaid. francois

captainfrasca
05/06/2007, 22:08
Hmmm....


Da's een goeie! Als ik het zo lees zou ik de homokineet verwachten! Als de lagers hierin versleten zijn gaat de homokineet tikken!

Je hebt, zoals je waarschijnlijk wel weet, 2 homokineten, je zou dit eens na kunnen laten kijken bij een vakgarage!

Bovengenoemde past op zich ook wel bij het stilstaan.

Tja, of het je versnellingsbak is? Zou kunnen! Misschien zit er hier of daar speling in je aandrijflijn, maar dat is op zich ook moeilijk na te gaan.

Reken in ieder geval dat een homokineet rond de 130 euro zal liggen, dan heb je het over een 2e handse.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en hoor graag wat je bevindingen zijn!

Mvg,


David

Ropor
13/06/2007, 13:24
Ik geloof niet dat het de homokineten zijn.
Je heb het erover dat je het geluid bij stationair draaien ook hoort. Tijdens het stationair draaien staan je homokineten stil, deze draaien namelijk hetzelfde toerental als je wielen.
(En een in homokineet zitten ook geen lagers, wel wentellichamen)

Toen ik mijn 924 een paar maanden geleden kocht hoorde ik van achter de auto ook een zacht tikkend geluid. Dit bleek de brandstofpomp te zijn, waarbij je dat geluid altijd hoort.

Maar als ik jouw omschrijving hoor geloof ik niet dat het de brandstofpomp is.

succes, en deel je ervaringen hier!!

hammer_rites
29/07/2007, 15:11
Ik heb reeds op verschillende forums deze vraag ingediend maar heb geen bevredigend antwoord

Misschien komt dat omdat je geen feedback geeft op mensen die je proberen te helpen.

Ik heb wel ideeen, maar laat eerst zien dat je nog actief bent hier.

captainfrasca
29/07/2007, 22:23
Misschien komt dat omdat je geen feedback geeft op mensen die je proberen te helpen.

Ik heb wel ideeen, maar laat eerst zien dat je nog actief bent hier.

Helemaal mee eensch!!! 8)

eurotouring
30/07/2007, 13:44
niemand weet raad met dit probleem waarschijnlijk zit er veel speling op een gedeelte van de automaat. Zit veel in het buitenland en rij niet veel met porsche. Afwachten of het verslechterd en dan maar kijken. Of eventueel okkasie automaat steken eventueel 4-traps als die past.

hammer_rites
30/07/2007, 19:22
Uhoh, nu moet ik laten zien dat ik niet bluf. Dat wordt moeilijk, het is ook nog eens een automaat... ;-)

Het hoeft de bak natuurlijk niet te zijn. Het zou misschien ook te maken kunnen hebben met versleten ophangrubbers van de bak, of misschien zelfs die 36mm moeren bij je trommels. Als je versnelt, verdwijnt het geluid dan, maw. hoor je het alleen bij een continue toerental?

eurotouring
07/08/2007, 16:01
starte de 924 deze morgen totaal geen rammelend geluid achteraan. rijdt gewoon goed zonder bijgeluiden. Ik heb de bak ook al eens ondersteund met een krik om de silentblocs te ontlasten, er was toen geen enkel verschil in het rammelend geluid. We zullen dus maar afwachten

toch bedankt voor de reacties

Cor 944
27/12/2007, 17:10
heb je de ATF-olie in de automatenbak al eens ververst??
dat wil ook nog wel eens helpen ,als hij bijgeluiden gaat maken.

je zou dit eigenlijk om de 2 jaar prefentief moeten verversen.
ongeacht de km ,die je rijdt. :idea: