PDA

Bekijk Volledige Versie : alarm



harry
18/09/2008, 16:27
Ik ben van plan om mijn auto wat beter te beveiligen tegen diefstal.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zoals start onderbreker, schema, kasje en schakelaars

Wat kan ik het beste doem?

Mvg

Harry

Tom
18/09/2008, 17:38
Tip: laat het doen, kies voor een SCM-gecertificeerd systeem. Ik ken een goede inbouwer in de kop van Noord-Holland, er zijn veel beunhazen in dit beroep.

Ik heb zelf al zoveel storingen met alarms meegemaakt dat ik ze er standaard uitruk als ik een auto met alarm koop.

ShroudedVeil
18/09/2008, 23:58
ik heb hem der ook maar uitgehaald, als ze iets van je willen lukt het tog wel, dus geef liever geld uit aan de dingen die ze jatten dan aan een duur auto alarm

Tom
19/09/2008, 09:02
Gelukkig is de 924 geen diefstalgevoelige auto. Mijn oplossingen: Armor Door Plates (van die stalen plaatjes om je deurklinken) voor de gelegenheidsinbreker, een verborgen hoofdschakelaar als startonderbreker en het dashboardkastje open laten om te tonen dat er niks interessants in de auto ligt. Een knipperend LEDje om alarm te simuleren helpt ook.

En natuurlijk geen radiofrontje, navigatie, CDs of andere interessante zaken in de auto laten liggen...

Meneer aard
22/09/2008, 20:17
Bij sommige oldtimer verzekeringen is een Klasse 3 alarm verplicht. Klasse 4 en 5 is niet zoveel meer interessant (voertuigvolg systeem en telefoon etc hoop onzin).

Dit moet echter wel zoals tom zegt ingebouwd worden..door een erkend bedrijf..En om helemaal vanuit Twente naar Den helder te rijden haha..is ook zoiets..daar in dat tukker land zitten ook wel goede boeren.
Ik heb bij mijn (vanaf de vorige eigenaar al) een aparte knop van de brandstof pomp..Heb ik nu een schakelaar dmv een contact sleutel erin gezet haha. (te lui om uit te zoeken hoe die bedrading loop voor ander relais).